Deblokkeren betaalpas

Uw pincode 3 keer verkeerd ingetoetst? Of uw betaalpas geblokkeerd omdat u 'm kwijt was?  Uw betaalpas deblokkeren is zo gebeurd. Hieronder ziet u hoe u dit doet.

Via Mobiel Bankieren app

  1. Tik op 'instellingen' 
  2. Kies 'betaalpassen en wearables' 
  3. Kies daarna 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen' 
  4. Tik bij de pas die u wilt deblokkeren op 'deblokkeren' en deblokkeer met uw identificatiecode of via de mobiele app 
  5. Gebruik uw betaalpas de eerste keer na het deblokkeren bij een geldautomaat

Via Internet Bankieren

  1. Log in met uw identificatiecode 
  2. Klik op de tab 'Zelf regelen' 
  3. Kies 'Betaalpas blokkeren/deblokkeren' onder 'Direct regelen' 
  4. Kies 'Deblokkeren' onder uw betaalpas
  5. Deblokkeer uw betaalpas met uw e.dentifier of mobiele app
  6. Gebruik uw betaalpas de eerste keer na het deblokkeren bij een geldautomaat
image not availabale

Betaalpas deblokkeren online

Vaak kunt u gewoon zelf uw pas deblokkeren via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Online deblokkeren kan als:

  • U zelf uw pas heeft geblokkeerd via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Log hiervoor in met uw identificatiecode. Of gebruik de e.dentifier met een pas die niet is geblokkeerd
  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst bij een geldautomaat of tijdens het pinnen in een winkel
Tip
image not availabale

Betaalpas deblokkeren bij een geldautomaat

Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als:

  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.dentifier
  • U 3 keer de verkeerde responscode heeft ingevoerd met een e.dentifier
  • Uw e.dentifier aangeeft dat uw pincode geblokkeerd is

U kunt alleen via een geldautomaat deblokkeren als u uw pincode nog weet. Pincode vergeten? Ga dan langs een bankkantoor.