Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Betaallimiet wijzigen

Online zo gedaan

Wilt u grote bedragen overboeken of een groot bedrag pinnen? Stel hiervoor uw dag- en paslimiet in met de ABN AMRO app.

Daglimiet aanpassen - wachttijd van 4 uur

Uw daglimiet is het bedrag dat u per dag in totaal kunt overboeken zonder e.dentifier. Betalingen via iDEAL of betaalverzoeken zoals Tikkie tellen mee.

Wilt u een grote aankoop doen of een hoger bedrag overboeken dan uw ingestelde daglimiet? Verhoog dan eerst uw daglimiet in de ABN AMRO app. Stel een einddatum in, zodat u vanzelf teruggaat naar uw vorige, lagere limiet.

Let op: pas na 4 uur gaat uw hogere limiet in, dit is namelijk veiliger. Elke keer als u uw daglimiet verhoogt, gaat de 4 uur wachttijd opnieuw in. 

Paslimiet aanpassen – geen wachttijd

Uw paslimiet is het bedrag dat u per dag maximaal kunt pinnen bij winkels of opnemen bij een geldautomaat met uw betaalpas. Ook uw paslimiet kunt u verhogen in de ABN AMRO app. Uw gewijzigde limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.

icoon

Zo wijzigt u uw daglimiet

Uitleg over de daglimiet

  • Uw daglimiet is het bedrag dat u per dag in totaal kunt overboeken zonder e.dentifier.
  • Hierbij tellen betalingen via iDEAL of betaalverzoeken zoals Tikkie mee.
  • Wilt u met de app geld overboeken of betalingen doen tot maximaal € 50.000? Dan moet u eerst uw daglimiet verhogen in de app.
  • Een hogere limiet werkt pas na 4 uur: dit is namelijk veiliger.
Daglimiet wijzigen in de app

  1. Log in bij de app
  2. Tik op 'Profiel'
  3. Tik op 'Daglimiet geld overboeken'
  4. Stel uw daglimiet in, tot maximaal € 50.000
  5. We vragen of u door wilt gaan met de verhoging, om u te beschermen tegen oplichters
  6. Wordt uw limiet hoger dan € 2.500? Dan moet u een einddatum kiezen. Dit is bij een lagere limiet niet verplicht
  7. Bevestig met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning
  8. U ontvangt een bankmail en/of sms als u uw limiet verhoogd heeft
  9. Na vier uur gaat uw nieuwe daglimiet in
Heeft u de ABN AMRO app niet?

Uw daglimiet instellen kan alleen via de app. Goed om te weten: als u Internet Bankieren heeft, kunt u ook direct de ABN AMRO app gebruiken. Lees hoe u kunt beginnen met de app. Met de app op uw telefoon kunt u voortaan ook makkelijk en veilig inloggen in Internet Bankieren. Zonder e.dentifier!

Kunt u de app niet gebruiken? Neem dan contact met ons op . Onze medewerkers helpen u graag verder.

Zo wijzigt u uw daglimiet

Uitleg over de daglimiet

  • Uw daglimiet is het bedrag dat u per dag in totaal kunt overboeken zonder e.dentifier.
  • Hierbij tellen betalingen via iDEAL of betaalverzoeken zoals Tikkie mee.
  • Wilt u met de app geld overboeken of betalingen doen tot maximaal € 50.000? Dan moet u eerst uw daglimiet verhogen in de app.
  • Een hogere limiet werkt pas na 4 uur: dit is namelijk veiliger.

Daglimiet wijzigen in de app

  1. Log in bij de app
  2. Tik op 'Profiel'
  3. Tik op 'Daglimiet geld overboeken'
  4. Stel uw daglimiet in, tot maximaal € 50.000
  5. We vragen of u door wilt gaan met de verhoging, om u te beschermen tegen oplichters
  6. Wordt uw limiet hoger dan € 2.500? Dan moet u een einddatum kiezen. Dit is bij een lagere limiet niet verplicht
  7. Bevestig met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning
  8. U ontvangt een bankmail en/of sms als u uw limiet verhoogd heeft
  9. Na vier uur gaat uw nieuwe daglimiet in

Heeft u de ABN AMRO app niet?

