Beginnen met de Mobiel Bankieren app

Gaat u voor de eerste keer Mobiel Bankieren gebruiken? Lees hoe u dat in een paar stappen kunt doen. U registreert dan ook uw toestel.

 

In een paar stappen aan de slag

  1. Download de app

    Heeft u de app nog niet? Download dan eerst de app

  2. Open de app en volg de aanwijzingen

    • Log in met, of kies uw 5-cijferige identificatiecode 
    • Kies hoe u wilt overboeken: met of zonder e.dentifier 
    • Kies uw Dit is het bedrag dat u in totaal per dag kunt overboeken zonder e.dentifier. U bevestigt de betaling met uw identificatiecode of vingerafdruk. De daglimiet kiest u zelf en is maximaal € 5.000 per dag. Andere daglimiet kiezen? Ga naar 'Instellingen > Inloggen en bevestigen > Daglimiet'.
  3. Bevestig met uw pas en e.dentifier

    Bevestig de instellingen met uw betaalpas en e.dentifier. Hiermee registreert u ook uw toestel. Zo herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert. U kunt de app alleen gebruiken, als al deze gegevens kloppen. Een veilig idee!

Veelgestelde vragen

Bent u uw identificatiecode vergeten of heeft u 3 keer de verkeerde code ingevuld? Dan moet u zich opnieuw registreren. Uw oude code wordt dan vervangen door uw nieuwe code. Let op: u heeft hiervoor uw betaalpas en e.dentifier nodig.

Dit kan iedereen overkomen. Zorg dat u goed bent voorbereid en weet wat u moet doen als dit gebeurt. Stel nu bijvoorbeeld alvast uw diefstalbeveiliging in. Lees deze tips.

  • Ga naar 'Instellingen > Inloggen en bevestigen > >Identificatiecode'
  • Voer uw huidige identificatiecode in
  • Voer uw nieuwe identificatiecode in
  • Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging
  • Ga in de Mobiel Bankieren app naar 'Instellingen' > 'App' > 'Toestelregistraties' 
  • Ga in Internet Bankieren naar 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Mobiele toestellen beheren'

Hier kunt u bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die u niet meer gebruikt.

Wilt u samen met iemand anders hetzelfde toestel gebruiken, bijvoorbeeld een tablet? Dan moet u zich allebei apart op dit toestel registreren. Zo gebruikt u de app op het toestel ieder met uw eigen profiel. Dit gaat als volgt:

  • Open de app
  • Tik rechtsboven op het groene icoon met de pasfoto
  • Kies 'Gebruiker toevoegen'
  • Volg de stappen om uw profiel in te stellen en het toestel te registreren
  • Bevestig de instellingen met uw e.dentifier

Let op: Als u uw toestel deelt met iemand anders, kunt u vingerafdruk niet inschakelen.

Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • U installeert de app op een nieuw toestel.
  • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.
  • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de Mobiel Bankieren app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. 

U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat alleen de registratie met de laatste datum staan.