Hallo, ik ben chatbot Anna
Hallo, ik ben chatbot Anna

Contact via chat en chatbot

Zo werkt het

  • Ik geef direct antwoord, dag en nacht
  • U heeft geen wachttijd of telefoonkosten
  • Lukt het niet? Dan helpt een medewerker

Kent u Anna al? Anna is onze  Als u met ons gaat chatten, praat u eerst met haar. Ze geeft altijd direct antwoord en kan u dag en nacht helpen met veel bankzaken. Komt ze er niet uit? Tijdens onze kan een echte medewerker het gesprek altijd overnemen.

Wat kan ik aan Anna vragen?

Anna kan al veel beantwoorden. En Anna wordt iedere week bijgewerkt met nieuwe informatie!

Wat kan Anna aan mij vragen?

Bent u ingelogd? Dan begint Anna soms uit zichzelf een gesprek met u. Bijvoorbeeld om te vragen of u uw adres wilt controleren.

Wat als Anna me niet kan helpen?

Geen zorgen. Tijdens onze kan een echte medewerker het gesprek altijd overnemen.
Tip

Zo werkt het

Chatten op de website

Chatten op de website

  • Staat er rechts onderin een tekstballon? Klik erop
  • Het chatvenster opent
  • Stel een korte vraag
  • U krijgt direct antwoord
Neemt een medewerker de chat over? Dan vragen we u om in te loggen. Zo zijn het gesprek en uw gegevens beveiligd.
Chatten via de app

Chatten in de ABN AMRO app

  • Tik in de app onderaan in het menu op 'Help'
  • Scrol naar beneden en tik op 'Chat met ons'
  • Het chatvenster opent
  • Stel een korte vraag
  • U krijgt direct antwoord

Veilig ingelogd chatten

  • Als u bent ingelogd in de ABN AMRO app of Internet Bankieren, is het gesprek
  • Daardoor kunt u meer doorgeven
  • We kunnen u sneller en beter helpen

Let op

Anna of onze medewerkers vragen nooit om uw wachtwoorden, (pin)codes of gebruikersnamen. Geef deze ook nooit door. Twijfels? Lees meer over veilig bankieren.

Veelgestelde vragen

Het woord 'chatbot' is een combinatie van de woorden 'chat' en 'robot'. Een chatbot is een computer die automatisch antwoord geeft op uw vragen. De meeste chatbots leren van de vragen die gesteld worden. Ook onze chatbot Anna. Zo wordt ze steeds slimmer. Iedere week kan ze steeds meer vragen begrijpen en beantwoorden.

Goed om te weten: Anna wordt iedere week bijgewerkt met nieuwe informatie! Ze kan in ieder geval de meestgestelde vragen beantwoorden over:

  • ABN AMRO app aanvragen
  • Apple Pay 
  • Bankverklaring 
  • Beleggingen 
  • Betaalpassen 
  • Bewindvoering 
  • Contact
  • Contactgegevens wijzigen
  • E.dentifier 
  • Financieel Jaaroverzicht 
  • Hypotheken 
  • Identificatiecode instellen
  • iDIN 
  • Incasso’s 
  • Inloggen 
  • Instellen  
  • Internet Bankieren aanvragen
  • Leningen 
  • Machtigingen 
  • Overboekingen 
  • Overstappen 
  • Phishing, fraude en oplichting 
  • Rekeningafschriften
  • Spaarrente 
  • Status van uw aanvragen 
  • Zakelijke bankzaken 

Soms weten chatbots het antwoord wel, maar raken ze in de war door de manier waarop een vraag wordt gesteld. Hier een paar tips om met een chatbot te praten:

  • Stel één vraag tegelijk
  • Maak een korte zin
  • Geef niet te veel details.
Weet Anna het antwoord op uw vraag niet? Dan kan een 'echte' medewerker het chatgesprek overnemen. Wist u dat Anna leert van uw vragen? Zo wordt Anna elke dag slimmer en kan zij u bij nóg meer onderwerpen helpen.
Nee, dat hoeft niet. De medewerker kan uw gesprek met Anna teruglezen.
Chatten met chatbot Anna of met een van onze medewerkers kost niets.
Natuurlijk kan dat. Kijk op onze Service en Contactpagina voor het telefoonnummer. Maar let op: via WhatsApp mogen onze medewerkers sommige vragen niet beantwoorden. Het gesprek en de gegevens die u daarin deelt, zijn namelijk niet op de juiste manier beveiligd. Als u ingelogd met ons chat via de ABN AMRO app of Internet Bankieren, is de juiste beveiliging er wel. Daardoor kunt u aan onze medewerker doorgeven, als dat nodig is. Zo kunnen we u sneller en in één keer helpen.