Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Hulp bij de ABN AMRO app

Met welk onderwerp kunnen we helpen?

Wat is een identificatiecode precies? Hoe zit het als u uw telefoon kwijtraakt? En wat als u geen toestel heeft voor de app? We leggen het u graag uit. Wilt u meer hulp? In onze hulpvideo's krijgt u stap voor stap uitleg. Of volg thuis een gratis cursus over de app. Kies welke hulp bij u past.

Wat andere klanten vragen over de app

Wat is een identificatiecode?

Als u de app voor het eerst instelt, kiest u een code van 5 cijfers. Hiermee beveiligt u uw app. We vragen om de code tijdens het bankieren. Bijvoorbeeld wanneer u inlogt, en als u geld overboekt.

Hoe log ik in met de app?

Open de app. Tik op de scanner linksbovenin. Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren en scan de QR-code die u ziet. Toets uw identificatiecode in, en u bent ingelogd.

Wat als mijn telefoon kwijt is?

Uw app is beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Daar kan niet zo snel iemand in. Kom toch snel in actie. Verwijder de toegang van uw oude telefoon in Internet Bankieren.

Moet ik bankieren met de ABN AMRO app?

Bankieren met uw telefoon hoeft zeker niet. Er zijn genoeg klanten die de ABN AMRO app alleen gebruiken voor inloggen in Internet Bankieren. U kunt de app dus zien als vervanger voor de e.dentifier.

Meer hulp bij de app en online bankieren

Hulpvideo's over online bankieren

De meeste bankzaken kunt u zelf online regelen. In onze hulpvideo’s helpen we u stap voor stap op weg. Bij het blokkeren van uw betaalpas, inloggen met de ABN AMRO app en meer. Handig, u kunt de uitleg op elk moment pauzeren of opnieuw bekijken.

Kan ik thuis een cursus over de app volgen?

Ja, dat kan iedere maand. Op een moment dat u uitkomt. In 45 minuten maakt u kennis met de app. Wat u dan leert? Denk aan geld overboeken, bellen vanuit de app en uw pas blokkeren.

Online bankieren met een beperking

Bent u slechtziend of slechthorend? Heeft u moeite met lezen en schrijven? Of heeft u iemand in uw omgeving met een beperking? We bieden extra uitleg en hulpmiddelen aan, zodat iedereen online kan bankieren.

Hulp bij downloaden en activeren

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app. 

Vragen over inloggen met de app

Gaat u voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kiest u zelf uw 5-cijferige identificatiecode. Op de pagina ABN AMRO app activeren leest u meer over de eerste keer de app downloaden en gebruiken.

Ja, u kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als u de app heeft geïnstalleerd. Wel wordt er steeds vaker gekozen voor inloggen met de ABN AMRO app. De app kunt u namelijk steeds updaten naar een nieuwe versie met de nieuwste beveiliging. Lees meer over inloggen met de app.

Als u de app heeft gedownload, betekent dat niet dat u daarmee moet bankieren. U gebruikt de app dan alleen voor inloggen en gaat verder op uw PC of laptop. Zo blijven inloggen en bankieren gescheiden, net als met de e.dentifier. Als u de deur uit bent en toch iets moet regelen, kan dit veilig met de app. U heeft dan geen betaalpas en e.dentifier nodig en kunt bijvoorbeeld snel uw betaalpas blokkeren.

Vragen over gebruik van de app

Heeft u de ABN AMRO app op uw mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kunt u gewoon blijven bankieren op uw pc of laptop. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken voor het inloggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kunt u ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

U kunt op uw toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android u gebruikt. De informatie vindt u terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.

Ziet u minstens Android 9 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kunt u de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal, kijk dan of u een update kunt installeren. Als dat niet kan, is uw toestel niet geschikt.

In de ABN AMRO app kunt u een extra profiel toevoegen. Handig als u privé en zakelijk een betaalrekening bij ons heeft. Zo heeft u al uw bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheiden. Lees hoe u uw zakelijk profiel toevoegt.

  • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
  • Meld u af in Internet Bankieren.

Vragen over veiligheid van de app

De ABN AMRO app is veilig. De ABN AMRO app en Internet Bankieren zijn allebei een compleet gesloten omgeving. Uw gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. Twijfelt u nog over de veiligheid van de app? We vertellen u daar graag meer over: ontdek waarom de app zo veilig is.

Nee, als u uw telefoon bent verloren, kunnen anderen niet bij uw bankzaken. De ABN AMRO app is goed beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS). We raden u wel aan om uw toestelregistratie voor de app te verwijderen. Dit kunt u zelf doen in Internet Bankieren. Inloggen in Internet Bankieren kan dan met:

  • Een geleende telefoon van iemand die dichtbij u staat, zoals een familielid of uw partner
  • Een tablet of iPad, als u deze heeft
  • Een oude telefoon

U activeert de ABN AMRO app opnieuw op dit andere toestel. Hiervoor heeft u uw identiteitsbewijs nodig. Daarna kunt u inloggen in Internet Bankieren en de registratie van uw verloren toestel verwijderen. Is dit voor u niet mogelijk, of lukt het niet? Dan kunt u met ons bellen.

We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we u regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Vraagt uw telefoon om de ABN AMRO app te updaten? Doe dit direct. Op die manier blijft u de app veilig gebruiken.

Nee, dat kan niet. Net als Internet Bankieren is de ABN AMRO app een compleet afgesloten omgeving.

  1. Open de app Instellingen op uw telefoon of tablet.
  2. Tik onderaan op Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Hier ziet u welk versienummer van Android u op uw telefoon heeft. Als er een update is, staat die hier.
  3. De updatestatus wordt weergegeven. Volg nu de stappen op het scherm.
  1. Ga naar de Instellingen (Settings) van uw iPhone of iPad.
  2. Tik op Algemeen (General) > Software-update (Software Update). Hier ziet u welk versienummer van iOS u op uw telefoon heeft. Als er een update is, staat die hier.
  3. Tik op Installeer nu (Install now) om de update uit te voeren en volg de instructies.