Wat staat waar?

Zo vindt u alles in de ABN AMRO app

Weten wat er mogelijk is met de ABN AMRO app? Er kan meer dan u misschien denkt. Lees de tips voor de meestgebruikte of handigste functies. En bekijk waar u alles precies kunt vinden.

 

Dit kunt u doen bij 'Rekeningen'

Hier vindt u al uw betaal-, spaar- of beleggingsrekeningen. U ziet uw saldo, uw bij- en afschrijvingen en u kunt direct overboeken. Maar er kan meer!

  • Met de acceptgiroscanner betaalt u acceptgiro's sneller. U hoeft de cijfers van het kenmerk en het bedrag niet meer over te typen. Zo werkt het: 1. Tik bij uw overboeking op het icoon met de camera naast 'Betalingskenmerk'. Zo opent u de acceptgiroscanner. | 2. Scan de witte strook onderaan de acceptgiro. | 3. De acceptgiroscanner vult ook de naam van de ontvanger vanuit uw adresboek in.
  • U kunt de status van uw betalingen inzien via de ABN AMRO app. Open de app en kies de rekening waarvan u de betalingen wilt inzien. Tik op de drie stipjes rechts bovenvin en kies 'In behandeling en afgekeurd'.
  • Beleggingsorders plaatsen
  • In de app kunt u in overzicht uw bij- en afschrijvingen zien. Open de app en tik op een rekening. U ziet vervolgens uw bij- en afschrijvingen, de meest recente hiervan staan bovenaan in het overzicht.
  • Creditcarduitgaven zien
  • Wist u dat u in de app iedere rekening een eigen foto kunt geven? Zo heeft u altijd overzicht. Tik op een bij- of afschrijving en voeg een foto toe door op het potloodje te tikken.
  • Geld overmaken > U kunt met de app ook grote bedragen overboeken. Dit kan tot wel € 250.000, naar alle IBAN-nummers binnen Nederland en Europa.
  • U kunt via de ABN AMRO app uw geplande betalingen inzien. Open de app en kies de rekening waarvan u de geplande betalingen wilt inzien. Tik vervolgens op de drie puntjes rechts bovenin en kies 'Gepland en periodiek'. Hier ziet u een overzicht van de geplande afschriften voor de komende maand.
  • Heeft u een hypotheek bij ABN AMRO? Tik er dan op in uw rekeningoverzicht. U ziet dan direct hoeveel u al heeft afbetaald en wat het resterende bedrag is. En kan de rente, hypotheekvorm of iets anders in uw hypotheek gewijzigd worden? Dan kunt u dit direct regelen.
  • Periodieke overboeking maken of wijzigen
  • Met reply-betaling maakt u snel geld over naar rekeningen waarnaar u eerder heeft overgeboekt. Tik op zo'n eerdere betaling en kies 'overboeken'. Rekeningnummer en naam zijn dan al ingevuld.
  • Heeft u een ABN AMRO spaarrekening? Dan kunt u per spaarrekening een spaardoel instellen via de app. Open de app, selecteer uw spaarrekening en kies '+Spaardoel instellen'. Geef uw spaardoel vervolgens een naam en stel uw doelbedrag in. Tik op 'Maak spaardoel' om uw spaardoel aan te maken.

Mist u een rekening? Ga naar 'Instellingen' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Vink de rekeningen aan die u in uw overzicht wilt zien. Staat een bepaalde rekening er niet bij? Dan bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening.

Dit kunt u doen bij 'Zelf regelen'

Hier regelt u veel zaken voor de producten die u bij ABN AMRO heeft. Zoals uw betaalpas blokkeren of een schade melden voor uw reisverzekering. Een nieuw product aanvragen kan ook!

  • (E-mail)adres of telefoonnummer wijzigen
  • Om u betaalpas te blokkeren gaat u in de app naar 'Instellingen' > 'Betaalpassen en wearables' > 'Instellingen betaalpas'. Tik onderin uw scherm op 'Blokkeren' en bevestig. Uw betaalpas is nu geblokkeerd. Het deblokkeren van uw betaalpas werkt op dezelfde manier via 'Instellingen' > 'Betaalpassen en wearables' > 'Instellingen betaalpas' > 'Deblokkeren'.
  • U kunt zelf een nieuwe betaalpas aanvragen via de app. Ga in de app naar 'Zelf regelen' > 'Betaalpassen' en de pas die u wilt vervangen. Tik vervolgens op 'Vervangen' onderin het scherm.
  • Tijdelijk meer of minder pinnen? Of één keer een hoger bedrag pinnen dan normaal? U stelt het in bij 'Zelf regelen'. Tik op uw betaalrekening, dan op het plaatje van uw betaalpas en vervolgens op 'Limiet opnemen' of 'Limiet betalen'. Kies dan het bedrag.
  • Standaard kunt u met uw betaalpas alleen pinnen en betalen binnen Europa. Reist u buiten Europa? Zet uw betaalprofiel dan op 'Wereld'. Dit doet u zo: tik op uw betaalrekening, dan op uw pas en vervolgens op 'Betalen/opnemen buitenland'. Kies dan voor 'Wereld'. Uitzetten? Volg dezelfde stappen en kies 'Europa'.
  • Ga naar 'Zelf regelen', tik op de Jongerengroeirekening en daarna op 'Digitaal bankieren voor kinderen'. Zet dan Mobiel Bankieren aan en kies uw instellingen. Bijvoorbeeld of uw kind mag betalen via iDEAL, of dat u alle bedragen eerst wilt goedkeuren.
  • Heeft u meer rekeningen of ook andere producten van ABN AMRO? Bijvoorbeeld een verzekering of een hypotheek? U kunt steeds meer producten vinden bij 'Zelf regelen'. Tik erop en u ziet wat u kunt wijzigen.

