Hulp bij inloggen

  1. Ga op uw computer naar het inlogscherm van Internet Bankieren en klik op het icoon voor inloggen met een QR-codeafbeelding_login QR stap 1 

  2. Ga op uw telefoon naar de Mobiel Bankieren app – log nog niet in!
    afbeelding_login QR stap 2 

  3. Tik rechtsboven op de QR-scanner
    afbeelding_login QR stap 3 

  4. Richt uw telefoon op de QR-code op het scherm van uw computer 
    afbeelding_login QR stap 4 

  5. Volg de aanwijzingen in de app

  6. U bent nu ingelogd bij Internet Bankieren op uw computer
    afbeelding_login QR stap 6 

Gebruikt u de e.dentifier voor het eerst? Zo logt u ermee in:

  1. Klik op de inlogknop. Deze vindt u rechtsboven op al onze webpagina's. 
      
  2. Klik op het plaatje met de e.dentifier 
    afbeeling_inloggen edentifier stap 1 

  3. Vul uw rekeningnummer en pasnummer in 
    afbeelding_inloggen edentifier stap 2 

  4. - Stop uw betaalpas in de e.dentifier  
    - Druk op de e.dentifier op 1 van 'Inloggen'  
    - Toets op de e.dentifier de pincode van uw pas in  
    - Druk op de e.dentifier op OK  
    - Op de e.dentifier verschijnt de respons 
    afbeelding_inloggen edentifier stap 3 

  5. Vul de cijfers van de respons in op uw computer 
    afbeelding_inloggen edentifier stap 4 

  6. Klik op 'Volgende'
    afbeelding_inloggen edentifier stap 5 

  7. U bent nu ingelogd bij Internet Bankieren
    afbeelding_inloggen edentifier stap 6 

Problemen? Lees wat u kunt doen

Inloggen kan op al onze webpagina's met de gele knop rechtsboven. Als u een pagina heeft bekeken, kan het zijn dat de gele inlog-knop buiten beeld is geraakt. Zo vindt u hem terug:

  • Klik ergens in de pagina
  • Ga omhoog met de pijltjes of met de Pagedown-toets
  • Of druk de toetsen Ctrl+home tegelijk in
  • Klik op de gele inlog-knop

Ziet u de knop nog steeds niet? Probeer de volgende oplossing of log hier in.

Als u 3 keer een verkeerde pincode invult op de e.dentifier, wordt uw pincode geblokkeerd. U kunt dan het volgende doen:

  • Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Bent u uw pincode vergeten? Lees wat u kunt doen.

Waarschijnlijk is uw identificatiecode geblokkeerd. Dit gaat vanzelf, als u 3 keer uw identificatiecode verkeerd heeft ingevuld. Oplossen gaat zo:

  • U kunt ook een e.dentifier gebruiken die niet van u is. Bijvoorbeeld die van uw partner of iemand anders. 
  • Of bestel een nieuwe e.dentifier. U ontvangt uw nieuwe e.dentifier 1 of 2 werkdagen later.

Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
BATTERY WARNING

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

CARD ERROR
  • Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe uw pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van uw betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek.
  • Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. 

Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk kapot. Lees hoe u direct zelf een nieuwe pas kunt regelen.

Pincode geblokkeerd

Verschijnt de melding 'pincode geblokkeerd' op uw e.dentifier? Dan heeft u 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd.

  • Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Bent u uw pincode vergeten? Lees wat u kunt doen.
Respons is foutief, u hebt een nieuwe code

U heeft waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

U heeft nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

U krijgt deze waarschuwing omdat u twee keer een foutieve pincode heeft ingetoetst. U heeft nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt uw pas geblokkeerd. Weet u de pincode niet meer? Lees wat u kunt doen.

Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heeft u geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heeft u het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heeft u de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? U moet dan eerst uw betaalpas activeren. Daarna kunt u het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heeft u de responsecode juist ingevuld?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers gaan na waarom uw pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als u deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. U ziet zo'n melding meestal als u inlogt of een opdracht verstuurt. 

Is het probleem opgelost?

 

Ja, het is gelukt

Fijn! U kunt nu weer verder in Internet Bankieren.

Nee, het is niet gelukt

Probeer de volgende oplossing.