pr-money-capital
Maatwerkkrediet
Vanaf € 75.000

Vastgoed kopen voor verhuur

Maatwerkkrediet

Maatwerkkrediet

Vanaf € 75.000
  • Tot 70% van de marktwaarde financieren 
  • Lenen vanaf € 75.000
  • Boetevrij aflossen bij verkoop

Interesse? Bel 088 – 388 97 77

Lenen voor uw investering in vastgoed

Wilt u vastgoed kopen om te verhuren? Bijvoorbeeld een winkel of bedrijfspand? Of denkt u aan een tweede of derde (recreatie)woning voor eigen gebruik? Met een Maatwerkkrediet kunt u tot 70% van de marktwaarde financieren. Onze financieringsspecialisten (commercieel) vastgoed bespreken graag de mogelijkheden met u. 

Meer informatie en voorwaarden Maatwerkkrediet

Voor wie?
  • U bent ouder dan 18 jaar

Bent u nog geen klant, maar heeft u wel interesse? Bel 088 – 388 97 77. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. 

Lenen vanaf € 75.000

Hoeveel u precies kunt lenen, hangt af van uw inkomsten, uitgaven, vermogen en schulden. Ook van het doel van uw besteding en de waarde van uw onderpand. Bijvoorbeeld de woning die u verhuurt.

Wilt u minder lenen dan € 75.000? Bekijk dan onze andere leningen.

Vaste of variabele rente

U kunt kiezen voor een vaste rente van 1 tot en met 10 jaar of een variabele rente. Een vaste rente wijzigt niet tijdens de periode dat de rente wordt vastgezet. Een variabele rente kan tussentijds wijzigen. We helpen u graag bij uw keuze. Bekijk de actuele rentes.

Wat zijn de kosten?

Elke maand betaalt u rente en aflossing. Ook moet u het pand voldoende verzekeren. Daarnaast betaalt u eenmalig:  

  • Afhandelingskosten: dat zijn de kosten die u ons betaalt voor de administratie van uw Maatwerkkrediet.
  • Advieskosten: dat zijn kosten voor het opmaken van het adviesrapport, waarin u advies krijgt over uw Maatwerkkrediet.  
  • Taxatiekosten: als u onroerend goed als onderpand geeft, moet dit getaxeerd worden.
  • Notariskosten: om de hypotheek op het onderpand te regelen, moet u naar de notaris. 

De bank kan elke 3 jaar een taxatierapport vragen van het pand dat de bank gefinancierd heeft of gaat financieren. Het taxatierapport moet in opdracht van de bank zijn opgesteld door een taxateur.

Wilt u eerder aflossen?

De looptijd is afhankelijk van uw wensen en van het doel van uw besteding. We spreken van tevoren af hoeveel u maandelijks aflost. 

U kunt ook eerder aflossen. In de volgende gevallen kost u dat niets extra:  

  • Bij een vaste rente kunt u elk jaar tot 10% van de hoofdsom kosteloos extra aflossen   
  • Bij een variabele rente kunt u onbeperkt kosteloos extra aflossen. 
Duurzaamheid

Slim en snel uw onroerend goed duurzaam maken? Check onze Duurzame Investeringstool. Zo krijgt u inzicht, overzicht én weet u wat u kunt doen.

De voorwaarden

Als u wilt lenen, wilt u weten waar u aan toe bent. Lees alles over lenen, rente betalen en aflossen in de Algemene Bepalingen Kredietverlening.

Gedragscode Klein Zakelijke Financiering

Per 1 juli 2018 geldt voor financieringen die worden aangevraagd en afgesloten door ondernemingen met een (groeps)omzet tot 5 miljoen euro de Gedragscode Kleinzakelijke Financiering. 

Ook financieringen die per 1 juli 2018 worden aangevraagd en afgesloten door natuurlijke personen kunnen onder deze gedragscode vallen. 

Voor ondernemingen of natuurlijke personen die zich vooral bezig houden met commercieel vastgoed geldt voor de toepasselijkheid van de Gedragscode Kleinzakelijke Financiering geen omzetgrens, maar een grens van de vastgoedwaarde van 2 miljoen euro. 

In de gedragscode staan minimum normen waar de bank zich aan moet houden bij het verstrekken van zakelijke financieringen aan bepaalde ondernemers/ondernemingen. Zie voor meer informatie de website van de NVB.

Past uw krediet niet meer bij uw situatie?

Om u goed van dienst te blijven, willen we dat uw product altijd aansluit bij uw situatie. Door veranderende (markt)omstandigheden kan een ander product misschien beter bij u passen. Bijvoorbeeld door verminderde huurinkomsten of het wegvallen van inkomen. Deze veranderingen kunnen grote gevolgen hebben voor uw financiële situatie. Neem daarom altijd contact met ons op zodra er iets verandert. Zo kunnen we samen met u kijken naar een passende oplossing. Kijk ook eens op www.nibud.nl voor diverse tips.

Wat zijn de risico's?

Uw inkomsten dalen
Zorg ervoor dat u genoeg geld hebt om de betalingsafspraken altijd na te komen, ook als u even minder inkomsten hebt. 

Het pand staat leeg
 
Als het pand leeg komt te staan, heeft u (tijdelijk) geen huurinkomsten. 

Wijzigingen in (fiscale) wet- en regelgeving
Deze kunnen van invloed zijn op uw huurinkomsten en/of de waarde van uw pand. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een maximum huurprijs door de overheid. 

Het pand wordt minder waard 
Als het pand minder waard wordt en u verkoopt het, dan kan het zijn dat u uw eigen inleg kwijtraakt of met een restschuld komt te zitten. 

De rente gaat omhoog 
Als de rentevaste periode is afgelopen en u wilt de financiering verlengen, dan kan de rente omhoog gaan. Als u het pand verhuurt, kan dit betekenen dat de kosten hoger worden dan uw huurinkomsten en u verlies maakt op uw investering.

Einde financiering
 
Lost u gedurende de looptijd de lening niet geheel af, dan houdt u aan het einde een restbedrag over. Dit restbedrag dient u in één keer af te lossen. Dat kan uit eigen middelen, verkoop van de woning of een herfinanciering bij ons of een andere financierder. Voor een herfinanciering bekijken we uw situatie wel opnieuw en kunnen tot de conclusie komen dat we toch niet met u verdergaan. Bij een herfinanciering maakt u opnieuw afhandelings-, advies- en taxatiekosten.

Overlijden
 
In de verdrietige situatie dat u en/of uw eventuele partner overlijdt, houd hier dan rekening mee: als uw partner overlijdt, dan vallen er misschien inkomsten weg. Daardoor kan het moeilijk worden om de financieringskosten te betalen. Als u overlijdt (en u heeft geen partner), dan komt de openstaande lening voor rekening van uw nabestaanden. Een mogelijkheid is dat ze het pand verkopen en de lening daarmee afbetalen.

Bureau Krediet Registratie
  • Als u een lening aanvraagt, toetsen wij uw aanvraag bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo leent u niet meer dan verstandig is. Als alles in orde is, wordt uw lening bij BKR geregistreerd. Is uw lening afgelost? Dan melden we u weer af.
  • Een negatieve registratie krijgt u alleen als u niet volgens afspraak uw lening terugbetaalt. Dit gebeurt als u 2 of meer betalingstermijnen heeft gemist. 
  • Betaalt u uw lening op tijd terug? Dan werkt de registratie juist in uw voordeel. Als u een nieuwe lening aanvraagt, ziet elke geldverstrekker dat u verantwoord kunt lenen. 
Hoe gaat de aanvraag?

We hebben het aanvraagproces voor het Maatwerkkrediet voor u in een stappenplan gezet. De doorlooptijd van een financieringsaanvraag kan variëren tussen enkele dagen en een aantal maanden. Dit is afhankelijk van de complexiteit van uw financieringsaanvraag en of u alle benodigde stukken al direct kunt overhandigen. Neem contact met ons op om een indicatie van de doorlooptijd voor uw financieringsaanvraag te krijgen.

Dienstverleningsdocument

Wat mag u van ons verwachten als u kiest voor een Maatwerkkrediet van ABN AMRO? En wat verwachten wij van u? Hoeveel kost het afsluiten van een Maatwerkkrediet eigenlijk? Lees de antwoorden in het dienstverleningsdocument.

Meer informatie en voorwaarden Maatwerkkrediet

  • U bent ouder dan 18 jaar

Bent u nog geen klant, maar heeft u wel interesse? Bel 088 – 388 97 77. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. 

Hoeveel u precies kunt lenen, hangt af van uw inkomsten, uitgaven, vermogen en schulden. Ook van het doel van uw besteding en de waarde van uw onderpand. Bijvoorbeeld de woning die u verhuurt.

Wilt u minder lenen dan € 75.000? Bekijk dan onze andere leningen.

U kunt kiezen voor een vaste rente van 1 tot en met 10 jaar of een variabele rente. Een vaste rente wijzigt niet tijdens de periode dat de rente wordt vastgezet. Een variabele rente kan tussentijds wijzigen. We helpen u graag bij uw keuze. Bekijk de actuele rentes.

Elke maand betaalt u rente en aflossing. Ook moet u het pand voldoende verzekeren. Daarnaast betaalt u eenmalig:  

  • Afhandelingskosten: dat zijn de kosten die u ons betaalt voor de administratie van uw Maatwerkkrediet.
  • Advieskosten: dat zijn kosten voor het opmaken van het adviesrapport, waarin u advies krijgt over uw Maatwerkkrediet.  
  • Taxatiekosten: als u onroerend goed als onderpand geeft, moet dit getaxeerd worden.
  • Notariskosten: om de hypotheek op het onderpand te regelen, moet u naar de notaris. 

De bank kan elke 3 jaar een taxatierapport vragen van het pand dat de bank gefinancierd heeft of gaat financieren. Het taxatierapport moet in opdracht van de bank zijn opgesteld door een taxateur.

De looptijd is afhankelijk van uw wensen en van het doel van uw besteding. We spreken van tevoren af hoeveel u maandelijks aflost. 

U kunt ook eerder aflossen. In de volgende gevallen kost u dat niets extra:  

  • Bij een vaste rente kunt u elk jaar tot 10% van de hoofdsom kosteloos extra aflossen   
  • Bij een variabele rente kunt u onbeperkt kosteloos extra aflossen. 

Slim en snel uw onroerend goed duurzaam maken? Check onze Duurzame Investeringstool. Zo krijgt u inzicht, overzicht én weet u wat u kunt doen.

Als u wilt lenen, wilt u weten waar u aan toe bent. Lees alles over lenen, rente betalen en aflossen in de Algemene Bepalingen Kredietverlening.

Per 1 juli 2018 geldt voor financieringen die worden aangevraagd en afgesloten door ondernemingen met een (groeps)omzet tot 5 miljoen euro de Gedragscode Kleinzakelijke Financiering. 

Ook financieringen die per 1 juli 2018 worden aangevraagd en afgesloten door natuurlijke personen kunnen onder deze gedragscode vallen. 

Voor ondernemingen of natuurlijke personen die zich vooral bezig houden met commercieel vastgoed geldt voor de toepasselijkheid van de Gedragscode Kleinzakelijke Financiering geen omzetgrens, maar een grens van de vastgoedwaarde van 2 miljoen euro. 

In de gedragscode staan minimum normen waar de bank zich aan moet houden bij het verstrekken van zakelijke financieringen aan bepaalde ondernemers/ondernemingen. Zie voor meer informatie de website van de NVB.

