Rekening opzeggen

Online zo geregeld

Uw betaal- of spaarrekening online opzeggen is in 2 minuten gebeurd. We verwerken uw opzegging in de meeste gevallen direct.

Belangrijk voordat u opzegt

icoon
U kunt uw rekening pas opzeggen als het saldo € 0 is. Uw betaalpas vervalt automatisch.
icoon
Laatste rekening die u opzegt? Vergeet niet uw creditcard op te zeggen via ABN AMRO Creditcard Services: 020 - 6 600 123.

Belangrijk voordat u opzegt

icoon
U kunt uw rekening pas opzeggen als het saldo € 0 is. Uw betaalpas vervalt automatisch.
icoon
Laatste rekening die u opzegt? Vergeet niet uw creditcard op te zeggen via ABN AMRO Creditcard Services.

Wilt u uw rekening opzeggen vanuit het buitenland?

Woont u in het buitenland en heeft u geen toegang tot internetbankieren? Dan kunt u het ophefformulier hier downloaden, invullen en opsturen.

Meer informatie

Laatste rekening die u opzegt

Zegt u een laatste betaalrekening op en heeft u nog wel een spaarrekening mét saldo bij ons? Dan kunt u deze betaalrekening niet opzeggen. U heeft een ABN AMRO betaalrekening nodig bij een ABN AMRO spaarrekening.

Zonder betaalrekening heeft u geen toegang meer tot Internet Bankieren en kunt u geen geld meer opnemen van uw spaarrekening. U kunt ook uw bij- en afschrijvingen niet meer inzien. Heeft u nog een andere ABN AMRO betaalrekening? Dan ziet u het opgeheven rekeningnummer nog 15 maanden in uw productenoverzicht in Internet Bankieren.

Hypotheek, beleggingsrekening of verzekering

Heeft u een hypotheek, belegging of verzekering bij ons? Of maakt u automatisch geld over naar een persoon of bedrijf? Geef dan het rekeningnummer aan ons door. Dan wordt het bedrag van de juiste rekening afgeschreven. Of wilt u uw beleggingsrekening opzeggen? Lees hoe u dit kunt doen.

Spaarrekeningen opzeggen

Heeft u een Spaar Deposito met saldo of een Royaal Rekening? U kunt deze spaarrekeningen alleen op een bankkantoor opzeggen.

Een Beleggers spaarrekening kunt u telefonisch opzeggen of kom langs bij een bankkantoor.

Jongerengroeirekening

Zegt u een laatste betaalrekening op en heeft uw kind een Jongerengroeirekening die is gekoppeld aan deze rekening? Dan kunt u hier niet meer bij om de instellingen te veranderen.

Geen Internet Bankieren

Heeft u geen Internet Bankieren? Kom langs bij een bankkantoor om uw rekening op te zeggen.

Opzeggen bij overlijden

Het kan een pijnlijk moment zijn wanneer een naaste overlijdt. Er moet veel geregeld worden terwijl uw hoofd daar misschien niet naar staat. Als de overledene klant was bij ABN AMRO, zijn er een aantal dingen die u moet doen en moet weten.

Om de rekening van de overledene op te zeggen, moet u eerst het overlijden bij ons melden. Dat kan online. Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, ontvangt u binnen enkele werkdagen een e-mail. Hierin geven we aan welke stappen u moet volgen en welke documenten we van u nodig hebben.

Daarnaast worden de bankzaken van de overledene geblokkeerd. Denk aan de toegang tot Internet Bankieren. Maar ook andere bankzaken, zoals alle rekeningen, betaalpassen en creditcards van de overledene. Het blijft wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen.

Meer informatie

Laatste rekening die u opzegt

Zegt u een laatste betaalrekening op en heeft u nog wel een spaarrekening mét saldo bij ons? Dan kunt u deze betaalrekening niet opzeggen. U heeft een ABN AMRO betaalrekening nodig bij een ABN AMRO spaarrekening.

Zonder betaalrekening heeft u geen toegang meer tot Internet Bankieren en kunt u geen geld meer opnemen van uw spaarrekening. U kunt ook uw bij- en afschrijvingen niet meer inzien. Heeft u nog een andere ABN AMRO betaalrekening? Dan ziet u het opgeheven rekeningnummer nog 15 maanden in uw productenoverzicht in Internet Bankieren.

Hypotheek, beleggingsrekening of verzekering

Heeft u een hypotheek, belegging of verzekering bij ons? Of maakt u automatisch geld over naar een persoon of bedrijf? Geef dan het rekeningnummer aan ons door. Dan wordt het bedrag van de juiste rekening afgeschreven. Of wilt u uw beleggingsrekening opzeggen? Lees hoe u dit kunt doen.

Spaarrekeningen opzeggen

Heeft u een Spaar Deposito met saldo of een Royaal Rekening? U kunt deze spaarrekeningen alleen op een bankkantoor opzeggen.

Een Beleggers spaarrekening kunt u telefonisch opzeggen of kom langs bij een bankkantoor.

Jongerengroeirekening

Zegt u een laatste betaalrekening op en heeft uw kind een Jongerengroeirekening die is gekoppeld aan deze rekening? Dan kunt u hier niet meer bij om de instellingen te veranderen.

Geen Internet Bankieren

Heeft u geen Internet Bankieren? Kom langs bij een bankkantoor om uw rekening op te zeggen.

Opzeggen bij overlijden

Het kan een pijnlijk moment zijn wanneer een naaste overlijdt. Er moet veel geregeld worden terwijl uw hoofd daar misschien niet naar staat. Als de overledene klant was bij ABN AMRO, zijn er een aantal dingen die u moet doen en moet weten.

Om de rekening van de overledene op te zeggen, moet u eerst het overlijden bij ons melden. Dat kan online. Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, ontvangt u binnen enkele werkdagen een e-mail. Hierin geven we aan welke stappen u moet volgen en welke documenten we van u nodig hebben.

Daarnaast worden de bankzaken van de overledene geblokkeerd. Denk aan de toegang tot Internet Bankieren. Maar ook andere bankzaken, zoals alle rekeningen, betaalpassen en creditcards van de overledene. Het blijft wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen.