Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Starten met de app

Starten met de ABN AMRO app is zo gebeurd. In een paar stappen downloadt u de app op uw telefoon en registreert u uw toestel. We leggen u graag uit hoe eenvoudig het werkt.

stap 2 download de app

De ABN AMRO app activeren

In een paar stappen geregeld

ABN AMRO

Starten met de app

Starten met de ABN AMRO app is zo gebeurd. In een paar stappen downloadt u de app op uw telefoon en registreert u uw toestel. We leggen u graag uit hoe eenvoudig het werkt.

Zo activeert u de ABN AMRO app

Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op
Icoon ID kaart
Mobiel bevestiging

Download de ABN AMRO app

Op een telefoon of tablet met  iOS, iPadOS (Apple) of Android

Pak uw zakelijke betaalpas en identiteitsbewijs

Deze heeft u nodig om de ABN AMRO app te activeren

 Zo werkt activeren met uw ID

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op

Download de ABN AMRO app

Op een telefoon of tablet met  iOS, iPadOS (Apple) of Android

Icoon ID kaart

Pak uw zakelijke betaalpas en identiteitsbewijs

Deze heeft u nodig om de ABN AMRO app te activeren

 Zo werkt activeren met uw ID

Mobiel bevestiging

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

Hiermee kunnen we u ook helpen

Hulp bij activeren als u ook privé klant bent

Heeft u privé en zakelijk een betaalrekening bij ons? In de ABN AMRO app kunt u een apart, zakelijk profiel toevoegen. Activeer eerst de app voor uw privérekening. En voeg daarna een extra, zakelijk profiel toe in de app.

Hulp bij activeren met uw identiteitsbewijs

De ABN AMRO app activeert u met uw identiteitsbewijs. Meer dan uw toestel, pas- en rekeningnummer en uw identiteitsbewijs heeft u daarvoor niet nodig. Heeft u moeite om de app te activeren, bijvoorbeeld omdat het scannen van uw identiteitsbewijs niet lukt? Met onze tips helpen we u graag op weg.

Hulp bij activeren op een nieuwe telefoon

Heeft u een nieuwe telefoon? Als u de ABN AMRO app downloadt en activeert, kunt u snel weer bij uw bankzaken. We helpen u graag op weg.

ABN AMRO

Daarom kunt u op de app vertrouwen

De ABN AMRO app gebruikt de nieuwste beveiliging; om de week vindt er een software update plaats. Gebruikt u de app om in te loggen in Internet Bankieren? Onze QR-code is uniek en extra beveiligd tegen fraude en vervalsing. Na het scannen van de code vraagt de app om uw persoonlijke identificatiecode. Een dubbele beveiliging dus.  

ABN AMRO
ABN AMRO

Al 3,7 miljoen klanten hebben de ABN AMRO app

Wilt u ook veilig bankieren met de app? Download de ABN AMRO app in de Apple Store (iOS) of in de Google Play Store (Android).

Vragen over activeren van de app

U kunt de ABN AMRO app op uw mobiele toestel gebruiken, als u een zakelijke ABN AMRO betaalrekening en Internet Bankieren heeft.

Nog geen klant? Open nu een zakelijke rekening

  • Ondernemers (statutair vertegenwoordigers) met Internet Bankieren
  • Medewerkers die een volledige volmacht op het Internet Bankieren van de bedrijfsrekeningen hebben 

U kunt de ABN AMRO app gebruiken op een toestel met iOS, iPadOS of Android. Apple (van iOS/iPadOS) en Google (van Android) geven meerdere keren per jaar beveiligingsupdates uit. Deze updates beschermen uw telefoon of tablet. Krijgt een toestel die update niet meer? Dan is deze niet goed beschermd.

Google, Apple en fabrikanten bepalen zelf wanneer een toestel geen updates krijgt. Vaak gebeurt dit bij oudere toestellen. U kunt dan geen nieuwe versie van iOS, iPadOS of Android installeren en krijgt geen beveiligingsupdates meer.  

We vinden het belangrijk dat u de ABN AMRO app op een toestel gebruikt dat volledig beschermd is. Daarom werkt de app alleen op telefoons en tablets met een nieuwere versie van iOS, iPadOS of Android. Kunt u de app niet downloaden? Misschien is uw toestel verouderd of moet u een nieuwere versie van uw software installeren.

Op deze toestellen werkt de ABN AMRO app

Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • U installeert de app op een nieuw toestel.
  • U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
  • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.
  • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

Heeft u een privé en zakelijke rekening bij ons? Dan kunt u een extra profiel toevoegen aan de app. Met ieder profiel kunt u apart inloggen. Want ieder profiel heeft zijn eigen rekening en eigen identificatiecode. En als u wilt, kunt u ieder profiel een eigen foto geven. Let op: als u meer dan één profiel instelt, wordt inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning uitgeschakeld. U kunt dan alleen inloggen met de identificatiecode.

Zo voegt u een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Ziet u een afbeelding van een fietser? Veeg dan het logo of uw foto naar links tot u Beheer profielen ziet staan. Ziet u deze afbeelding niet? Tik dan op het logo of op uw foto
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen

Gelukt? Zo logt u in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee u wilt inloggen
  3. Log in

Bekijk de voordelen van een extra zakelijk profiel in de ABN AMRO app

Als u de ABN AMRO app wilt activeren voor uw privérekening en uw zakelijke rekening, activeert u de app eerst voor uw privérekening. Daarna voegt u in de app een extra, zakelijk profiel toe. Volg onderstaande stappen.

ABN AMRO app activeren voor privérekening

  1. Download de ABN AMRO app op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)
  2. Pak de betaalpas van uw privérekening en uw identiteitsbewijs
  3. Open de app en tik op de app activeren voor gebruik. Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

Voeg uw zakelijk profiel toe in de ABN AMRO app

  1. Open de ABN AMRO app op uw toestel
  2. Pak de betaalpas van uw zakelijke rekening
  3. Ga naar het inlogscherm van de ABN AMRO app, maar log niet in
  4. Tik op de foto en op Profiel toevoegen
  5. Vul uw zakelijke rekening- en pasnummer in en volg de stappen

Uw zakelijk profiel is klaar voor gebruik. Lees meer over het zakelijk profiel.

U voegt eenvoudig een nieuw profiel toe. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer u een telefoon deelt met iemand anders, of als u zowel privé als zakelijk een betaalrekening bij ons heeft.

Zo voegt u een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Ziet u een afbeelding van een fietser? Veeg dan het logo of uw foto naar links tot u Beheer profielen ziet staan. Ziet u deze afbeelding niet? Tik dan op het logo of op uw foto
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen

Gelukt? Zo logt u in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee u wilt inloggen
  3. Log in

U kunt meerdere rekeningen aan uw overzicht toevoegen. Tik op ‘Overzicht aanpassen’ en vink de rekening(en) aan die u terug wilt zien in het overzicht.   

Heeft u een zakelijke rekening bij een andere bank? Ook die kunt u toevoegen aan het overzicht in de ABN AMRO app.

Zo voegt u een rekening van een andere bank toe

Vragen over activeren met identiteitsbewijs

Ja, dit is veilig. We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens veilig te verwerken. De ABN AMRO app voldoet aan de laatste veiligheidseisen. Uw gegevens worden versleuteld en via een veilige verbinding naar ons verstuurd. We controleren de informatie om zeker te weten dat u bent wie u zegt te zijn. 

Voor meer informatie en tips rond veiligheid, ga naar:

Veilig bankieren op uw mobiel

Dit is ter controle. We vergelijken uw foto met de foto op het ID en de gegevens die we uit uw ID halen. Zo weten we dat u de persoon bent die u zegt te zijn.  

Is uw telefoon niet meer dan 5 jaar oud? Dan zit er waarschijnlijk een NFC-lezer in. Hiermee scant uw telefoon de chip in uw ID. Bij iPhones kan dit vanaf iPhone 7. Bij Android verschilt dit per toestel. Om te zien of uw telefoon een NFC-lezer heeft, kunt u in het menu zoeken op NFC.

Heeft u een budget toestel? Dan zit er mogelijk geen NFC-lezer in.   

Heeft u een paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning met NFC-chip? Daarmee kunt u de ABN AMRO app activeren. Op de chip staan bijvoorbeeld uw foto en uw naam. Een geschikt identiteitsbewijs met NFC-chip herkent u aan het symbool zoals op de afbeelding. De meeste paspoorten en identiteitskaarten hebben een NFC-chip als ze na 2001 zijn uitgegeven. Voor rijbewijzen geldt dit vanaf 2016.

ABN AMRO

Lukt het niet om de ABN AMRO app te activeren met uw identiteitsbewijs? Dan kunt u de app activeren met een e.dentifier. In de ABN AMRO app handleiding leest u hoe u dit doet.

Heeft u zelf geen e.dentifier? U kunt gerust de e.dentifier van een familielid of huisgenoot lenen. Als dat niet mogelijk is, kunt u een e.dentifier bestellen.

Bekijk ook onze tips over het activeren van de app met uw identiteitsbewijs.

Zonder toestemming kunt u de ABN AMRO app niet met uw ID activeren. Wij geven u dan de mogelijkheid om de activatie af te ronden met de e.dentifier.        

Vragen over inloggen met de app

Heeft u de ABN AMRO app op uw mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kunt u gewoon blijven bankieren op uw pc of laptop. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken voor het inloggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kunt u ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

Ja, u kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als u de app heeft geïnstalleerd. Wel nemen we in de toekomst afscheid van de e.dentifier. De ABN AMRO app vervangt dan de e.dentifier. 

U kunt nu ook al de e.dentifier vervangen met de app. U gebruikt dan de app om in te loggen in Internet Bankieren op uw PC of laptop. Dit is niet alleen handig omdat uw telefoon vaak al in de buurt ligt. Het is ook veiliger, want u kunt de app - en de beveiliging - steeds updaten naar de laatste versie.

Lees meer over inloggen met de app.

Gaat u voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kiest u zelf uw 5-cijferige identificatiecode.

Geen zorgen, u kunt zelf een nieuwe identificatiecode instellen via het openingsscherm in de app:    

  1. Open de app (log niet in)
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik ben mijn identificatiecode vergeten
  4. Tik op Identificatiecode opnieuw instellen en volg de stappen
  1. Ga in de app naar Profiel
  2. Tik op '5-cijferige identificatiecode wijzigen' onder 'Toegang en gebruik'
  3. Vul uw huidige identificatiecode in
  4. Vul uw nieuwe identificatiecode in
  5. Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging

Wilt u inloggen in Internet Bankieren zonder ABN AMRO app? Gebruik dan de e.dentifier.

Overige vragen

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan past u uw pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Toegang en gebruik
  3. Tik op nieuw pasnummer instellen en verander uw pasnummer 

Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw toestelregistratie.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Geregistreerde toestellen
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van uw toestel
  4. Bevestig met uw identificatiecode

Hierna activeert u de ABN AMRO app opnieuw. Hier heeft u uw identiteitsbewijs voor nodig.

Dat kan. U moet zich wel op elk toestel registreren: 

  • Ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen
  • Met de ABN AMRO app: ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen 
  • Met Internet Bankieren:  mobiele toestellen beheren

Hier kunt u bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die u niet meer gebruikt.

Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de ABN AMRO app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat in dat geval alleen de registratie met de laatste datum staan.