Uw daglimiet instellen kan alleen via de app. Goed om te weten: als u Internet Bankieren heeft, kunt u ook direct de ABN AMRO app gebruiken. Lees hoe u kunt beginnen met de app. Met de app op uw telefoon kunt u voortaan ook makkelijk en veilig inloggen in Internet Bankieren. Zonder e.dentifier!

Kunt u de app niet gebruiken? Neem dan contact met ons op . Onze medewerkers helpen u graag verder.

Zo wijzigt u uw paslimiet

Uitleg over de paslimiet

  • ⁠Uw paslimiet is het bedrag dat u per dag maximaal kunt pinnen of opnemen met uw betaalpas. 
  • U kunt een aparte paslimiet instellen om te pinnen in winkels (maximaal € 50.000 per dag) en om contant geld op te nemen bij de geldautomaat (maximaal € 10.000 per dag).
  • Goed om te weten: contant geld opnemen en storten kost in een aantal gevallen geld. Bekijk de tarieven.
  • Uw gewijzigde limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.
  • Uw paslimiet geldt bij alle betaal- of geldautomaten, ook in het buitenland
  • Let op: u kunt geen paslimiet kiezen die hoger is dan het saldo op uw rekening. Is uw saldo bijvoorbeeld € 750? Dan kunt uw paslimiet alleen wijzigen in maximaal € 750. 
  • Uw paslimiet verlagen kan altijd.
Paslimiet wijzigen in de app

  1. Log in in de app
  2. Tik in uw productoverzicht op 'Betalen'.
  3. Scroll naar beneden en selecteer 'Betaalpassen'.
  4. Selecteer de betaalpas waarvan u de limiet wilt wijzigen.
  5. Tik op 'Algemene instellingen'.
  6. Tik op 'Limiet betalen' en selecteer de gewenste betaallimiet. U kunt geen hogere limiet instellen dan het bedrag op uw rekening.
  7. Wilt u een hoog bedrag kunnen opnemen? Selecteer dan 'Limiet geld opnemen' en kies de gewenste limiet. U kunt geen hogere limiet instellen dan het bedrag op uw rekening.

Uw limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.

Paslimiet wijzigen in Internet Bankieren

  1. Klik op de knop hieronder en log in
  2. Wilt u de limiet wijzigen voor het pinnen in winkels? Klik dan onder 'Instellingen betaalpas' op 'Betaallimiet'
  3. Wilt u de limiet wijzigen voor het opnemen van contant geld bij de geldautomaat? Klik dan onder 'Instellingen betaalpas' op 'Opnamelimiet'
  4. Vul de gewenste limiet in met het schuifje en kies voor 'Tijdelijk' of 'Doorlopend'
  5. Klik op 'Opslaan' en bevestig de opdracht

Uw limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.

Zo wijzigt u uw paslimiet

Uitleg over de paslimiet

  • ⁠Uw paslimiet is het bedrag dat u per dag maximaal kunt pinnen of opnemen met uw betaalpas. 
  • U kunt een aparte paslimiet instellen om te pinnen in winkels (maximaal € 50.000 per dag) en om contant geld op te nemen bij de geldautomaat (maximaal € 10.000 per dag).
  • Goed om te weten: contant geld opnemen en storten kost in een aantal gevallen geld. Bekijk de tarieven.
  • Uw gewijzigde limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.
  • Uw paslimiet geldt bij alle betaal- of geldautomaten, ook in het buitenland
  • Let op: u kunt geen paslimiet kiezen die hoger is dan het saldo op uw rekening. Is uw saldo bijvoorbeeld € 750? Dan kunt uw paslimiet alleen wijzigen in maximaal € 750. 
  • Uw paslimiet verlagen kan altijd.

