Deblokkeren betaalpas

Via Mobiel Bankieren app

  1. Log in
  2. Kies de pas die u wilt deblokkeren
  3. Klik op 'deblokkeren'
  4. Klaar! Uw pas is gedeblokkeerd


Deblokkeren doet u zo:

icoon

Via de Mobiel Bankieren app

Als u zelf de pas geblokkeerd heeft, kunt u deze ook weer zelf deblokkeren. Kies 'deblokkeren' bij de juiste pas.
icoon

Via Internet Bankieren

Heeft u de app niet? Ga dan in Internet Bankieren naar 'Zelf regelen' en kies 'deblokkeren' onder uw betaalpas.
icoon

Bij een bankkantoor

Lukt het niet online? Ga dan langs bij een bankkantoor. Neem wel uw legitimatie mee.

Eenvoudig online deblokkeren

Vaak kunt u gewoon zelf uw pas deblokkeren via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Online deblokkeren kan als:

  • U zelf uw pas heeft geblokkeerd via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren
  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst bij een geldautomaat of tijdens het pinnen in een winkel

Heeft u geen Mobiel Bankieren app?

Deblokkeer dan uw pas via Internet Bankieren. Hier heeft u een andere pas voor nodig (bijvoorbeeld van een gezamenlijke rekening) die gekoppeld is aan uw betaalrekening.

Lukt het niet online? Ga dan langs bij een bankkantoor. Neem wel uw legitimatiebewijs mee. Vanwege fraudegevoeligheid kunt u de pas niet telefonisch deblokkeren.

icoon
Wijzig eenvoudig uw pincode

Deblokkeren bij een geldautomaat

Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als:

  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.dentifier
  • U 3 keer de verkeerde responscode heeft ingevoerd met een e.dentifier
  • Uw e.dentifier aangeeft dat uw pincode geblokkeerd is

U kunt alleen via een geldautomaat deblokkeren als u uw pincode nog weet. Pincode vergeten? Ga dan langs een bankkantoor.