Naar de navigatie Naar de inhoud

Online uw betaalprofiel wijzigen

Pinnen binnen of buiten Europa?

Het betaalprofiel op uw betaalpas geeft aan of u binnen of buiten Europa geld kunt opnemen en betalen. Standaard staat dit op 'Europa'. Dus gaat u op reis buiten Europa? Wijzig dan uw betaalprofiel binnen Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app (onder de tab 'Beheer'). De wijziging gaat direct in. Heeft u een iOS-toestel en reist u vaak buiten Europa? Dan kunt u een alert instellen voor uw betaalprofiel.

Wijzig zelf uw betaalprofiel

Wijzigen via Internet Bankieren

  • Log in en ga naar 'Beheer'

  • Kies onder het kopje 'Betaalprofiel' voor 'Instellingen betaalpas'

  • Kies voor 'Betalen/opnemen buitenland'

  • Klik op de pas waarvan u de instellingen wilt wijzigen

  • Kies bij 'Wereld' voor ja

  • Kies 'Tijdelijk' als u de wijziging een startdatum en een einddatum wilt geven

  • Kies 'Permanent' als u de 'Wereld'-instelling blijvend wilt gebruiken

  • Klik op 'Direct verzenden'

  • Bevestig de wijziging met uw identificatiecode

  • De wijziging gaat direct in.

 

Wijzigen via Mobiel Bankieren

  • Open de app en log in met uw identificatiecode

  • Ga naar de tab 'Beheer'

  • Selecteer 'Betalen/opnemen buitenland'

  • Tik op de pas waarvan u de instellingen wilt wijzigen

  • Kies bij 'Wereld' voor ja

  • Kies 'Tijdelijk' als u de wijziging een startdatum en een einddatum wilt geven

  • Kies 'Permanent' als u de 'Wereld'-instelling blijvend wilt gebruiken

  • Tik op 'Opslaan'

  • Bevestig de wijziging met uw identificatiecode als u uw toestel heeft geregistreerd. Bevestig de wijziging anders met uw e.dentifier .

  • De wijziging gaat direct in.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
 

Europaprofiel

Met het betaalprofiel willen wij u beschermen tegen fraude. Bent u in Europa? Dan adviseren wij u uw betaalprofiel op de standaardinstelling 'Europa' te laten staan.

Wereldprofiel

Wijzig uw profiel naar 'Wereld' als u reist naar een land buiten Europa. Bent u weer terug in Europa? Zorg er dan voor dat u uw betaalpassen weer op het Europaprofiel zet. Dat is het veiligst.

Veelgestelde vragen

  • In welke landen werkt het Europaprofiel?

    Onder het profiel 'Europa' vallen: Albanië, Andorra, Armenië, België, Bulgarije, Bosnië en Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk, Georgië, Guernsey, Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Jersey, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Spitsbergen, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.

    Let op: Eilanden of koloniale gebieden die bij een land horen, vallen niet standaard binnen het Europaprofiel. Gaat u bijvoorbeeld naar Curaçao, zet dan uw profiel dan tijdelijk op 'Wereld'.

  • Waar kan ik het betaalprofiel van mijn betaalpas bekijken?

    U kunt uw betaalprofiel als volgt bekijken:

    • Via de app. Ga hiervoor naar 'Beheer', en kies onder het kopje 'Instellingen Betaalpas' voor 'Betalen/opnemen buitenland'.

    • Via Internet Bankieren. Ga naar de tab 'Beheer' en kies onder het kopje 'Betaalprofiel' voor 'Instellingen betaalpas'. Kies vervolgens 'Betalen/opnemen buitenland'.

    • Via een van onze adviseurs op 0900 - 0024 (uitleg tarieven). U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken. Vanuit het buitenland kunt u bellen met +31 10 241 17 20 (normaal tarief). 

    • Via een van onze adviseurs in onze bankkantoren.

      
    Bij het wijzigen van uw betaalprofiel kunt u kiezen voor een begin- en een einddatum. Uw profiel wordt dan automatisch aangepast.

  • Ik heb meerdere betaalpassen. Kan ik het betaalprofiel per pas wijzigen?

    Ja, u kunt het profiel per betaalpas instellen op het Wereldprofiel of Europaprofiel.

  • Kan ik mijn betaalprofiel tijdelijk wijzigen als ik buiten Europa ga reizen?

    Bij het wijzigen van uw betaalprofiel kunt u kiezen voor een begin- en een einddatum. Gedurende deze periode is uw profiel automatisch aangepast.

  • Welke datum moet ik kiezen als ik buiten Europa ga reizen?

    Als u buiten Europa op reis gaat, heeft u te maken met een andere tijdzone. Wij adviseren u om de profielwijziging een dag voor de vertrekdatum te laten ingaan. Als einddatum kunt u het beste een dag na uw terugkomst kiezen.

  • Moet ik betalen als ik mijn betaalprofiel wijzig?

    Nee, het wijzigen van uw betaalprofiel is gratis bij ABN AMRO.

  • Zijn er plaatsen buiten Europa waar ik niet kan pinnen?

    Bijna overal ter wereld kunt u geld opnemen en betalen met uw betaalpas. Alleen buiten Europa is het soms niet mogelijk. Dit zijn uitzonderingen. Wij hebben op een rijtje gezet om welke landen en om welke banken het gaat. Bekijk waar u niet kunt pinnen.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 0024 (uitleg belkosten)

Stand-By Service

Tas ergens laten staan? Geen paniek!

Stand By Service

Uw tas in de trein laten staan? Met de Stand-By Service regelt u de belangrijkste zaken met 1 telefoontje. Uw passen blokkeren bijvoorbeeld. En wij vragen direct nieuwe aan als dat kan.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief