BasisPakket Betalen

Het betaalpakket voor iedereen

In het BasisPakket Betalen zitten een betaalrekening, betaalpas en toegang tot online bankieren. De rest stelt u zelf samen. Zo betaalt u alleen voor wat u nodig heeft.

Heeft u een losse betaalrekening en wilt u het BasisPakket Betalen? Wijzig dan uw rekening naar BasisPakket Betalen.

Let op: per 1 juli 2021 wijzigen de voorwaarden en de tarieven. Lees hier meer.

Bankzaken regelen zoals u gewend bent

Bankieren zoals u gewend bent

Met het BasisPakket Betalen kunt u altijd en overal overboekingen en online betalingen met iDEAL doen. Het geld staat vaak meteen op de rekening van de ontvanger. Ook pint u met het basispakket in heel Europa in eurobedragen, zonder dat u daarvoor extra betaalt. Gewoon met uw betaalpas, wearable of Apple Pay. Om te pinnen buiten Europa zet u uw betaalprofiel op 'Wereld'

Dit zijn de kosten

De tarieven voor BasisPakket Betalen zijn als volgt:

Maandelijkse kosten
BasisPakket Betalen: betaalrekening + betaalpas + online bankieren € 1,70
Extra betaalrekening € 1,40
Extra betaalpas € 1,40
ABN AMRO Credit Card € 1,70
Extra ABN AMRO Credit Card € 1,00
ABN AMRO Gold Card € 3,90
Extra ABN AMRO Gold Card € 2,00
Stand-By Service € 1,50
Spaarrekening € 0,00

Wilt u een volledig overzicht van alle tarieven? Bekijk het overzicht tarieven voor betaalverkeer.

Wat betekent dit voor u?

Benieuwd wat er gebeurt met de totale kosten als u iets extra’s toevoegt aan uw BasisPakket Betalen? We hebben de maandelijkse kosten van de meest voorkomende situaties op een rijtje gezet.


Maandelijkse kosten
Betaalrekening + betaalpas
€ 1,70
Betaalrekening + betaalpas + creditcard
€ 3,40
Gezamenlijke rekening:
Betaalrekening + 2 betaalpassen

€ 3,10 
Gezamenlijke rekening:
Betaalrekening + 2 betaalpassen + creditcard

€ 4,80
Gezamenlijke rekening + beiden een aparte rekening: 3 betaalrekeningen + 4 betaalpassen
€ 6,50
basispakket extra's

Stel zelf samen

U kiest zelf wat u naast de basisdiensten bij uw BasisPakket Betalen wilt. Bijvoorbeeld een creditcard of een extra betaalpas. Zo stelt u het zelf samen, zodat het precies bij u past. En betaalt u alleen voor wat u gebruikt. Op deze pagina vindt u meer informatie over de aanvullende producten.  

Aanvragen of opzeggen

Betaalrekening aanvragen of opzeggen

Het BasisPakket Betalen heeft alles wat u nodig heeft om uw dagelijkse bankzaken veilig en makkelijk te regelen.

Wilt u uw betaalrekening opzeggen? Dat vinden we jammer, maar we helpen u natuurlijk graag met een goede afhandeling.

Creditcard aanvragen of opzeggen

Een creditcard is haast onmisbaar op reis. Ook komt hij goed van pas als u online iets wilt reserveren of kopen. Een bijkomend voordeel is dat bijna alle aankopen 180 dagen zijn verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. 

Natuurlijk is het aan u of u een creditcard gebruikt of niet. Heeft u uw creditcard niet langer nodig? Dan kunt u deze opzeggen. Al vinden we het jammer dat u opzegt, we helpen u graag met een goede afhandeling.

Wilt u uw ABN AMRO Credit Card aanpassen naar een ABN AMRO Gold Card? Of juist andersom? Dat kan in Creditcard Online.  

Betaalpas aanvragen of opzeggen

Wilt u een nieuwe betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld omdat die van u kapot of kwijt is? Of wilt u een extra betaalpas aanvragen? Dat is online zo geregeld.

Zegt u uw betaalrekening op? Dan vervalt de betaalpas die bij die betaalrekening hoort automatisch. Wilt u uw extra betaalpas opzeggen? Bel dan onze klantenservice op 0900 - 00 24.

Stand-By Service aanvragen of opzeggen

Met de Stand-By Service van ABN AMRO krijgt u 24/7 hulp bij noodgevallen. Met één telefoontje zijn al uw passen geblokkeerd. Daarnaast ontvangt u tot € 1.000 voorschot in noodsituaties op reis. De Stand-By Service zorgt voor wat extra zekerheid. U ontvangt een bericht als een belangrijk document verloopt. Handig! Zo hebben we altijd uw meest recente gegevens en kunnen we u het beste helpen. Wist u dat u ook uw partner en kinderen onder uw Stand-By Service kunt inschrijven? 

Heeft u de Stand-By Service niet langer nodig? Online opzeggen is zo gebeurd.

Betaalalerts instellen

Met betaalalerts krijg u meteen een seintje bij activiteit op uw rekening. Bijvoorbeeld als uw salaris is gestort. U kiest zelf welke alerts u wilt ontvangen. Deze kunt u op ieder moment aan- of uitzetten.

Had u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan kosten de SMS-alerts voortaan per stuk € 0,20 kosten. Betaalalerts in de ABN AMRO app blijven wel gewoon gratis. Wilt u de SMS-alerts uitzetten ? Dat is zo geregeld.

Aanvragen of opzeggen

Betaalrekening aanvragen of opzeggen

Het BasisPakket Betalen heeft alles wat u nodig heeft om uw dagelijkse bankzaken veilig en makkelijk te regelen.

Wilt u uw betaalrekening opzeggen? Dat vinden we jammer, maar we helpen u natuurlijk graag met een goede afhandeling.

Creditcard aanvragen of opzeggen

Een creditcard is haast onmisbaar op reis. Ook komt hij goed van pas als u online iets wilt reserveren of kopen. Een bijkomend voordeel is dat bijna alle aankopen 180 dagen zijn verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. 

Natuurlijk is het aan u of u een creditcard gebruikt of niet. Heeft u uw creditcard niet langer nodig? Dan kunt u deze opzeggen. Al vinden we het jammer dat u opzegt, we helpen u graag met een goede afhandeling.

Wilt u uw ABN AMRO Credit Card aanpassen naar een ABN AMRO Gold Card? Of juist andersom? Dat kan in Creditcard Online.  

Betaalpas aanvragen of opzeggen

Wilt u een nieuwe betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld omdat die van u kapot of kwijt is? Of wilt u een extra betaalpas aanvragen? Dat is online zo geregeld.

Zegt u uw betaalrekening op? Dan vervalt de betaalpas die bij die betaalrekening hoort automatisch. Wilt u uw extra betaalpas opzeggen? Bel dan onze klantenservice op 0900 - 00 24.

Stand-By Service aanvragen of opzeggen

Met de Stand-By Service van ABN AMRO krijgt u 24/7 hulp bij noodgevallen. Met één telefoontje zijn al uw passen geblokkeerd. Daarnaast ontvangt u tot € 1.000 voorschot in noodsituaties op reis. De Stand-By Service zorgt voor wat extra zekerheid. U ontvangt een bericht als een belangrijk document verloopt. Handig! Zo hebben we altijd uw meest recente gegevens en kunnen we u het beste helpen. Wist u dat u ook uw partner en kinderen onder uw Stand-By Service kunt inschrijven? 

Heeft u de Stand-By Service niet langer nodig? Online opzeggen is zo gebeurd.

Betaalalerts instellen

Met betaalalerts krijg u meteen een seintje bij activiteit op uw rekening. Bijvoorbeeld als uw salaris is gestort. U kiest zelf welke alerts u wilt ontvangen. Deze kunt u op ieder moment aan- of uitzetten.

Had u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan kosten de SMS-alerts voortaan per stuk € 0,20 kosten. Betaalalerts in de ABN AMRO app blijven wel gewoon gratis. Wilt u de SMS-alerts uitzetten ? Dat is zo geregeld.

Veelgestelde vragen over het BasisPakket Betalen

Wilt u een totaaloverzicht van alle tarieven? Bekijk het complete tariefoverzicht.
De nieuwe tarieven zijn ingegaan in op 1 oktober 2020. In oktober 2020 wordt het aangepaste bedrag voor het eerst afgeschreven.
Om te zien welk betaalpakket u nu heeft, logt u eerst in op Internet Bankieren. Dan gaat u naar ‘Zelf regelen’ en vervolgens naar ‘Mijn producten beheren’. Daar ziet u het overzicht van al uw producten, ook uw betaalpakket.

Had u BetaalGemak Extra of BetaalGemak Max? Dan worden de kosten voor uw creditcard voortaan apart in rekening gebracht. 

Had u een losse creditcard en heeft u al betaald voor uw jaarlijkse creditcardkosten? Dan krijgt u hier een gedeelte van terug. De kosten voor de periode na 1 oktober 2020 worden teruggestort op uw creditcard. Vanaf 1 oktober 2020 worden de kosten per maand in rekening gebracht op uw ABN AMRO betaalrekening.

Heeft u geen betaalrekening bij ABN AMRO? Dan heeft u een bericht van ons ontvangen over hoe u uw ABN AMRO Credit Card kunt omzetten naar een ICS creditcard.