E.dentifier aanvragen

Heeft u een e.dentifier nodig of kunt u de app gebruiken?

U regelt uw bankzaken makkelijk en veilig met de ABN AMRO app. Bovendien zal de e.dentifier in de toekomst verdwijnen. Wilt u weten of u in uw situatie toch een e.dentifier nodig heeft? Check hieronder wat voor u geldt.

ABN AMRO

Ik wil inloggen en opdrachten bevestigen in Internet Bankieren

Gebruikt u de e.dentifier alleen voor inloggen en het bevestigen van opdrachten in Internet Bankieren? Dit kan ook met de ABN AMRO app. Uw telefoon ligt vaak al in de buurt.

Familie

Ik wil een extra e.dentifier aanvragen

Een extra e.dentifier is eigenlijk niet nodig! U kunt gerust de e.dentifier van een familielid of huisgenoot lenen. Elkaar niet steeds hoeven vragen om de e.dentifier? Download de ABN AMRO app.

ABN AMRO

Ik ben een nieuwe klant en wil me identificeren

Voor het eerst Internet Bankieren of aan de slag met de ABN AMRO app? Log deze eerste keer in met de e.dentifier. Geen e.dentifier ontvangen of is deze beschadigd of kwijt? Vraag hier een nieuwe aan.

ABN AMRO

Waarom de ABN AMRO app?

Met de ABN AMRO app heeft u alles bij de hand als het nodig is. U kunt ons bijvoorbeeld sneller bellen vanuit de app en zelf uw betaalpas (de)blokkeren. Check alle voordelen en lees hoe we u op weg helpen.

Veelgestelde vragen over de e.dentifier en de app

Als u gaat Internet Bankieren
Pak uw telefoon of tablet en open de ABN AMRO app. Tik op het icoon linksboven in de app: zo opent u de scanner. Scan de QR-code op het inlogscherm van Internet Bankieren. Hierna toetst u uw persoonlijke identificatiecode in en bent u ingelogd. U bankiert verder zoals u gewend bent, namelijk op uw PC of laptop.

Als u de ABN AMRO app gebruikt
Bankiert u met de app? Log dan in met uw persoonlijke identificatiecode, uw vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Ja, u kunt gerust dezelfde e.dentifier gebruiken als een familielid of huisgenoot. De e.dentifier is namelijk niet gebonden aan één persoon. U steekt gewoon uw eigen pas in de e.dentifier wanneer u gaat bankieren.

Heeft u een nieuw exemplaar ontvangen, maar kunt u al een e.dentifier lenen van iemand anders? Laat de e.dentifier dan in de verpakking en stuur deze retour naar ons. Gebruik hiervoor de sticker met het antwoordnummer. Goed om te weten: we vragen u nooit om uw betaalpas naar ons op te sturen. Dit gaat echt alleen om de e.dentifier.

Als u een nieuwe klant bent en u voor het eerst gaat inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app. Soms kan de e.dentifier ook nog nodig zijn voor iets anders, bijvoorbeeld als u een heel groot bedrag wilt overmaken.

Dat we afscheid gaan nemen van de e.dentifier, is de juiste keuze voor de toekomst. Het maken en versturen van e.dentifiers draagt niet bij aan een beter milieu: daar zijn we ons al langer van bewust. Ook is de e.dentifier steeds moeilijker te beveiligen, omdat u er geen updates op kunt installeren. De ABN AMRO app vervangt de e.dentifier. Dit is niet alleen handig omdat uw telefoon vaak al in de buurt ligt. Het is ook veiliger, want u kunt de app - en de beveiliging - steeds updaten naar de laatste versie. 

Wanneer de e.dentifier precies verdwijnt, hoort u op tijd van ons via e-mail en bankmail.

Ja, dat klopt. Als u een nieuwe e.dentifier ontvangen heeft, maar deze niet gaat gebruiken, stuur 'm dan terug naar ons! Gebruik hiervoor de sticker die meegestuurd is met de e.dentifier (er staat een antwoordnummer op). Zorg dat u de e.dentifier in de verpakking laat, dan kunnen we deze nog aan iemand anders aanbieden.

ABN AMRO

De e.dentifier en duurzaamheid

We zoeken steeds naar duurzame oplossingen. Voor nu, en voor nieuwe generaties. We beseffen dat het maken en versturen van e.dentifiers niet bijdraagt aan een beter milieu. Daarom nemen we in de toekomst afscheid van de e.dentifier. Nu al een duurzame keuze maken? Gebruik de ABN AMRO app, of deel uw e.dentifier met een gezinslid of huisgenoot.

ABN AMRO