Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas activeren

U bepaalt hoe u betaalt

Met de betaalpas heeft u toegang tot het geld op uw betaalrekening. U bepaalt wie er toegang heeft tot uw geld. Daarom moet u zélf uw betaalpas activeren. Om uw betaalpas te activeren heeft u de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer nodig.

fase 1

Heeft u alles ontvangen?
  • Als nieuwe klant ontvangt u bij de aanvraag van het door u gekozen BetaalGemak Pakket onder andere een nieuwe betaalpas. Inclusief een door ons toegewezen pincode en een brief met de activeringscode. De activeringscode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012. U ontvangt deze binnen 5 werkdagen.

  • Heeft u ook Internet Bankieren aangevraagd? Dan ontvangt u ook de e.dentifier (paslezer).

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.

fase 2

Bel ons
  • Leg de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer klaar.

  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 21 (gratis).

  • Bel vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20.

fase 3

Activeer uw betaalpas
  • Toets rekeningnummer en pasnummer in.

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in.

  • Uw betaalpas is geactiveerd.

fase 4

Vervangende betaalpas
  • U activeert een vervangende betaalpas door een bedrag op te nemen bij een geldautomaat. U kunt dit doen in Nederland of in het buitenland.

  • U kunt ook een betaling doen in een winkel. Daarbij gebruikt u de pincode van de vorige betaalpas. De vorige betaalpas vervalt zodra u de nieuwe activeert.

  • Ook als u alleen het saldo opvraagt, activeert u uw pas.

Vragen?

  • Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn vervangende betaalpas?

    In Nederland heeft u de vervangende pas binnen 5 werkdagen in huis.

  • Hoe kom ik aan een e.dentifier voor Internet Bankieren?

    U krijgt de e.dentifier thuisgestuurd als u een nieuwe betaalrekening aanvraagt via Internet Bankieren.

  • Hoe kom ik aan geld als mijn betaalpas is gestolen in het buitenland?

    Als u een creditcard bij u heeft, kunt u met uw creditcard betalen. Ook kunt u met uw creditcard geld opnemen bij een geldautomaat. Als u de Stand-By Service heeft, kunnen wij u maximaal € 1.000,- lenen. Dit bedrag schrijven wij van uw rekening af.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct

Zo gedaan via Internet Bankieren of Mobiel

U kunt via de app uw betaalpas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen.

Bent u uw betaalpas kwijt? Blokkeren gaat snel via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. En u kunt meteen een nieuwe pas aanvragen. Heeft u uw pas weer gevonden? Deblokkeren gaat al net zo snel.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief