Het coronavirus en uw bankzaken

We staan voor u klaar

Ook tijdens de coronacrisis gaat onze dienstverlening door, zodat u kunt blijven bankieren. Via deze pagina informeren wij u over de mogelijkheden en de laatste ontwikkelingen.

Uw bankzaken tijdens het coronavirus

Volg onze veiligheidsmaatregelen

De gezondheid van u én onze medewerkers staat voorop. Volg daarom onze veiligheidsmaatregelen.

  • Kom alleen naar ons kantoor voor urgente zaken. 
  • Blijf thuis als u milde verkoudheidsklachten heeft. 
  • Er mogen maximaal 2 klanten tegelijkertijd aanwezig zijn in het kantoor. 
  • Volg bij een kantoorbezoek de RIVM-richtlijnen
  • Bewaar 1,5 meter afstand van elkaar.

Een aantal van onze kantoren zijn tijdelijk gesloten.

Hypotheek of lening en betalingsproblemen?

Regeling voor uw hypotheek en lening

Heeft u een hypotheek of lening bij ABN AMRO en maakt u zich zorgen dat u uw maandlasten (tijdelijk) tijdens de coronacrisis niet kunt betalen? U kunt nu voor 3 maanden uitstel van betaling aanvragen.

Informatie per onderwerp

icoon

Wachttijden Contact Center

Er komen op dit moment veel vragen binnen bij ons Contact Center. Hierdoor zijn de wachttijden langer dan u van ons gewend bent. Ook kunt u meer achtergrondgeluid ervaren, doordat veel medewerkers vanuit huis werken. Onze excuses voor het ongemak. Wist u dat u veel bankzaken zelf online kunt regelen?

Zelf uw dagelijkse bankzaken regelen
Vermogensbeheer

Ondernemers en zzp’ers

Het coronavirus roept veel vragen op bij ondernemers en zzp’ers. Bijvoorbeeld of er speciale regelingen zijn voor ondernemers die nu in problemen komen. Of vragen over de verruiming van het borgstellingskrediet BMKB. We hebben de meestgestelde vragen op een rijtje gezet.

icoon

Afspraak op afstand

Wilt u liever vanuit huis ons advies ontvangen? Wij kunnen u ook adviseren via een online videogesprek, bijvoorbeeld over hypotheken. Vele duizenden klanten hebben al goede ervaringen met Beeldbankieren.

Contactloos betalen

Contactloos betalen

Met contactloos betalen helpt u de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Tijdelijk betaalt u bedragen tot en met € 50 (normaal: € 25) zonder pincode. Doet u achtereenvolgens meerdere contactloze betalingen? Dat kan nu opgeteld tot € 100 (normaal: € 50). Zo hoeft u minder vaak uw pincode in te toetsen.

icoon

Valse e-mail of sms

Wereldwijd wordt veel gecommuniceerd over het coronavirus. Oplichters spelen hierop in, door valse berichten te sturen. Bijvoorbeeld over een uitbraak in uw regio of het vervangen van uw huidige betaalpas. Klik bij twijfel niet op links, en open geen bijlagen.

Corona en phishing Corona en oplichting Alles over veilig bankieren
icoon

Vragen over beleggen?

De wachttijden in het Contact Center zijn langer dan gebruikelijk. Heeft u een vraag over het opgeven van een order of het openen van een beleggingsrekening? Of wilt u de visie van onze beleggingsexperts weten op de ontwikkelingen? Dan kunt u ook online bij ons terecht.

Servicepagina Beleggen Beursnieuws en opinies