BasisPakket Betalen

Het nieuwe betaalpakket voor iedereen

Vanaf 1 oktober 2020 worden alle betaalpakketten van ABN AMRO aangepast naar het BasisPakket Betalen. Dat gaat automatisch. U hoeft hier niets voor te doen. In het pakket zitten een betaalrekening, betaalpas en toegang tot online bankieren. De rest stelt u zelf samen. Zo betaalt u alleen voor wat u nodig heeft.

Heeft u een losse betaalrekening en wilt u het BasisPakket Betalen? Wijzig uw betaalrekening dan eerst naar BetaalGemak Standaard. Dan wordt deze op 1 oktober automatisch omgezet naar een BasisPakket Betalen. 

Bankzaken regelen zoals u gewend bent

Bankieren zoals u gewend bent

Met het BasisPakket Betalen kunt u altijd en overal overboekingen en online betalingen met iDEAL doen. Het geld staat vaak meteen op de rekening van de ontvanger. Ook pint u met het basispakket in heel Europa in eurobedragen, zonder dat u daarvoor extra betaalt. Gewoon met uw betaalpas, wearable of Apple Pay. Om te pinnen buiten Europa zet u uw betaalprofiel op 'Wereld'

Dit zijn de kosten

We blijven investeren in het vernieuwen en verbeteren van onze diensten. Zo kunnen we u de best mogelijke service bieden. Daarnaast zijn onze kosten hoger geworden. Dit komt onder andere doordat we moeten voldoen aan de wet- en regelgeving. Bijvoorbeeld het bestrijden van financiële criminaliteit. Door deze investeringen kunnen we u de service en veiligheid blijven bieden die u van ons gewend bent. Dit alles heeft invloed op onze tarieven. Per 1 oktober 2020 worden de tarieven als volgt:

Maandelijkse kosten
BasisPakket Betalen: betaalrekening + betaalpas + online bankieren € 1,70
Extra betaalrekening € 1,40
Extra betaalpas € 1,40
ABN AMRO Credit Card € 1,70
Extra ABN AMRO Credit Card € 1,00
ABN AMRO Gold Card € 3,90
Extra ABN AMRO Gold Card € 2,00
Stand-By Service € 1,50

Wilt u een volledig overzicht van alle tarieven? Bekijk het overzicht tarieven voor betaalverkeer.

Wat betekent dit voor u?

Na 1 oktober 2020 houdt u de onderdelen die u op dit moment heeft. Het verschil is dat alles wat buiten het BasisPakket Betalen valt, apart in rekening wordt gebracht. Benieuwd wat er gebeurt met de totale kosten als u iets extra’s toevoegt aan uw BasisPakket Betalen? We hebben de maandelijkse kosten van de meest voorkomende situaties op een rijtje gezet.

Huidige kosten Kosten vanaf 1 oktober 2020
Betaalrekening + betaalpas € 1,55  € 1,70
Betaalrekening + betaalpas + creditcard € 3,40 € 3,40
Gezamenlijke rekening:
Betaalrekening + 2 betaalpassen
€ 3,13 € 3,10 
Gezamenlijke rekening:
Betaalrekening + 2 betaalpassen + creditcard
€ 3,98 € 4,80
Gezamenlijke rekening + beiden een aparte rekening: 3 betaalrekeningen + 4 betaalpassen € 6,23 € 6,50
basispakket extra's

Stel zelf samen

U kiest zelf wat u naast de basisdiensten bij uw BasisPakket Betalen wilt. Bijvoorbeeld een creditcard of een extra betaalpas. Zo stelt u het zelf samen, zodat het precies bij u past. En betaalt u alleen voor wat u gebruikt. Op deze pagina vindt u meer informatie over de aanvullende producten.  

Aanvragen of opzeggen

Betaalrekening aanvragen of opzeggen

Het BasisPakket Betalen heeft alles wat u nodig heeft om uw dagelijkse bankzaken veilig en makkelijk te regelen.

Wilt u naar aanleiding van deze veranderingen uw betaalrekening opzeggen? Dat vinden we jammer, maar we helpen u natuurlijk graag met een goede afhandeling.

Creditcard aanvragen of opzeggen

Een creditcard is haast onmisbaar op reis. Ook komt hij goed van pas als u online iets wilt reserveren of kopen. Een bijkomend voordeel is dat bijna alle aankopen 180 dagen zijn verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. 

Natuurlijk is het aan u of u een creditcard gebruikt of niet. Heeft u uw creditcard niet langer nodig? Dan kunt u deze opzeggen. Al vinden we het jammer dat u opzegt, we helpen u graag met een goede afhandeling.

Wilt u uw ABN AMRO Credit Card aanpassen naar een ABN AMRO Gold Card? Of juist andersom? Dat kan in Creditcard Online.  

Betaalpas aanvragen of opzeggen

Wilt u een nieuwe betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld omdat die van u kapot of kwijt is? Of wilt u een extra betaalpas aanvragen? Dat is online zo geregeld.

Zegt u uw betaalrekening op? Dan vervalt de betaalpas die bij die betaalrekening hoort automatisch. Wilt u uw extra betaalpas opzeggen? Bel dan onze klantenservice op 0900 - 00 24.

