Rekening opzeggen

Rekening opzeggen

Online zo geregeld

Uw particuliere betaal- of spaarrekening online opzeggen is in 2 minuten gebeurd. We verwerken uw opzegging in de meeste gevallen direct.

Belangrijk voordat u opzegt

icoon
U kunt uw rekening pas opzeggen als het saldo € 0 is. Uw betaalpas vervalt automatisch.
icoon
Laatste rekening die u opzegt? Vergeet niet uw creditcard op te zeggen via ABN AMRO Creditcard Services: 020 - 6 600 123.

Belangrijk voordat u opzegt

icoon
U kunt uw rekening pas opzeggen als het saldo € 0 is. Uw betaalpas vervalt automatisch.
icoon
Laatste rekening die u opzegt? Vergeet niet uw creditcard op te zeggen via ABN AMRO Creditcard Services.

Meer informatie

Uw rekening opzeggen

U kunt uw betaalrekening bij ABN AMRO dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar uw rekening die u wilt opzeggen. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Heeft u nog een andere ABN AMRO betaalrekening? Dan ziet u het opgeheven rekeningnummer nog 15 maanden in uw productenoverzicht in Internet Bankieren.

Gezamenlijke rekening opzeggen

Een gezamenlijke rekening zegt u makkelijk zelf op via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Opzeggen kan door één van de rekeninghouders worden gedaan. Lukt het online niet? Neem dan contact met ons op. In dat geval moeten beide rekeninghouders tekenen voor het opzeggen.

Gezamenlijke rekening veranderen naar 1 rekeninghouder

Wilt u of uw partner het huidige rekeningnummer van de gezamenlijke rekening houden? Maak een afspraak met een adviseur via Beeldbankieren om de bevoegdheden en de betaalpassen van de rekening te wijzigen.

Zegt u uw gezamenlijke rekening op door een scheiding? Bekijk welke dagelijkse bankzaken bij een scheiding u nog meer kunt regelen. 

Laatste rekening die u opzegt

Wilt u een laatste betaalrekening opzeggen en heeft u nog wel een spaarrekening mét saldo bij ons? Dan kunt u deze betaalrekening niet opzeggen. U heeft een ABN AMRO betaalrekening nodig bij een ABN AMRO spaarrekening.

Zonder betaalrekening heeft u geen toegang meer tot Internet Bankieren en kunt u geen geld meer opnemen van uw spaarrekening. U kunt ook uw bij- en afschrijvingen niet meer inzien. 

Jongerengroeirekening opzeggen

U kunt een Jongerengroeirekening dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar de Jongerengroeirekening. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Zegt u uw eigen laatste betaalrekening op en heeft uw kind een Jongerengroeirekening die is gekoppeld aan deze rekening? Dan kunt u hier niet meer bij om de instellingen te veranderen.

Spaarrekening of beleggingsrekening opzeggen

Spaarrekening opzeggen

De meeste spaarrekeningen bij ABN AMRO kunt u dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar uw rekening die u wilt opzeggen. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Overige spaarrekeningen opzeggen

Heeft u een Spaar Deposito met saldo of een Royaal Rekening? U kunt deze spaarrekeningen alleen op een bankkantoor opzeggen.

Een Beleggers spaarrekening kunt u telefonisch opzeggen of kom langs bij een bankkantoor.

Beleggingsrekening opzeggen

Wilt u uw beleggingsrekening opzeggen? Lees hoe u dit kunt doen.

Rekening opzeggen vanuit het buitenland

Woont u in het buitenland en heeft u geen toegang tot Internet Bankieren? Dan kunt u het ophefformulier hier downloaden, invullen en opsturen.

Download ophefformulier

Geen Internet Bankieren

Heeft u geen Internet Bankieren? Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

Opzeggen bij overlijden

Het kan een pijnlijk moment zijn wanneer een naaste overlijdt. Er moet veel geregeld worden terwijl uw hoofd daar misschien niet naar staat. Als de overledene klant was bij ABN AMRO, zijn er een aantal dingen die u moet doen en moet weten.

Om de rekening van de overledene op te zeggen, moet u eerst het overlijden bij ons melden. Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, ontvangt u binnen enkele werkdagen een e-mail. Hierin geven we aan welke stappen u moet volgen en welke documenten we van u nodig hebben om de nalatenschap af te kunnen handelen. Het is niet mogelijk om de rekening zelf online op te zeggen. De rekening opzeggen kan wanneer de rekening de status ‘Erven van’ heeft. Heeft de rekening deze status en wilt u deze opzeggen? Neem dan contact met ons op via 0900 – 00 24 (ma t/m vrij 8.00-17.30 en za gesloten).

Daarnaast worden de bankzaken van de overledene geblokkeerd. Denk aan de toegang tot Internet Bankieren. Maar ook andere bankzaken, zoals alle rekeningen, betaalpassen en creditcards van de overledene. Het blijft wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen.

