Je gegevens
Zorg dat je persoonsgegevens kloppen
- Zo kunnen we je goed bereiken.
- Je ontvangt post op het juiste adres.
- Je helpt ons bankieren veiliger te maken.
Het is belangrijk dat je persoonsgegevens compleet en correct zijn. Zo kunnen we je bereiken als dat nodig is. Verandert er iets? De meeste gegevens kun je zelf eenvoudig aanpassen. Zo blijft alles up-to-date. Soms vragen we je om gegevens te controleren of je ID aan te leveren. We leggen je uit hoe je dit doet en waarom we dit vragen.

Je persoonsgegevens bevestigen
Veilig en eenvoudig met de ABN AMRO app
Kreeg je van ons het verzoek om je persoonsgegevens te bevestigen? Bekijk de video hiernaast om te zien hoe je dit doet. Of volg de 3 stappen onder de video.
Let op: dit kan alleen als je een verzoek van ons hebt ontvangen. Wil je zelf je gegevens bekijken of aanpassen? Lees hoe je je gegevens controleert of wijzigt.
Je persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen
Stap 1: Log in
Via de ABN AMRO app:
- Log in.
- Tik rechtsonder op Profiel.
- Tik op Persoonsgegevens.
Via Internet Bankieren:
- Log in.
- Klik rechtsboven bij je profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
- Klik op Persoonsgegevens.
Heb je geen toegang tot de ABN AMRO app of Internet Bankieren?
Stap 2: Controleer je gegevens
Controleer je persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas je gegevens aan en sla ze op.
Stap 3: Bevestig je gegevens
In de ABN AMRO app:
Scrol naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. Je ziet nu een overzicht van je gegevens. Klopt alles? Bevestig je gegevens dan definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. Je ziet nu een melding dat het is gelukt. Klaar!
In Internet Bankieren:
Heb je je gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan zie je onderaan een gele bevestig-knop. Zet een vinkje om te bevestigen dat je je gegevens hebt gecontroleerd. Klik nu op de gele knop Bevestig. Klaar!
Waarom is het belangrijk dat je gegevens kloppen?
Als we je juiste gegevens hebben, kunnen we je beter bereiken. Bijvoorbeeld om je een nieuwe betaalpas te sturen. Volgens de wet moeten banken de juiste persoonsgegevens van hun klanten hebben. Dit maakt de kans op misbruik van bankrekeningen kleiner.
Meer weten? Bekijk de video hiernaast of controleer direct je gegevens via de knop hieronder.
Meer weten? Bekijk de video hiernaast of controleer direct je gegevens via de knop hieronder.
Veelgestelde vragen
Klopt het dat jullie mij vragen mijn gegevens te controleren? Hoe weet ik of dit betrouwbaar is?
Het klopt dat we je regelmatig vragen om je gegevens te controleren en te bevestigen. Dit doe je altijd alleen in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. In je beveiligde omgeving dus.
Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen nooit naar bijvoorbeeld je inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.
Welke persoonsgegevens kan ik zelf wijzigen, controleren en bevestigen?
In de ABN AMRO app of Internet Bankieren kun je zelf de volgende gegevens wijzigen:
- achternaam van je partner toevoegen aan je eigen achternaam
- telefoonnummer(s) en e-mailadres
- adres
- burgerservicenummer (BSN): dit kan alleen als er nog geen geldig BSN staat
- achternaam van je partner toevoegen aan je eigen achternaam
- land(en) waar je belasting moet betalen (pas dit alleen aan als dit verandert)
Kan ik mijn officiële voornaam of achternaam zelf wijzigen?
Wil je je voornaam of achternaam aanpassen omdat er bijvoorbeeld een spelfout in staat? Lever dan je ID aan via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. We zorgen er dan voor dat je naam binnen 2 tot 5 werkdagen is aangepast.
Is je officiële voornaam of achternaam veranderd? Dit kun je niet zelf aanpassen. Maak hiervoor een afspraak. Zorg bij de afspraak voor extra bewijs, zoals:
- een Koninklijk Besluit
- Uittreksel Basisadministratie Personen
- gerechtelijke uitspraak
- geboorteakte met aanhangsel
Wil je de achternaam van je partner toevoegen aan je eigen achternaam? Dat kun je zelf regelen. Ga via de ABN AMRO app of Internet Bankieren naar Profiel en dan naar Persoonsgegevens. Voeg bij Voorkeursnaam de achternaam van je partner toe aan je eigen achternaam.
Krijg ik een bevestiging als ik mijn gegevens heb gecontroleerd en bevestigd?
Ja, binnen enkele dagen krijg je een bericht in Internet Bankieren. En ook een e-mail als we je e-mailadres hebben.
Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
De wet bepaalt hoe we met je persoonsgegevens omgaan. En daar houden we ons aan.
Persoonsgegevens mogen we alleen gebruiken als daar een goede reden voor is. Het openen van een bankrekening of het afsluiten van een hypotheek bijvoorbeeld. Soms moeten we je gegevens met een andere organisatie delen, bijvoorbeeld de Belastingdienst. Ook dat staat in de wet.
Weten hoe we omgaan met persoonsgegevens? Lees onze privacyverklaring.
Waarom hebben jullie belastinggegevens van mij nodig?
Banken moeten rekeninginformatie van klanten delen met de Belastingdienst van Nederland en andere landen. Dat staat zo in de wet. We gebruiken daarvoor je BSN of een buitenlandse belastingnummer.
Meer weten over het gebruik van het BSN? Kijk op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Ik heb een andere vraag. Wat nu?
Bel onze Servicedesk Persoonsgegevens. We helpen je graag.
Veilig bankieren
Ga voorzichtig om met al je persoonlijke gegevens. We vragen nooit naar bijvoorbeeld je inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.