Stand-By Service aanvragen of opzeggen

Met de Stand-By Service van ABN AMRO krijgt u 24/7 hulp bij noodgevallen. Met één telefoontje zijn al uw passen geblokkeerd. Daarnaast ontvangt u tot € 1.000 voorschot in noodsituaties op reis. De Stand-By Service zorgt voor wat extra zekerheid. U ontvangt een bericht als een belangrijk document verloopt. Handig! Zo hebben we altijd uw meest recente gegevens en kunnen we u het beste helpen. Wist u dat u ook uw partner en kinderen onder uw Stand-By Service kunt inschrijven? 

Heeft u de Stand-By Service niet langer nodig? Online opzeggen is zo gebeurd.

Betaalalerts instellen

Met betaalalerts krijg u meteen een seintje bij activiteit op uw rekening. Bijvoorbeeld als uw salaris is gestort. U kiest zelf welke alerts u wilt ontvangen. Deze kunt u op ieder moment aan- of uitzetten.

Heeft u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan gaan de SMS-alerts vanaf 1 oktober 2020 per stuk € 0,20 kosten. Betaalalerts in de ABN AMRO app blijven wel gewoon gratis. Wilt u de SMS-alerts uitzetten? Dat is zo geregeld.

Aanvragen of opzeggen

Betaalrekening aanvragen of opzeggen

Het BasisPakket Betalen heeft alles wat u nodig heeft om uw dagelijkse bankzaken veilig en makkelijk te regelen.

Wilt u naar aanleiding van deze veranderingen uw betaalrekening opzeggen? Dat vinden we jammer, maar we helpen u natuurlijk graag met een goede afhandeling.

Creditcard aanvragen of opzeggen

Een creditcard is haast onmisbaar op reis. Ook komt hij goed van pas als u online iets wilt reserveren of kopen. Een bijkomend voordeel is dat bijna alle aankopen 180 dagen zijn verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. 

Natuurlijk is het aan u of u een creditcard gebruikt of niet. Heeft u uw creditcard niet langer nodig? Dan kunt u deze opzeggen. Al vinden we het jammer dat u opzegt, we helpen u graag met een goede afhandeling.

Wilt u uw ABN AMRO Credit Card aanpassen naar een ABN AMRO Gold Card? Of juist andersom? Dat kan in Creditcard Online.  

Betaalpas aanvragen of opzeggen

Wilt u een nieuwe betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld omdat die van u kapot of kwijt is? Of wilt u een extra betaalpas aanvragen? Dat is online zo geregeld.

Zegt u uw betaalrekening op? Dan vervalt de betaalpas die bij die betaalrekening hoort automatisch. Wilt u uw extra betaalpas opzeggen? Bel dan onze klantenservice op 0900 - 00 24.

Stand-By Service aanvragen of opzeggen

Met de Stand-By Service van ABN AMRO krijgt u 24/7 hulp bij noodgevallen. Met één telefoontje zijn al uw passen geblokkeerd. Daarnaast ontvangt u tot € 1.000 voorschot in noodsituaties op reis. De Stand-By Service zorgt voor wat extra zekerheid. U ontvangt een bericht als een belangrijk document verloopt. Handig! Zo hebben we altijd uw meest recente gegevens en kunnen we u het beste helpen. Wist u dat u ook uw partner en kinderen onder uw Stand-By Service kunt inschrijven? 

Heeft u de Stand-By Service niet langer nodig? Online opzeggen is zo gebeurd.

Betaalalerts instellen

Met betaalalerts krijg u meteen een seintje bij activiteit op uw rekening. Bijvoorbeeld als uw salaris is gestort. U kiest zelf welke alerts u wilt ontvangen. Deze kunt u op ieder moment aan- of uitzetten.

Heeft u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan gaan de SMS-alerts vanaf 1 oktober 2020 per stuk € 0,20 kosten. Betaalalerts in de ABN AMRO app blijven wel gewoon gratis. Wilt u de SMS-alerts uitzetten? Dat is zo geregeld.

Veelgestelde vragen over het BasisPakket Betalen

U ontvangt een brief of een bankmail met daarin de nieuwe betaaltarieven die voor u gelden. Wilt u een totaaloverzicht van alle tarieven? Bekijk het complete tariefoverzicht.
De nieuwe tarieven gaan in op 1 oktober 2020. In oktober wordt het aangepaste bedrag voor het eerst afgeschreven.
Om te zien welk betaalpakket u nu heeft, logt u eerst in op Internet Bankieren. Dan gaat u naar ‘Zelf regelen’ en vervolgens naar ‘Mijn producten beheren’. Daar ziet u het overzicht van al uw producten, ook uw betaalpakket.
Er verandert niets voor de Jongerengroeirekening. Die blijft gewoon hetzelfde.

Heeft u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan worden de kosten voor uw creditcard vanaf 1 oktober 2020 apart in rekening gebracht. 

Heeft u een losse creditcard en heeft u al betaald voor uw jaarlijkse creditcardkosten? Dan krijgt u hier een gedeelte van terug. De kosten voor de periode na 1 oktober 2020 worden teruggestort op uw creditcard. Vanaf 1 oktober 2020 worden de kosten per maand in rekening gebracht op uw ABN AMRO betaalrekening.

Heeft u geen betaalrekening bij ABN AMRO? Dan ontvangt u vóór 1 oktober 2020 bericht over hoe u uw ABN AMRO Credit Card kunt omzetten naar een ICS creditcard.