Om u goed van dienst te blijven, willen we dat uw product altijd aansluit bij uw situatie. Door veranderende (markt)omstandigheden kan een ander product misschien beter bij u passen. Bijvoorbeeld door verminderde huurinkomsten of het wegvallen van inkomen. Deze veranderingen kunnen grote gevolgen hebben voor uw financiële situatie. Neem daarom altijd contact met ons op zodra er iets verandert. Zo kunnen we samen met u kijken naar een passende oplossing. Kijk ook eens op www.nibud.nl voor diverse tips.

Uw inkomsten dalen
Zorg ervoor dat u genoeg geld hebt om de betalingsafspraken altijd na te komen, ook als u even minder inkomsten hebt. 

Het pand staat leeg
 
Als het pand leeg komt te staan, heeft u (tijdelijk) geen huurinkomsten. 

Wijzigingen in (fiscale) wet- en regelgeving
Deze kunnen van invloed zijn op uw huurinkomsten en/of de waarde van uw pand. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een maximum huurprijs door de overheid. 

Het pand wordt minder waard 
Als het pand minder waard wordt en u verkoopt het, dan kan het zijn dat u uw eigen inleg kwijtraakt of met een restschuld komt te zitten. 

De rente gaat omhoog 
Als de rentevaste periode is afgelopen en u wilt de financiering verlengen, dan kan de rente omhoog gaan. Als u het pand verhuurt, kan dit betekenen dat de kosten hoger worden dan uw huurinkomsten en u verlies maakt op uw investering.

Einde financiering
 
Lost u gedurende de looptijd de lening niet geheel af, dan houdt u aan het einde een restbedrag over. Dit restbedrag dient u in één keer af te lossen. Dat kan uit eigen middelen, verkoop van de woning of een herfinanciering bij ons of een andere financierder. Voor een herfinanciering bekijken we uw situatie wel opnieuw en kunnen tot de conclusie komen dat we toch niet met u verdergaan. Bij een herfinanciering maakt u opnieuw afhandelings-, advies- en taxatiekosten.

Overlijden
 
In de verdrietige situatie dat u en/of uw eventuele partner overlijdt, houd hier dan rekening mee: als uw partner overlijdt, dan vallen er misschien inkomsten weg. Daardoor kan het moeilijk worden om de financieringskosten te betalen. Als u overlijdt (en u heeft geen partner), dan komt de openstaande lening voor rekening van uw nabestaanden. Een mogelijkheid is dat ze het pand verkopen en de lening daarmee afbetalen.

  • Als u een lening aanvraagt, toetsen wij uw aanvraag bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Zo leent u niet meer dan verstandig is. Als alles in orde is, wordt uw lening bij BKR geregistreerd. Is uw lening afgelost? Dan melden we u weer af.
  • Een negatieve registratie krijgt u alleen als u niet volgens afspraak uw lening terugbetaalt. Dit gebeurt als u 2 of meer betalingstermijnen heeft gemist. 
  • Betaalt u uw lening op tijd terug? Dan werkt de registratie juist in uw voordeel. Als u een nieuwe lening aanvraagt, ziet elke geldverstrekker dat u verantwoord kunt lenen. 

We hebben het aanvraagproces voor het Maatwerkkrediet voor u in een stappenplan gezet. De doorlooptijd van een financieringsaanvraag kan variëren tussen enkele dagen en een aantal maanden. Dit is afhankelijk van de complexiteit van uw financieringsaanvraag en of u alle benodigde stukken al direct kunt overhandigen. Neem contact met ons op om een indicatie van de doorlooptijd voor uw financieringsaanvraag te krijgen.

Wat mag u van ons verwachten als u kiest voor een Maatwerkkrediet van ABN AMRO? En wat verwachten wij van u? Hoeveel kost het afsluiten van een Maatwerkkrediet eigenlijk? Lees de antwoorden in het dienstverleningsdocument.

Een Maatwerkkrediet aanvragen

Maatwerkkrediet aanvragen

Interesse? Neem contact op via 088 – 388 97 77. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Meer over uw aanvraag

Weten wat u kunt verwachten als u een lening aanvraagt?