Pincode van uw betaalpas vergeten?

⁠Oeps, weet u uw pincode niet meer? Het kan iedereen wel eens gebeuren. Vraag of telefonisch een nieuwe pincode aan bij een van onze medewerkers. U ontvangt dan binnen 3 tot 5 werkdagen een brief met uw nieuwe pincode.

icoon

Of heeft u een ander probleem?

  • Weet u uw pincode niet meer? Vraag dan een nieuwe pincode aan . Dit kan via chat of per telefoon bij een van onze medewerkers.
  • Weet u uw pincode nog wel, maar had u zich alleen vergist? Volg dan onderstaande stappen.
Waar heeft u uw pincode verkeerd ingetoetst?

Bij een Geldmaat of pinautomaat in een winkel
Zo lost u het op:
  1. Deblokkeer uw betaalpas in de ABN AMRO app of via Internet Bankieren  
  2. Ga naar een Geldmaat. Liever naar een Geldmaat die niet buiten staat? Er zijn ook veel Geldmaten in winkels.
  3. Voer de juiste pincode in
  4. Check uw saldo of neem geld op
  5. Uw betaalpas werkt weer
Op de e.dentifier
Zo lost u het op:
  1. Ga naar een Geldmaat. Liever naar een Geldmaat die niet buiten staat? Er zijn ook veel Geldmaten in winkels.
  2. Voer uw huidige pincode in
  3. Check uw saldo of neem geld op
  4. U kunt weer inloggen in Internet Bankieren met e.dentifier
Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

Dit is gelukkig snel opgelost. Als u 3 keer een foute identificatiecode heeft ingevuld, moet u de app opnieuw registreren voor gebruik. U kiest dan een nieuwe 5-cijferige identificatiecode. Daarna kunt u meteen weer inloggen. Zo werkt het:

  1. Pak eerst uw betaalpas en e.dentifier erbij. Deze heeft u nodig voor de registratie. 
  2. Ga naar het beginscherm van de app. U kunt de app ook eerst even sluiten, om weer op dit scherm te komen.
  3. Tik op 'De app activeren voor gebruik' en volg de stappen op het scherm. Ziet u dit niet staan? Vul dan een paar keer een foute identificatie code in, en begin bij stap 2.

Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.
Dat is natuurlijk niet fijn, maar gelukkig is het vaak snel opgelost. Lees hieronder hoe.
 
Heeft u een nieuwe pas?  
Als u een nieuwe pas heeft ontvangen, moet u deze eerst altijd activeren. Daarna kunt u er direct mee inloggen. Zo lost u het op:
  1. Activeer uw pas
  2. Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren
  3. Vul in het inlogscherm uw nieuwe pasnummer in
  4. U kunt meteen weer inloggen.

Weet u uw pincode nog?
Maar had u 3 keer de pincode, responsecode of het pasnummer verkeerd op de e.dentifier ingetoetst? Zo lost u het op:
  1. Ga naar een Geldmaat. Liever naar een Geldmaat die niet buiten staat? Er zijn ook Geldmaten in winkels.
  2. Vul uw huidige pincode in en check uw saldo of neem geld op
  3. Daarna kunt u weer inloggen

Weet u uw pincode niet meer? 
 
Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.
Woont u in het buitenland? 
Dan kunt u een nieuwe pincode aanvragen. U ontvangt de brief met uw nieuwe pincode op uw woonadres. Binnen Nederland ontvangt u deze brief binnen 3 tot 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat dit naar het buitenland vaak nog wat langer kan duren.
 
Bent u tijdelijk in het buitenland?
We sturen de brief met de nieuwe pincode alleen naar uw woonadres, en niet naar een ander adres. Dit doen we om uw geld en uw gegevens te beveiligen. Maar natuurlijk is het niet fijn als u niet kunt pinnen met uw pas. Gelukkig zijn er mogelijkheden om ook zonder uw betaalpas contant geld op te nemen of te pinnen in winkels. Lees daarvoor de tips hieronder.
 
Komt u er niet uit? Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.
In de tijd dat uw nieuwe pincode onderweg is moet u misschien betalingen doen of wilt u contant geld opnemen. Gelukkig kunt u ook zonder betaalpas uw bankzaken regelen:
  • Boek geld over met de ABN AMRO app. Of log in bij Internet Bankieren met een andere rekening waarvan u een betaalpas heeft. 
  • Contant geld nodig? Met de ABN AMRO app kunt u contant geld opnemen zonder uw betaalpas
  • Contactloos betalen met uw telefoon kan ook met Google Pay, Apple Pay of met een wearable.  
  • Betalen of geld opnemen kan ook met een creditcard, ook in het buitenland. Let op: contant geld opnemen met uw creditcard kost minimaal € 4,50 per opname. Bekijk de tarieven.

Heeft u deze mogelijkheden niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

Een paar tips

Contant geld opnemen zonder pas

Dat is handig: contant geld opnemen bij de geldautomaat kan ook met de ABN AMRO app op uw telefoon. Zien hoe het werkt? Bekijk de video. En ook met een creditcard kunt u contant geld opnemen. Maar hiervoor betaalt u wel extra kosten.

Contactloos betalen zonder pas

Goed om te weten: ook contactloos betalen in de winkel kan zonder betaalpas. Bijvoorbeeld met Google Pay of Apple Pay op uw telefoon. Of met een handige wearable, zoals een smartwatch.

Handig: kies uw eigen pincode

Voortaan makkelijker uw pincode onthouden? Kies hem dan zelf! Ga naar een stop uw pas erin en toets uw huidige pincode in. Kies dan voor 'Pincode wijzigen'. Toets uw nieuwe pincode in en druk op 'Goed'. Doe dit nog een keer. Klaar!