Veilig Bankieren

Veilig bankieren doen we samen. We laten zien hoe u fraude herkent, en geven tips om veilig te bankieren. Heeft u met fraude te maken? Lees hoe u de fraude meldt.

Betaalpasfraude

Actueel: betaalpasfraude

Oplichters doen zich aan de telefoon steeds vaker voor als 'bankmedewerker'. Zij vertellen u dat uw betaalpas moet worden vervangen en dat een ‘bankmedewerker’ de pas bij u komt ophalen. Ga hier niet op in. Als u het volgende goed onthoudt, geeft u oplichters weinig kans:

  1. Wij vragen u nooit om uw beveiligingscodes, zoals uw pincode.
  2. Wij vragen u nooit of u uw bankpas wilt opsturen of aan ons wilt meegeven als we bij u langskomen.

Tip: maak uw oude betaalpas onbruikbaar door deze op de plek waar de vierkante betaalchip zit, door te knippen.

Bent u alert op fraude?

Bent u alert op fraude?

Met alleen een naam of rekeningnummer kan een oplichter niets. Dit verandert als een oplichter ook uw persoonlijke gegevens, beveiligingscodes of uw betaalpas in handen krijgt. We laten u zien wat oplichters vaak doen, zodat u fraude beter kunt herkennen.

Over phishing en andere fraude

Phishing (valse e-mail) of andere fraude melden

Bent u gemaild, gebeld, ge-sms't of geappt door  ? Of is er geld van uw rekening gehaald dat u niet herkent? Meld de fraude aan ons, ook als u twijfelt.

Wat kunt u zelf doen om veilig te bankieren?

Wat kunt u zelf doen om veilig te bankieren?

We nemen maatregelen en we doen ons best om fraude te voorkomen. Maar het is belangrijk dat u ook zelf weet, wat u wel of juist niet moet doen. We zetten belangrijke informatie voor u op een rij.

Wat doet ABN AMRO om fraude te voorkomen?

Wat doet ABN AMRO om fraude te voorkomen?

Hoe u ook betaalt, geld opneemt of overboekt, we doen ons best om ervoor te zorgen dat u dit veilig kunt doen. Zo heffen we rekeningen van oplichters op, en proberen we frauduleuze betalingen te herkennen. Lees meer over de maatregelen die we nemen.