Javascript is required

Schade melden

Alles wat je moet weten over schade melden

Ik heb schade. Wat nu?

Schade is vervelend. We begrijpen dat je dit zo snel mogelijk wilt afhandelen. Daar helpen we je graag mee. Je kunt jouw schade 24 uur per dag online melden bij ABN AMRO Verzekeringen. Voor juridische hulp via je rechtsbijstandverzekering kun je direct terecht bij ARAG.


Heb je een autoverzekering maar geen bankrekening bij ABN AMRO? Log dan in bij ABN AMRO Verzekeringen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Noodsituatie? De hulpdienst staat 24/7 voor je klaar. Bel +31 26 400 23 45

Verzamel deze documenten om nog sneller je schade te melden

Inboedelverzekering

Om schade op jouw inboedelverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig. 

  • Je polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschriften of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
  • Als herstel niet mogelijk is: een total loss verklaring 
Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaim te melden.

De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van je polisvoorwaarden.

Opstalverzekering

Om schade op je opstalverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig.

  • Je polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaimte melden.

Autoverzekering

Heb je geen bankrekening bij ABN AMRO? Dan kun je inloggen bij ABN AMRO Verzekeringen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Om schade op jouw autoverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig.

Maak je gebruik van de ABN AMRO Schade Service? Dan heb je de volgende documenten nodig: 

Kies je voor een eigen hersteller? Dan heb je de volgende documenten nodig:

  • Jouw polisnummer
  • Europees schadeformulier (alleen als er een tegenpartij bij de schade betrokken is) 
  • Minstens 1 detailfoto van de schade 
  • Foto waarop de hele beschadigde auto en het kenteken te zien zijn 
  • Overzichtsfoto van de locatie en situatie van de schade
  • Eventueel: een gedetailleerde schadeberekening van de hersteller. Dit document kun je na het melden van de schade ook nog uploaden

Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaim te melden.

Aansprakelijkheidsverzekering

Om schade op je aansprakelijkheidsverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig. 

  • Je polisnummer
  • Contactgegevens van de andere partij 
  • Aansprakelijkstelling door de andere partij 
  • Foto’s van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 

Heb je geen bewijsstukken? Geen probleem. Als ABN AMRO Verzekeringen bewijsstukken van de andere partij nodig heeft, vragen wij deze zelf op.

Alles bij de hand? Dan ben je klaar om je schadeclaim te melden.

Reis- en annuleringsverzekering

Om schade op jouw doorlopende reisverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig. 

Bagage

  • Je polisnummer
  • Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies 
  • Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van je bank 
  • Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade 
  • Bevestiging van de boeking van je reis 

Annulering 

  • Je polisnummer
  • Bewijs van annuleringsnota 
  • Bevestiging van de boeking van je reis 

Ongeval of geneeskundige kosten 

  • Je polisnummer
  • Overzicht van declaratie bij jouw zorgverzekeraar. Deze hoef je niet al tijdens het schademelden op te sturen, maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen. 

Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaim te melden.

Rechtsbijstandverzekering

Met de rechtsbijstandverzekering krijg je hulp en advies van ARAG. Om schade op je rechtsbijstandverzekering te melden bij ARAG, heb je een aantal documenten en gegevens nodig.

  • Je polisnummer
  • Overeenkomst (bijvoorbeeld arbeids-, huur- of koopovereenkomst) 
  • Verklaring (bijvoorbeeld een medische of getuigenverklaring) 
  • Bewijs (bijvoorbeeld aankoop- of garantiebewijs) 
  • Formulier (bijvoorbeeld schadeformulier) 
  • Foto’s of tekeningen 
  • Correspondentie 
  • Overige relevante informatie 

Kijk bij ARAG voor een volledig overzicht van de documenten die je nodig hebt.

Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw zaak te melden bij ARAG.

Video: Zo meld je schade

  1. Ga naar je persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen.
  2. Je ziet nu jouw polissen. Klik bovenaan op ‘Claims’.
  3. Klik op ‘Nieuwe claim melden’ en vul de datum in wanneer je schade hebt gehad.
  4. Beantwoord de vragen. Klopt alles? Kies dan voor ‘Verzenden’.
  5. Upload de benodigde informatie om jouw claim te kunnen behandelen.

Ik heb schade gemeld. En nu?

Schade beoordelen

ABN AMRO Verzekeringen onderzoekt de situatie en bepaalt of je schade gedekt is en wat de kosten zijn. Soms schakelt ABN AMRO Verzekeringen een schade-expert in, die samen met jou kijkt wat de schade precies is. Er wordt dan een rapport opgesteld en er wordt met jou besproken wat je verder kunt verwachten.

Schade herstellen

Wordt de schade gedekt door ABN AMRO Verzekeringen? Dan kan ABN AMRO Verzekeringen een schadehersteller voor je inschakelen, of je kiest er zelf een. De kosten worden dan vergoed. Is er sprake van een eigen risico? Dit wordt dan direct verrekend. Zorg je zelf voor herstel, dan wordt er geen eigen risico gerekend. Wordt je schade niet gedekt? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten. 

Autoverzekering? Vraag het Europees schadeformulier aan

Status van je schade bekijken

Bekijk je schademelding online, inclusief alle berichten die zijn gestuurd. 

  1. Log in via Internet Bankieren en ga naar je persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen. Heb je een autoverzekering, maar geen bankrekening bij ABN AMRO? Dan kun je inloggen bij ABN AMRO Verzekeringen met je gebruikersnaam en wachtwoord. 
  2. Kies bovenin voor 'Claims'. 
  3. Klik op het nummer achter ‘Claimnummer’. Bij 'Documenten' zie je de door jou toegevoegde documenten bij de claim. Je kunt extra informatie over je schadeclaim toevoegen door te klikken op 'Uploaden documenten'.
  4. Bij 'Correspondentie' zie je de communicatie over jouw schadeclaim.

Eigen expert inschakelen

Ben je het niet eens met het schadebedrag dat is vastgesteld door de schade-experts van ABN AMRO Verzekeringen? Dan mag je zelf een expert inschakelen. We adviseren je een expert te kiezen die ingeschreven staat bij het NIVRE. De kosten worden vergoed tot het bedrag dat de eigen expert van ABN AMRO Verzekeringen rekent. Informeer hiervoor bij de door ABN AMRO Verzekeringen ingeschakelde schade-expert.

Veelgestelde vragen