Wijzigen van incasso's

Heeft u een hypotheek, belegging of verzekering bij ons? Of maakt u automatisch geld over naar een persoon of bedrijf? Geef dan het rekeningnummer aan ons door. Dan wordt het bedrag van de juiste rekening afgeschreven.

Meer informatie

Uw rekening opzeggen

U kunt uw betaalrekening bij ABN AMRO dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar uw rekening die u wilt opzeggen. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Heeft u nog een andere ABN AMRO betaalrekening? Dan ziet u het opgeheven rekeningnummer nog 15 maanden in uw productenoverzicht in Internet Bankieren.

Gezamenlijke rekening opzeggen

Een gezamenlijke rekening zegt u makkelijk zelf op via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Opzeggen kan door één van de rekeninghouders worden gedaan. Lukt het online niet? Neem dan contact met ons op. In dat geval moeten beide rekeninghouders tekenen voor het opzeggen.

Gezamenlijke rekening veranderen naar 1 rekeninghouder

Wilt u of uw partner het huidige rekeningnummer van de gezamenlijke rekening houden? Maak een afspraak met een adviseur via Beeldbankieren om de bevoegdheden en de betaalpassen van de rekening te wijzigen.

Zegt u uw gezamenlijke rekening op door een scheiding? Bekijk welke dagelijkse bankzaken bij een scheiding u nog meer kunt regelen. 

Laatste rekening die u opzegt

Wilt u een laatste betaalrekening opzeggen en heeft u nog wel een spaarrekening mét saldo bij ons? Dan kunt u deze betaalrekening niet opzeggen. U heeft een ABN AMRO betaalrekening nodig bij een ABN AMRO spaarrekening.

Zonder betaalrekening heeft u geen toegang meer tot Internet Bankieren en kunt u geen geld meer opnemen van uw spaarrekening. U kunt ook uw bij- en afschrijvingen niet meer inzien. 

Jongerengroeirekening opzeggen

U kunt een Jongerengroeirekening dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar de Jongerengroeirekening. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Zegt u uw eigen laatste betaalrekening op en heeft uw kind een Jongerengroeirekening die is gekoppeld aan deze rekening? Dan kunt u hier niet meer bij om de instellingen te veranderen.

Spaarrekening of beleggingsrekening opzeggen

Spaarrekening opzeggen

De meeste spaarrekeningen bij ABN AMRO kunt u dagelijks opzeggen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Ga naar 'Zelf regelen' en ga vervolgens naar uw rekening die u wilt opzeggen. Na het opzeggen ontvangt u een bevestiging per mail.

Overige spaarrekeningen opzeggen

Heeft u een Spaar Deposito met saldo of een Royaal Rekening? U kunt deze spaarrekeningen alleen op een bankkantoor opzeggen.

Een Beleggers spaarrekening kunt u telefonisch opzeggen of kom langs bij een bankkantoor.

Beleggingsrekening opzeggen

Wilt u uw beleggingsrekening opzeggen? Lees hoe u dit kunt doen.

Rekening opzeggen vanuit het buitenland

Woont u in het buitenland en heeft u geen toegang tot Internet Bankieren? Dan kunt u het ophefformulier hier downloaden, invullen en opsturen.

Download ophefformulier

Geen Internet Bankieren

Heeft u geen Internet Bankieren? Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

Opzeggen bij overlijden

Het kan een pijnlijk moment zijn wanneer een naaste overlijdt. Er moet veel geregeld worden terwijl uw hoofd daar misschien niet naar staat. Als de overledene klant was bij ABN AMRO, zijn er een aantal dingen die u moet doen en moet weten.

Om de rekening van de overledene op te zeggen, moet u eerst het overlijden bij ons melden. Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, ontvangt u binnen enkele werkdagen een e-mail. Hierin geven we aan welke stappen u moet volgen en welke documenten we van u nodig hebben om de nalatenschap af te kunnen handelen. Het is niet mogelijk om de rekening zelf online op te zeggen. De rekening opzeggen kan wanneer de rekening de status ‘Erven van’ heeft. Heeft de rekening deze status en wilt u deze opzeggen? Neem dan contact met ons op via 0900 – 00 24 (ma t/m vrij 8.00-17.30 en za gesloten).

Daarnaast worden de bankzaken van de overledene geblokkeerd. Denk aan de toegang tot Internet Bankieren. Maar ook andere bankzaken, zoals alle rekeningen, betaalpassen en creditcards van de overledene. Het blijft wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen.

Wijzigen van incasso's

Heeft u een hypotheek, belegging of verzekering bij ons? Of maakt u automatisch geld over naar een persoon of bedrijf? Geef dan het rekeningnummer aan ons door. Dan wordt het bedrag van de juiste rekening afgeschreven.