Dit kunt u doen bij het 'belletje'

Via het icoontje met het belletje links boven in uw scherm, kunt u onder 'berichten' zien of u een bericht van ons heeft ontvangen. Lees meer over berichten in de app. Onder 'takenlijst' kunt u opdrachten verzenden en bevestigen. Wist u dat u opdrachten ook kunt  Dit kan als u meer dan één opdracht geeft. Kies voor 'Overboeken' en tik daarna op 'Extra overboeking' om nog een opdracht te maken. Tik dan op 'Volgende'. Met de gele knop kunt u alles verzenden. Of vink alleen één of enkele overboekingen aan, en verzend deze met de grijze knop. De rest blijft dan bewaard op uw Takenlijst. ?

Dit kunt u doen bij 'Instellingen'

Bij 'Instellingen' wijzigt u bijvoorbeeld uw persoonlijke gegevens, uw identificatiecode of de volgorde van uw rekeningen. Ook schakelt u hier uw vingerafdruk in.

  • Adres, e-mail of telefoonnummer wijzigen
  • Adresboek aanpassen
  • Communicatievoorkeuren instellen
  • Om u betaalpas te blokkeren gaat u in de app naar 'Instellingen' > 'Betaalpassen en wearables' > 'Instellingen betaalpas'. Tik onderin uw scherm op 'Blokkeren' en bevestig. Uw betaalpas is nu geblokkeerd. Het deblokkeren van uw betaalpas werkt op dezelfde manier via 'Instellingen' > 'Betaalpassen en wearables' > 'Instellingen betaalpas' > 'Deblokkeren'.
  • Voor het registeren, activeren of blokkeren van uw wearable gaat u in de app naar 'Instellingen' > 'Betaalpassen en wearables' > 'Beheer wearables'. U wordt dan automatisch naar Internet Bankieren gestuurd. Daar kunt u uw wearable selecteren en beheren.
  • Overboeken zonder e.dentifier instellen
  • Ga naar 'Instellingen' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Vink de rekeningen aan die u in uw overzicht wilt zien. Staat een bepaalde rekening er niet bij? Dan bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening.
  • Ga naar 'Instellingen' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Tik op een rekening, laat uw vinger staan en sleep de rekening naar de gewenste plek.
  • Creditcard in de app zetten
  • U kunt rekeningen van andere banken ook toevoegen aan uw rekeningoverzicht. Ga in de app naar 'Instellingen' > 'Rekeningen van andere banken' > 'Bank toevoegen'. Kies vervolgens van welke bank u een rekening toevoegen en volg de stappen.
  • Om uw afschriften of jaaroverzichten te downloaden gaat u in de app naar 'Instellingen' > 'Afschriften en jaaroverzicht'. U wordt dan automatisch naar Internet Bankieren doorverwezen. Daar kunt u selecteren van welke rekeningen u een overzicht wilt downloaden.
  • Touch ID/vingerafdruk aanzetten
  • 1. Ga naar 'Instellingen > Toegang en gebruik > 5-cijferige identificatiecode'. | 2. Vul uw huidige identificatiecode in. | 3. Kies een nieuwe identificatiecode en vul deze nog een keer in ter bevestiging.
  • Als u inlogt in de ABN AMRO app, herkennen we u aan de telefoon of tablet waarmee u bankiert. Daarom registreert u uw toestel als u de app voor het eerst gebruikt. Uw toestelregistraties bekijken of verwijderen? Ga in de ABN AMRO app naar 'Instellingen' > 'Toegang en gebruik' > 'Geregistreerde toestellen'. Of ga in Internet Bankieren naar 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Mobiele toestellen beheren'.
  • Met pushberichten ontvangt een seintje bij betalingen en belangrijke berichten. Ga in de app naar 'Instellingen' > 'Pushberichten'. Zet de functie aan of met het schuifje. Selecteer vervolgens de rekening waarover u pushberichten wilt ontvangen. U kunt dan zelf instellen over welke saldo veranderingen of af-of bijschrijvingen u een melding wilt ontvangen.
  • Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan wijzigt u uw pasnummer eenvoudig via de ABN AMRO app. Kies 'Instellingen'> 'Toegang en gebruik'> 'Nieuw pasnummer instellen'. Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw registratie en registreer u opnieuw met uw nieuwe pasnummer.
  • Ga naar 'Instellingen' > Toegang en gebruik' > 'Taal veranderen' en kies Nederlands of Engels.

Inloggen met QR

Via het QR-icoon links bovenin de app kunt u inloggen in Internet Bankieren. U heeft dan geen e.dentifier meer nodig om in te loggen. Wel zo handig. Scan bij het inloggen in Internet Bankieren de QR-code met de ABN AMRO app en bevestig. 

Direct bellen vanuit de app

Via het help-icoontje onder in het menu kunt u ons direct bellen. Zo hoeft u geen nummer meer in te toetsen en kunt u gelijk zien wat de wachttijd is. We zien direct wie u bent, zodat we u snel verder kunnen helpen.