Handen
Zo maakt u een afspraak

Identificeer uzelf via AMP Groep

Zo maakt u een afspraak

  1. Klik op de button ‘Maak een afspraak’ 
  2. Log in met uw ordernummer en afspraaknummer (dit is uw geboortedatum: ddmmjjjj) 
  3. Kies zelf de datum, tijd en locatie waarop AMP bij u langs kan komen

U heeft een bericht van ons ontvangen met het verzoek om u (opnieuw) te identificeren. Op deze pagina kunt u een afspraak maken met AMP Groep. U kiest waar en wanneer. 

Let op: Maak alleen een afspraak als we u gevraagd hebben om u te identificeren via AMP Groep. Het ordernummer dat u hiervoor nodig heeft, staat in het bericht dat u van ons ontving.

Waarom is het belangrijk om u te identificeren?

Volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) moeten we onze klanten identificeren. Zo weten we aan wie we onze diensten en producten aanbieden. En helpen we financiële criminaliteit te bestrijden.

Is uw identificatie niet op orde? Dan moeten we mogelijk afscheid van u nemen als klant. Dat voorkomen we liever samen met u. Daarom vragen we u om een afspraak te maken met AMP.

AMP Groep: eenvoudig en veilig

ABN AMRO werkt samen met AMP Groep omdat zij specialist zijn in persoonlijke identificatie op locatie. Zo maken we identificeren gemakkelijk. Want u kiest zelf wanneer en waar u met de AMP-medewerker afspreekt.

We willen dat dit proces goed en veilig voor u verloopt. Daarom stuurt AMP Groep u vóór de afspraak een sms met een unieke identificatiecode en een foto van de medewerker die langskomt. Zo weet u precies wie er bij u langskomt. Meer informatie over AMP Groep leest u op ampgroep.nl.

Identificeer uzelf via AMP

Hoe werkt AMP Groep?

Op de dag van de afspraak krijgt u rond 07.30 uur een sms en/of e-mail met een tijdvenster van twee uur waarin de AMP-medewerker langskomt.

Zodra de medewerker naar u onderweg is, ontvangt u een sms en/of e-mail met de geschatte aankomsttijd. Op www.mijnafspraak.nl volgt u de actuele geschatte aankomsttijd.

Is de medewerker bij u? Dan zal deze de stappen hieronder met u doorlopen op een mobiel apparaat. U herkent dit apparaat aan het logo van AMP Groep op de achterkant.

Uw identificatie in 4 stappen:

Stap 1: Inloggen
login

De AMP-medwewerker logt in op de speciale omgeving van ABN AMRO om de identificatie te starten.

Stap 2: ID kiezen
Pak uw ID

De AMP-medewerker vraagt u met welk identiteitsbewijs (ID) u zich wilt identificeren en klikt deze aan. De identiteitsbewijzen die u kunt gebruiken zijn:

  • Paspoort (Nederlands of internationaal) 
  • Rijbewijs (Nederlands) 
  • ID-kaart (Nederlands)
Stap 3: ID scannen
Maak een foto

De AMP-medewerker maakt een foto van uw ID. Bij een rijbewijs of ID-kaart ook van de achterkant.

Stap 4: Selfie maken
Maak een selfie

U maakt een foto van uzelf. De AMP-medewerker helpt u hierbij als u dat prettig vindt. Deze foto is alleen ter controle. Hiermee zien we dat u de persoon bent op het ID. We gebruiken de foto nergens anders voor.

Uw identificatie in 4 stappen:

Stap 1: Inloggen

login

De AMP-medwewerker logt in op de speciale omgeving van ABN AMRO om de identificatie te starten.

Stap 2: ID kiezen

Pak uw ID

De AMP-medewerker vraagt u met welk identiteitsbewijs (ID) u zich wilt identificeren en klikt deze aan. De identiteitsbewijzen die u kunt gebruiken zijn:

  • Paspoort (Nederlands of internationaal) 
  • Rijbewijs (Nederlands) 
  • ID-kaart (Nederlands)

Stap 3: ID scannen

Maak een foto

De AMP-medewerker maakt een foto van uw ID. Bij een rijbewijs of ID-kaart ook van de achterkant.

Stap 4: Selfie maken

Maak een selfie

U maakt een foto van uzelf. De AMP-medewerker helpt u hierbij als u dat prettig vindt. Deze foto is alleen ter controle. Hiermee zien we dat u de persoon bent op het ID. We gebruiken de foto nergens anders voor.

Veelgestelde vragen

We doen er alles aan om uw gegevens veilig te stellen. Zo worden alle gegevens die u aanlevert versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. 

U logt in met het ordernummer uit het bericht dat u van ons ontving. Ook vult u uw afspraaknummer in. Het afspraaknummer is uw geboortedatum. U schrijft dit zo: ddmmjjjj. Stel uw geboortedatum is 30 juni 1965, dan is uw afspraaknummer 30061965.

Na inloggen kunt u direct een afspraak maken.

De identiteitsbewijzen die u kunt gebruiken zijn:

  • Paspoort (Nederlands of internationaal)
  • Rijbewijs (Nederlands)
  • ID-kaart (Nederlands)
Andere identiteitsbewijzen kunt u niet voor dit proces gebruiken. Heeft u een ander identiteitsbewijs? Neem dan contact op met onze Servicedesk Persoonsgegevens: 088 ‐ 22 62 611. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur. We helpen u graag.
Ja, dat mag. Volgens de wet moet ABN AMRO informatie over leningen, rente en rekeningen van klanten doorgeven aan de Belastingdienst. Dat kan niet zonder het BSN van deze klanten. Verder hebben we het BSN van klanten nodig voor het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. Daarom hebben we ook uw BSN nodig.
 
Voor meer informatie over het BSN, kijk ook op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens

Door het coronavirus heeft AMP verschillende maatregelen genomen:

  • De medewerker geeft u geen hand. 
  • De medewerker houdt 1,5 meter afstand. 
  • De medewerker maakt het mobiele apparaat regelmatig schoon met een wegwerpschoonmaakdoek.

Dat kan:

  • Als u gebruik maakt van Internet Bankieren of de ABN AMRO app: ga naar www.abnamro.nl/identificeren. U leest hier hoe dit werkt. 
  • Als u geen gebruik maakt van Internet Bankieren of de ABN AMRO app en u heeft een persoonlijke code van ons ontvangen: ga naar www.abnamro.nl/over-identificeren. U leest hier hoe u zich dan kunt identificeren.
Belt u ons dan op 088 ‐ 22 62 611. Onze Servicedesk Persoonsgegevens is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur. We helpen u graag.

Let op!

Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO en AMP Groep controleren alleen uw identiteit. Zij vragen nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.