Paslimiet wijzigen in de app

  1. Log in in de app
  2. Tik in uw productoverzicht op 'Betalen'.
  3. Scroll naar beneden en selecteer 'Betaalpassen'.
  4. Selecteer de betaalpas waarvan u de limiet wilt wijzigen.
  5. Tik op 'Algemene instellingen'.
  6. Tik op 'Limiet betalen' en selecteer de gewenste betaallimiet. U kunt geen hogere limiet instellen dan het bedrag op uw rekening.
  7. Wilt u een hoog bedrag kunnen opnemen? Selecteer dan 'Limiet geld opnemen' en kies de gewenste limiet. U kunt geen hogere limiet instellen dan het bedrag op uw rekening.

Uw limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.

Paslimiet wijzigen in Internet Bankieren

  1. Klik op de knop hieronder en log in
  2. Wilt u de limiet wijzigen voor het pinnen in winkels? Klik dan onder 'Instellingen betaalpas' op 'Betaallimiet'
  3. Wilt u de limiet wijzigen voor het opnemen van contant geld bij de geldautomaat? Klik dan onder 'Instellingen betaalpas' op 'Opnamelimiet'
  4. Vul de gewenste limiet in met het schuifje en kies voor 'Tijdelijk' of 'Doorlopend'
  5. Klik op 'Opslaan' en bevestig de opdracht

Uw limiet werkt meteen. U hoeft niet te wachten.

ABN AMRO

Kunt u niet meer inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app?

In een paar stappen kan chatbot Anna u helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie u bent. Daarna helpt een van onze medewerkers u verder en kunt u weer snel inloggen.

Meest gestelde vragen

We hebben deze wachttijd ingesteld om u te beschermen tegen oplichters. Die zetten u vaak onder druk om snel geld over te maken. Samen met andere banken hebben we bewust gekozen voor een wachttijd van 4 uur. Uit ervaring blijkt dat 4 uur wachttijd voldoende is om na te gaan of het verhaal van de oplichters wel klopt.

Belangrijk om te weten: elke keer als u uw daglimiet verhoogt, gaat de 4 uur wachttijd opnieuw in.

De e.dentifier gaat uiteindelijk verdwijnen. Daarom zorgen we ervoor dat u steeds meer bankzaken met de ABN AMRO app kunt regelen. Zodra de e.dentifier niet meer nodig is voor wat u wilt regelen, bieden we de mogelijkheid ook niet meer aan. Zo raakt u nu al bekend met de app.

In Internet Bankieren is dat nog wel mogelijk. U kunt uw opdrachten bevestigen met de app in plaats van met de e.dentifier. Dit doet u heel gemakkelijk door de QR- code te scannen die bij het bevestigen in beeld komt. U heeft dan geen wachttijd van 4 uur, de nieuwe daglimiet gaat meteen in.

Uw daglimiet is het bedrag dat u per dag in totaal kunt overboeken of betalen zonder e.dentifier. Uw paslimiet is het bedrag dat u per dag maximaal kunt pinnen of opnemen met uw betaalpas. Beide limieten kunt u verhogen in uw ABN AMRO app.  

U kunt uw daglimiet bekijken en aanpassen in de ABN AMRO app. Als u de daglimiet aanpast gaat uw nieuwe daglimiet in na 4 uur.  

  1. Open uw app en log in
  2. Ga naar ‘Profiel’ rechtsonder in uw scherm
  3. Ga naar ‘Rekeningen en betalen’ en kies ‘Daglimiet geld overboeken’
  4. Stel de gewenste limiet in, dit is maximaal € 50.000

Dat is een persoonlijke keuze. Stel uw daglimiet zo in dat het bedrag past bij uw persoonlijke situatie. Niet zó laag dat u uw dagelijkse bankzaken niet meer kunt regelen. En niet zó hoog dat u meer risico loopt op grote financiële schade bij fraude. 

Staat uw zakelijke rekening in het overzicht van uw privé profiel in de ABN AMRO app? Dan geldt de ingestelde daglimiet voor zowel uw privé als uw zakelijke betaalrekening.

Wilt u een ander daglimiet instellen voor uw zakelijke dan voor uw privé betaalrekening? Voeg dan eerst een zakelijk profiel toe in de ABN AMRO app.

Zo voegt u een zakelijk profiel toe