icoon
Kloppen uw gegevens?

Uw persoonsgegevens

Zorg dat al uw gegevens kloppen

Kloppen uw gegevens?

  • Dan kunnen we u goed bereiken
  • Samen strijden we tegen criminaliteit 
  • Voor een veiligere financiële omgeving

Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens compleet zijn en kloppen. Dan kunnen we u bereiken als dat nodig is. Verandert er iets in uw gegevens? Pas deze dan direct zelf aan. Het kan ook zijn dat we u vragen gegevens, zoals uw ID aan te leveren. Of om ze te controleren en te bevestigen. Graag leggen we u uit waarom we dit vragen.

Waarom is het belangrijk dat uw persoonsgegevens kloppen?

Waarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen?

We vragen u periodiek om uw persoonsgegevens te controleren en te bevestigen:
 
  • Zodat we u kunnen bereiken als dat nodig is 
    Zo kunnen we u bijvoorbeeld bellen als het dringend is. Of ervoor zorgen dat we uw betaalpas of andere vertrouwelijke post op het juiste adres bezorgen.

  • Om financiële criminaliteit te bestrijden 
    We willen bijvoorbeeld voorkomen dat uw rekening wordt misbruikt. Daarom controleren we doorlopend de persoonsgegevens van onze klanten. En vragen we u deze te bevestigen. Dit moet ook volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). 

Veelgestelde vragen

Het klopt dat we u periodiek vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. We vragen u altijd om dit te doen in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. In uw beveiligde omgeving dus. 

Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen bijvoorbeeld nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. Meer tips? Lees verder op: veilig bankieren.  

Op de pagina ‘Persoonsgegevens ’ gaat het om de volgende gegevens: 

  • Identiteitsgegevens: naam, voorletter(s), voornaam/voornamen, geboortedatum 
  • Telefoonnummer(s) 
  • E-mailadres
  • Adresgegevens
  • Land(en) waar u belastingplichtig bent en burgerservicenummer (BSN) (let op: pas dit alleen aan als u zeker bent dat dit is gewijzigd)
Hebben we u gevraagd om uw gegevens te controleren en te bevestigen? En heeft u dit gedaan? Dan ontvangt u binnen enkele dagen een bevestiging van ons via Bankmail en e-mail (als uw e-mailadres bekend is bij ons).

Als u klant bij ons bent, gebruiken we uw persoonsgegevens. Dat doen we niet zomaar. Daar zijn regels voor. En daar houden we ons aan.

Natuurlijk mogen wij uw persoonsgegevens niet zomaar opvragen of gebruiken. Dat mag alleen als we daar een bepaalde reden voor hebben. Zo is het in uw en ons belang dat we uw gegevens op orde hebben om veilig te kunnen bankieren.

Meer weten over hoe we omgaan met persoonsgegevens? U leest het in onze privacyverklaring.

Uw burgerservicenummer (BSN) en/of buitenlands nummer gebruiken we om financiële informatie, zoals het saldo op rekeningen, met de Belastingdienst te delen. Heeft de Belastingdienst al uw gegevens? Dan kunt u de vooraf ingevulde belastingaangifte gebruiken. Wel zo gemakkelijk. 
 
Het doorgeven van financiële informatie aan de Belastingdienst is wettelijk verplicht. Dat kan niet zonder het BSN. Ook hebben we het BSN van klanten nodig voor het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. 
 
Meer weten over het gebruik van het BSN? Kijk op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens
Belt u ons dan op 088 2262613. Onze Servicedesk Persoonsgegevens is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur (gesloten op zon- en feestdagen). We helpen u graag.

Veilig bankieren

Ga voorzichtig om met al uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO vragen bijvoorbeeld nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. We vertellen u graag meer over veilig bankieren.