Schade melden

Meld uw schade makkelijk online

Voordat u schade meldt

Check uw polis en voorwaarden

Zo weet u snel of uw schade is gedekt. En wat bijvoorbeeld uw eigen risico is.

Uw pakketnummer

We kunnen u sneller helpen als u alvast uw pakketnummer opzoekt. Dit staat op uw polis of in Internet Bankieren.

Kan de schade hersteld worden?

Maak een inschatting van de kosten. Of laat een expert of hersteller naar de schade kijken. Dan kunt u de herstelofferte gebruiken voor uw schademelding.

Zo werkt schade melden

  1. U meldt uw schade online, telefonisch of schriftelijk
  2. Een schadebehandelaar neemt uw schade in behandeling
  3. Als er een expert of hersteller nodig is, neemt die binnen 48 uur contact op met de persoon die schade heeft
  4. De expert of hersteller stelt de oorzaak van de schade vast en bepaalt wat het schadebedrag is. De schadebehandelaar bepaalt daarna wat de schadevergoeding is
  5. De hersteller repareert de schade of zorgt voor noodvoorzieningen bij bijvoorbeeld storm, inbraak en water- of brandschade
  6. Hebben we alle informatie? Dan hoort u binnen 8 werkdagen van ons. Meestal kunnen we direct zien of uw schade is gedekt. Soms hebben we aanvullende informatie nodig. Dit hoort u ook binnen 8 werkdagen

Liever schriftelijk schade melden?

Kies uw verzekering, download het schadeformulier en vul dit in. Stuur het daarna naar:
ABN AMRO Verzekeringen
Antwoordnummer 9000
8000 VB Zwolle

Een postzegel is niet nodig.

Schadeformulieren
Inboedel-, opstal- en kostbaarhedenverzekering
Reis- en annuleringsverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Autoverzekering 
Studentenverzekering

Heeft u geen printer? U kunt het Europees Schadeformulier voor uw autoverzekering ook online aanvragen. Dan krijgt u het formulier thuisgestuurd en kunt u het daarna ingevuld naar ons opsturen.

Extra informatie

Noodsituatie in het buitenland

Reisverzekering

Maakt u kosten waar u van tevoren geen rekening mee heeft gehouden? Bel de ABN AMRO Hulpdienst binnen 24 uur bij:

  • Ernstige ziekte
  • Een ongeval
  • Operatie
  • Ziekenhuisopname

De ABN AMRO Hulpdienst is dag en nacht bereikbaar via +31 26 400 23 45. Meld uw noodsituatie ook bij uw zorgverzekeraar.

Reisadvies van de overheid

Adviseert het Ministerie van Buitenlandse Zaken om niet naar uw bestemming te reizen? Als u toch naar de bestemming reist, worden schade of andere kosten niet vergoed. Ook krijgt u niks uitgekeerd bij een ongeval of bij pech. Behalve als u kunt laten zien dat u dit niet kon weten of als u al in dit gebied was. Zorg er wel voor dat u dan zo snel mogelijk dit gebied verlaat.

Pech met de auto

Bel voor hulp bij autopech naar 038 - 496 71 23. Of vanuit het buitenland: +31 26 400 23 45.

Dit heeft u nodig voor uw schademelding

Inboedel- opstal- en kostbaarhedenverzekering

Documenten zoals een aankoopbewijs, herstelofferte, bankafschrift of foto's van de schade

Bij inbraak, diefstal of een aanrijding:
Bewijs van aangifte bij de politie

Reis- en annuleringsverzekering

Bij het annuleren van uw reis:
Documenten zoals een annuleringsnota van de reisorganisatie of het reisbureau, de boekingsdatum en de reden van annulering

Bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten) als u wilt annuleren. Of in het buitenland +31 38 49 67 123. 

Heeft u uw reis geannuleerd en wilt u weten of het gedekt is? Bekijk dan de voorwaarden. Of bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten).

Bij schade aan uw bagage:
Documenten zoals aankoopbewijs, rekening van een reparatie of een offerte

Bij verlies of diefstal van uw bagage:
Documenten zoals een aankoopbewijs, bewijs van aangifte bij de politie, het hotel of de vervoermaatschappij

Bij ziekte of ongeval:
Declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar en een originele rekening 

Autoverzekering

Documenten zoals een schadeformulier, proces-verbaal bij diefstal, een getuigenverklaring of foto’s van de schade

Aansprakelijkheidsverzekering

Documenten zoals een aankoopbewijs, herstelofferte, getuigenverklaring, bankafschrift of foto's van de schade

Bij een strafbaar feit:
Proces verbaal

Telefonische bereikbaarheid

Schade melden?

Bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten). 

  • Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 21.00 uur 
  • Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

Buiten openingstijden kunt u bellen naar 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Andere vragen?

Bel 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is 24/7 bereikbaar.

Rechtsbijstandverzekering?

Bel de juridische adviseurs van ARAG op 033 - 43 42 470 (gebruikelijke belkosten). 

Contra-expert

Soms schakelen we een expert in voor het vaststellen van de schade. Als u het niet eens bent met het oordeel van onze schade-expert, kunt u zelf een expert inschakelen. Dat heet contra-expertise.

U mag naast de door ons ingeschakelde expert ook zelf een contra-expert inschakelen. Dit kan prettig voor u zijn bij een grote of ingewikkelde schade. Of als u het niet eens bent met de expert die we hebben ingeschakeld. We vergoeden de redelijke kosten van deze contra-expert.

We adviseren om een expert te kiezen die staat ingeschreven bij een schade-expertiseorganisaties die de gedragscode naleeft. Zoals het NIVRE.

Wat zijn uw spullen nog waard?

De meeste spullen worden na een tijdje minder waard. Dit komt doordat u de spullen gebruikt of omdat ze verouderen. Bekijk wat u spullen nog waard zijn voordat u schade meldt.

Schadebehandelingsproces

Benieuwd hoe we omgaan met uw schade? Bekijk het schadebehandelingsproces.

Extra informatie

Reisverzekering

Maakt u kosten waar u van tevoren geen rekening mee heeft gehouden? Bel de ABN AMRO Hulpdienst binnen 24 uur bij:

  • Ernstige ziekte
  • Een ongeval
  • Operatie
  • Ziekenhuisopname

De ABN AMRO Hulpdienst is dag en nacht bereikbaar via +31 26 400 23 45. Meld uw noodsituatie ook bij uw zorgverzekeraar.

Adviseert het Ministerie van Buitenlandse Zaken om niet naar uw bestemming te reizen? Als u toch naar de bestemming reist, worden schade of andere kosten niet vergoed. Ook krijgt u niks uitgekeerd bij een ongeval of bij pech. Behalve als u kunt laten zien dat u dit niet kon weten of als u al in dit gebied was. Zorg er wel voor dat u dan zo snel mogelijk dit gebied verlaat.

Bel voor hulp bij autopech naar 038 - 496 71 23. Of vanuit het buitenland: +31 26 400 23 45.

Inboedel- opstal- en kostbaarhedenverzekering

Documenten zoals een aankoopbewijs, herstelofferte, bankafschrift of foto's van de schade

Bij inbraak, diefstal of een aanrijding:
Bewijs van aangifte bij de politie

Reis- en annuleringsverzekering

Bij het annuleren van uw reis:
Documenten zoals een annuleringsnota van de reisorganisatie of het reisbureau, de boekingsdatum en de reden van annulering

Bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten) als u wilt annuleren. Of in het buitenland +31 38 49 67 123. 

Heeft u uw reis geannuleerd en wilt u weten of het gedekt is? Bekijk dan de voorwaarden. Of bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten).

Bij schade aan uw bagage:
Documenten zoals aankoopbewijs, rekening van een reparatie of een offerte

Bij verlies of diefstal van uw bagage:
Documenten zoals een aankoopbewijs, bewijs van aangifte bij de politie, het hotel of de vervoermaatschappij

Bij ziekte of ongeval:
Declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar en een originele rekening 

Autoverzekering

Documenten zoals een schadeformulier, proces-verbaal bij diefstal, een getuigenverklaring of foto’s van de schade

Aansprakelijkheidsverzekering

Documenten zoals een aankoopbewijs, herstelofferte, getuigenverklaring, bankafschrift of foto's van de schade

Bij een strafbaar feit:
Proces verbaal

Schade melden?

Bel 038 - 49 67 123 (gebruikelijke belkosten). 

  • Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 21.00 uur 
  • Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

Buiten openingstijden kunt u bellen naar 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Andere vragen?

Bel 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is 24/7 bereikbaar.

Rechtsbijstandverzekering?

Bel de juridische adviseurs van ARAG op 033 - 43 42 470 (gebruikelijke belkosten). 

Soms schakelen we een expert in voor het vaststellen van de schade. Als u het niet eens bent met het oordeel van onze schade-expert, kunt u zelf een expert inschakelen. Dat heet contra-expertise.

U mag naast de door ons ingeschakelde expert ook zelf een contra-expert inschakelen. Dit kan prettig voor u zijn bij een grote of ingewikkelde schade. Of als u het niet eens bent met de expert die we hebben ingeschakeld. We vergoeden de redelijke kosten van deze contra-expert.

We adviseren om een expert te kiezen die staat ingeschreven bij een schade-expertiseorganisaties die de gedragscode naleeft. Zoals het NIVRE.

De meeste spullen worden na een tijdje minder waard. Dit komt doordat u de spullen gebruikt of omdat ze verouderen. Bekijk wat u spullen nog waard zijn voordat u schade meldt.

Benieuwd hoe we omgaan met uw schade? Bekijk het schadebehandelingsproces.