Hulp bij inloggen

We laten u stap voor stap zien hoe u inlogt met een QR-code. Ziet u geen inlogknop, of loopt u tegen een ander probleem aan? Lees wat u kunt doen.

 

Zo logt u in met een QR-code

Stap 1 inloggen met een QR-code

Ga naar Internet Bankieren

Ga op uw computer of tablet naar het inlogscherm van Internet Bankieren en klik op het icoon voor inloggen met een QR-code.

QR scanner

Open de ABN AMRO app

Pak uw telefoon erbij en open de ABN AMRO app. Tik linksboven op de QR-scanner.

Stap 4 inloggen met een QR-code

Scan de QR-code

Richt uw telefoon op de QR-code op het scherm van uw computer of tablet, en volg de aanwijzingen in de app.

Problemen? Lees wat u kunt doen

Gebruikt u de e.dentifier voor het eerst? Zo logt u ermee in:

  1. Klik op de inlogknop. Deze vindt u rechtsboven op al onze webpagina's. 
      
  2. Klik op het plaatje met de e.dentifier 
    inloggen edentifier stap 1  

  3. Vul uw rekeningnummer en pasnummer in 
    inloggen edentifier stap 2  

  4. - Stop uw betaalpas in de e.dentifier  
    - Druk op de e.dentifier op 1 van 'Inloggen'  
    - Toets op de e.dentifier de pincode van uw pas in  
    - Druk op de e.dentifier op OK  
    - Op de e.dentifier verschijnt de respons 
    inloggen edentifier stap 3  

  5. Vul de cijfers van de respons in op uw computer 
    inloggen edentifier stap 4  

  6. Klik op 'Volgende'
    inloggen edentifier stap 5  

  7. U bent nu ingelogd bij Internet Bankieren
    inloggen edentifier stap 6  

Inloggen kan op al onze webpagina's met de gele knop rechtsboven. Als u een pagina heeft bekeken, kan het zijn dat de gele inlog-knop buiten beeld is geraakt. Zo vindt u hem terug:

  • Klik ergens in de pagina
  • Ga omhoog met de pijltjes of met de Pagedown-toets
  • Of druk de toetsen Ctrl+home tegelijk in
  • Klik op de gele inlog-knop

Ziet u de knop nog steeds niet? Probeer de volgende oplossing of  log hier in .

Waarschijnlijk is uw identificatiecode geblokkeerd. Dit gaat vanzelf, als u 3 keer uw identificatiecode verkeerd heeft ingevuld. Oplossen gaat zo:

U bent de pincode van uw betaalpas bent vergeten? Heel vervelend, maar het overkomt iedereen wel eens. Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in ABN AMRO App: tik op 'Zelf regelen', tik daar op 'Betaalpassen' en kies 'deblokkeren' bij de juiste pas. Of via Internet Bankieren: ga naar 'Zelf regelen', klik daar op 'Betaalpas' en kies voor 'Betaalpas (de)blokkeren'. Hier leest u meer informatie over wat u zelf kunt doen.
  • Wist u dat u bijna al uw dagelijkse bankzaken zonder e.dentifier kunt regelen? Lees hier hoe.
  • U kunt ook een e.dentifier gebruiken die niet van u is. Bijvoorbeeld die van uw partner of iemand anders.
  • Bankiert u niet zakelijk? Gebruik de e.dentifier dan gewoon los, dus zonder software of usb-kabel. We raden u ook aan om de e.dentifier software te verwijderen. Zo voorkomt u mogelijke problemen bij het installeren van software-updates.
  • Nieuwe e.dentiefier bestellen​.
  • Update de software van uw e.dentifier​ (alleen voor zakelijke klanten).

Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
BATTERY WARNING

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

CARD ERROR
  • Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe uw pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van uw betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek.
  • Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. 

Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk kapot. Lees hoe u direct zelf een nieuwe pas kunt regelen.

Pincode geblokkeerd

Verschijnt de melding 'pincode geblokkeerd' op uw e.dentifier? Dan heeft u 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd.

  • Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Bent u uw pincode vergeten? Lees wat u kunt doen.
Respons is foutief, u hebt een nieuwe code

U heeft waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

U heeft nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

U krijgt deze waarschuwing omdat u twee keer een foutieve pincode heeft ingetoetst. U heeft nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt uw pas geblokkeerd. Weet u de pincode niet meer? Lees wat u kunt doen.

Pas ongeschikt/This card is invalid 

Het gedeelte op de chip dat voor Internet Bankieren gebruikt wordt is defect. In de meeste gevallen kunt u de pas nog wel gebruiken om te betalen. De oplossing is een nieuwe pas aanvragen. ​

Als de chip op de pas geblokkeerd is. Deblokkeer de pas dan door het gebruik in een geldautomaat (geldopname of saldo informatie). Dit kan zowel in binnen als buitenland, met de juiste pincode. Werkt de pas hierna nog steeds niet? Vraag dan een nieuwe pas aan.


Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heeft u geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heeft u het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heeft u de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? U moet dan eerst uw betaalpas activeren. Daarna kunt u het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heeft u de responsecode juist ingevuld?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met  0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) . Onze medewerkers gaan na waarom uw pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als u deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. U ziet zo'n melding meestal als u inlogt of een opdracht verstuurt. 

Is het probleem nog niet opgelost?