Javascript is required

Veilig bankieren op je mobiel

Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Het is ook belangrijk dat je zelf veilig met je toestel omgaat. Wist je bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig kan zijn? Lees onze informatie over veilig bankieren.

Zo zorg je zelf dat je veilig bankiert

  1. Houd je beveiligingscodes geheim

    We vragen nooit naar je . Niet telefonisch, niet via e-mail, sms, WhatsApp of social media. Ook vragen we je nooit geld over te boeken, of via een link direct in te loggen in de ABN AMRO app.

  2. Stel beveiligingen in op je telefoon

    Met schermvergrendeling kun je alleen zelf je telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of je vingerafdruk. Gebruik jij een code? Houd dan in de gaten wie er over je schouder meekijkt, zodat je beveiligingscodes geheim blijven. Met anti-diefstalbeveiliging beveilig je je gegevens, als je ooit je telefoon kwijt bent of gestolen is.

    Let op: je toestel niet. Je doorbreekt dan de beveiling op je telefoon. Daardoor word je toestel niet meer goed beschermd. 

  3. Telefoon kwijt of gestolen? Zorg ervoor dat niemand je ABN AMRO app kan gebruiken

    Verwijder de toestelregistratie van je verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. Lees hier hoe je dat doet. Wil je de app op een nieuwe telefoon gaan gebruiken? Dit betekent wel dat je ABN AMRO app opnieuw moet activeren.

  4. Controleer regelmatig je toestelregistraties

    Ga naar Profiel. Scrol naar beneden, naar Toegang en gebruik. Klik op Geregistreerde toestellen. Zie je hier een een lijstje met toestellen staan? Dat kan als je de app ook op andere toestellen (zoals een tablet) gebruikt. Bij elk toestel staat wanneer je voor het laatst hebt ingelogd op dat toestel. Dit kan helpen om te weten welke toestel je moet verwijderen als deze niet meer wordt gebruikt. Gebruik hiervoor het prullebakje die bij het toestel staat.

  5. Gebruik het netwerk van je eigen provider

    Openbare wifi, zonder wachtwoord of met een wachtwoord, dat iedereen kan gebruiken, kan onveilig zijn. Gebruik daarom altijd het netwerk van je mobiele provider.

  6. Update de ABN AMRO app regelmatig

    Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van je toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. Je weet dan zeker dat je de nieuwste beveiligingen gebruikt.

  7. Installeer alleen apps van een officiële of betrouwbare uitgever

    Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.

Lees ook hoe je veilig omgaat met je computer en je gegevens

Zo zorgen wij dat je veilig bankiert

  1. We registreren je toestel

    Als je de app installeert, registreer je ook je toestel. Zo herkennen we je niet alleen aan je identificatiecode of je vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee je bankiert.   

  2. We zorgen dat alleen jij kunt inloggen in de app

    Om je bankzaken te regelen via de app vragen we je in te loggen met je identificatiecode, je vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die je toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen. 

  3. We versturen gegevens via een beveiligde verbinding

    Alle gegevens tussen de app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.

  4. We zorgen dat het systeem je automatisch uitlogt

    Als je de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, word je automatisch uitgelogd.

    Lees hier meer over waarom je veilig bankiert met de app.