Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Spaargeldslot

#rekenafmetfraude

  • Beschermt u én uw spaargeld
  • Voorkomt dat u in oplichtingstrucs trapt
  • Zelf gemakkelijk aan- en uitzetten
Zet het Spaargeldslot aan

Zet het Spaargeldslot aan

Uw spaargeld is van u. Met het gratis Spaargeldslot bouwt u extra bescherming in tegen oplichters die uw geld willen stelen. Ook u kunt vroeg of laat met ze te maken krijgen. Oplichters maken graag gebruik van tijdsdruk; met slimme trucs proberen ze u te verleiden snel geld over te boeken. Wilt u voorkomen dat u slachtoffer wordt van fraude en uw spaargeld kwijt bent? Zet het Spaargeldslot aan en reken af met fraude.

Zo werkt het Spaargeldslot

Settings
ABN AMRO
Stopwatch

Spaargeldslot aanzetten

Klik op het schuifje in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren; heel makkelijk

Uw spaargeld extra beschermd

Niemand kan nu bij uw spaargeld; ook u niet

Spaargeldslot uitzetten

Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanaf uw spaarrekening

Settings

Spaargeldslot aanzetten

Klik op het schuifje in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren; heel makkelijk

ABN AMRO

Uw spaargeld extra beschermd

Niemand kan nu bij uw spaargeld; ook u niet

Stopwatch

Spaargeldslot uitzetten

Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanaf uw spaarrekening

Uw spaargeld extra goed beschermd

Staat het Spaargeldslot aan? Dan kan er niemand bij uw spaargeld. Ook u niet! Heeft u uw spaargeld nodig? Zet uw Spaargeldslot op tijd uit. Het duurt daarna 24 uur voordat u weer geld kunt overboeken van uw spaarrekening naar uw betaalrekening.

Zo zet u het Spaargeldslot aan en uit in de ABN AMRO app

Hoe zet u het Spaargeldslot aan?

1. Open de ABN AMRO app en log in
2. Tik op de spaarrekening waarvan u het Spaargeldslot wilt aanzetten
3. Tik op ‘zelf regelen’ (rechtsboven in uw scherm)
4. Tik op ‘zet Spaargeldslot aan of uit’
5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
6. Heeft u meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening  waarop u het Spaargeldslot wilt aanzetten.
7. Zet het schuifje op ‘aan’ 
8. Bevestig het aanzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot aanzetten.

Het Spaargeldslot staat nu aan. U kunt nu niet bij uw spaargeld.

  • U kunt wél gewoon geld overboeken náár uw spaarrekening
  • U kunt nu geen geld overboeken vanáf uw spaarrekening
  • Uw spaargeld is extra goed beschermd tegen oplichters

U ontvangt een bericht met de bevestiging dat u het Spaargeldslot op uw spaarrekening heeft aangezet. Heeft u dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Hoe zet u het Spaargeldslot uit?

1. Open de ABN AMRO app en log in
2. Tik op de spaarrekening waarvan u het Spaargeldslot wilt uitzetten
3. Tik op ‘zelf regelen’ (rechtsboven in uw scherm)
4. Tik op ‘zet Spaargeldslot aan of uit’
5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
6. Heeft u meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening  waarop u het Spaargeldslot wilt aanzetten.
7. Zet het schuifje op ‘uit’ 
8. Bevestig het uitzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot uitzetten.

Het Spaargeldslot staat nu uit. Na 24 uur kunt u weer bij uw spaargeld.

  • Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanáf uw spaarrekening
  • U kunt gewoon geld overboeken náár uw spaarrekening
  • U kunt het Spaargeldslot altijd opnieuw aanzetten; ook binnen 24 uur nadat u het Spaargeldslot heeft uitgezet

U ontvangt een bericht met de bevestiging dat u het Spaargeldslot op uw spaarrekening heeft uitgezet. Heeft u dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Zo zet u het Spaargeldslot aan en uit in Internet Bankieren

ABN AMRO

Hoe zet u het Spaargeldslot aan?

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op uw spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Heeft u meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening waarop u het Spaargeldslot wilt aanzetten
  5. Zet het schuifje op ‘aan’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot aanzetten’

Het Spaargeldslot staat nu aan. U kunt nu niet bij uw spaargeld.

 

  • U kunt wél gewoon geld overboeken náár uw spaarrekening
  • U kunt nu geen geld overboeken vanáf uw spaarrekening
  • Uw spaargeld is extra goed beschermd tegen oplichters

U ontvangt een bericht met de bevestiging dat u het Spaargeldslot op uw spaarrekening heeft aangezet. Heeft u dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

ABN AMRO

Hoe zet u het Spaargeldslot uit?

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op uw spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Heeft u meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening waarop u het Spaargeldslot wilt uitzetten
  5. Zet het schuifje op ‘uit’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot uitzetten’

Het Spaargeldslot staat nu uit. Na 24 uur kunt u weer bij uw spaargeld.

  • Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanáf uw spaarrekening
  • U kunt gewoon geld overboeken náár uw spaarrekening
  • U kunt het Spaargeldslot altijd opnieuw aanzetten; ook binnen 24 uur nadat u het Spaargeldslot heeft uitgezet

U ontvangt een bericht met de bevestiging dat u het Spaargeldslot op uw spaarrekening heeft uitgezet. Heeft u dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Bekijk de video om te zien hoe eenvoudig u het Spaargeldslot aan- en uitzet in Internet Bankieren.

Gloeilamp

Vragen over het Spaargeldslot

U kunt het Spaargeldslot voor de volgende spaarrekeningen aanzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren:

  • Bestuur Spaarrekening
  • Charitas Spaarrekening
  • Direct Sparen
  • KinderBonus Sparen
  • KinderToekomst Spaarrekening
  • Private Banking Spaarrekening
  • Private Banking Zakelijk Sparen
  • Royaal Rekening
  • Schenken met Beheer Spaarrekening
  • Vermogens Spaarrekening
  • Wealth Management Spaarrekening
  • Zakelijk Flexibel Sparen

U kunt alleen zélf via de ABN AMRO app en Internet Bankieren het Spaargeldslot aan- en uitzetten.

  • Heeft u een gezamenlijke spaarrekening? Dan kunnen beide rekeninghouders het Spaargeldslot op deze rekening aan- en uitzetten.
  • Minderjarige kinderen die toegang hebben tot een spaarrekening die op hun naam staat én waar vanaf zij overboekingen kunnen doen, kunnen het Spaargeldslot zelf aan- en uitzetten.
  • Een gemachtigde die vanaf een spaarrekening binnenlandse én buitenlandse overboekingen kan doen, kan het Spaargeldslot op deze spaarrekening aan- en uitzetten.

Ja, u ontvangt een bericht per bankmail met de bevestiging dat het Spaargeldslot op uw spaarrekening is aan- of uitgezet.

Tip! Via de ABN AMRO app kunt u pushberichten aanzetten. U ontvangt dan een melding zodra het Spaargeldslot is aan- of uitgezet en als de wachttijd van 24 uur voorbij is. Zo zet u pushberichten aan via de app.

Ontvangt u een bericht dat het Spaargeldslot is aan- of uitgezet? En heeft u, de mederekeninghouder of de gemachtigde dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Nee, u kunt de wachttijd niet verkorten. Ook wij kunnen de wachttijd niet veranderen voor u. De wachttijd van 24 uur is bedoeld om het oplichters extra moeilijk te maken. Zij willen vaak dat u snel geld overboekt naar zogenaamde ‘veilige rekeningen’. Met een wachttijd van 24 uur voorkomt u dat u in deze slimme trucs van oplichters trapt. Ook geeft het u de tijd om contact met ons op te nemen wanneer u twijfelt over een overboeking. 

Nee, u kunt de wachttijd niet zelf instellen. Ook wij kunnen dat niet voor u doen. Wilt u toch altijd direct een gedeelte van uw spaargeld kunnen opnemen? Open dan gratis een extra Direct Sparen. Het bedrag dat u altijd wilt kunnen opnemen, boekt u over naar deze spaarrekening. Vervolgens zet u het Spaargeldslot aan op de spaarrekening waar het grootste gedeelte van uw spaargeld op staat.

Heeft u - per ongeluk - het Spaargeldslot aangezet op de verkeerde spaarrekening? Dan kunt u het Spaargeldslot op deze rekening weer uitzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanaf deze spaarrekening. 

Zo zet u het Spaargeldslot uit in de ABN AMRO app:

  1. Open de ABN AMRO app en log in
  2. Tik op de spaarrekening waarvan u het Spaargeldslot wilt uitzetten
  3. Tik op ‘Zelf regelen’ (rechtsboven in uw scherm)
  4. Tik op ‘Zet Spaargeldslot aan of uit’
  5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
  6. Heeft u meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening waarop u het Spaargeldslot wilt uitzetten.
  7. Zet het schuifje op ‘uit’
  8. Bevestig het uitzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot uitzetten.

Zo zet u het Spaargeldslot uit in Internet Bankieren:

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op uw spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Klik boven in uw scherm nogmaals op de spaarrekening waarop u het Spaargeldslot wilt uitzetten
  5. Zet het schuifje op ‘uit’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot uitzetten’.

Vindt u het fijn om naar de uitleg te kijken? In de video op deze pagina leggen we u stap voor stap uit hoe u het Spaargeldslot aan- of uitzet.

We kunnen ons voorstellen dat het handig is om altijd wat geld achter de hand te hebben. Open gratis een extra Direct Sparen rekening. U zet het Spaargeldslot aan op de spaarrekening met het saldo dat u niet direct nodig heeft.

Stel, u heeft een spaarrekening met een spaarbedrag van € 8.000. Een bedrag van € 1.000 wilt u altijd direct kunnen opnemen. In dit geval opent u een extra Direct Sparen en stort hierop een bedrag van € 1.000. De overige € 7.000 laat u op uw bestaande spaarrekening staan. Op deze spaarrekening zet u het Spaargeldslot aan. Zo zorgt u ervoor dat het grootste gedeelte van uw spaargeld extra is beschermd.

Staat uw vraag niet tussen deze veelgestelde vragen? Klik hier voor meer vragen en antwoorden over het Spaargeldslot.