Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Zo begint u met de app

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

stap 2 download de app

Beginnen met de ABN AMRO app

We helpen u op weg

ABN AMRO

Zo begint u met de app

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

Zo werkt het

Bankpas
Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op
Mobiel bevestiging

Pak uw betaalpas en identiteitsbewijs

Dit heeft u nodig om de ABN AMRO app te activeren

Zo werkt activeren met uw ID

Download de app

Op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)

Open de app en tik op ‘De app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

Bankpas

Pak uw betaalpas en identiteitsbewijs

Dit heeft u nodig om de ABN AMRO app te activeren

Zo werkt activeren met uw ID

Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op

Download de app

Op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)

Mobiel bevestiging

Open de app en tik op ‘De app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

hypotheek oversluiten

Handleiding ABN AMRO app

Heeft u graag een stappenplan met plaatjes bij de hand? In onze handleiding helpen we u stap voor stap bij uw begin met de ABN AMRO app. We leggen uit hoe u de app downloadt, activeert en voor het eerst gebruikt. U kunt de handleiding uitprinten. Dan kunt u het stappenplan naast uw telefoon of tablet houden wanneer u met de app begint.

Vragen over activeren van de app

U kunt de ABN AMRO app op uw mobiele toestel gebruiken, als u een ABN AMRO betaalrekening en Internet Bankieren heeft.

U kunt de ABN AMRO app gebruiken op een toestel met iOS, iPadOS of Android. Apple (van iOS/iPadOS) en Google (van Android) geven meerdere keren per jaar beveiligingsupdates uit. Deze updates beschermen uw telefoon of tablet. Krijgt een toestel die update niet meer? Dan is deze niet goed beschermd.

Google, Apple en fabrikanten bepalen zelf wanneer een toestel geen updates krijgt. Vaak gebeurt dit bij oudere toestellen. U kunt dan geen nieuwe versie van iOS, iPadOS of Android installeren en krijgt geen beveiligingsupdates meer.   

We vinden het belangrijk dat u de ABN AMRO app op een toestel gebruikt dat volledig beschermd is. Daarom werkt de app alleen op telefoons en tablets met een nieuwere versie van iOS, iPadOS of Android. Kunt u de app niet downloaden? Misschien is uw toestel verouderd of moet u een nieuwere versie van uw software installeren.

Lukt het niet om de ABN AMRO app te activeren met uw identiteitsbewijs? Dan kunt u de app activeren met een e.dentifier. In de ABN AMRO app handleiding leest u hoe u dit doet.

Heeft u zelf geen e.dentifier? U kunt gerust de e.dentifier van een familielid of huisgenoot lenen. Als dat niet mogelijk is, kunt u een e.dentifier bestellen.

Deelt u uw toestel met iemand anders? Of heeft u een privé en zakelijke rekening bij ons? Dan kunt u een extra profiel toevoegen aan de app. Met ieder profiel kunt u apart inloggen. Want ieder profiel heeft zijn eigen rekening en eigen identificatiecode. En als u wilt, kunt u ieder profiel een eigen foto geven. Let op: als u meer dan één profiel instelt, wordt inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning uitgeschakeld. U kunt dan alleen inloggen met de identificatiecode.

Zo voegt u een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Tik op de afbeelding van een bestaand profiel. U krijgt nu een overzicht van alle profielen.
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen 

Gelukt? Zo logt u in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee u wilt inloggen
  3. Log in

Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • U installeert de app op een nieuw toestel.
  • U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
  • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.
  • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit iCloud teruggezet.

Vragen over inloggen

In de app vindt u hiervoor op het openingsscherm een aantal tips, die u zonder inloggen kunt lezen:

  1. Open de app
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik kan niet inloggen
  4. Hier vindt u een aantal tips
  5. Lukt het niet? Chat met ons of bel ons op de 'gewone' manier

Geen zorgen, u kunt zelf een nieuwe identificatiecode instellen via het openingsscherm in de app:    

  1. Open de app (log niet in)
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik ben mijn identificatiecode vergeten
  4. Tik op Identificatiecode opnieuw instellen en volg de stappen
  1. Ga in de app naar Profiel
  2. Tik op '5-cijferige identificatiecode wijzigen' onder 'Toegang en gebruik'
  3. Vul uw huidige identificatiecode in
  4. Vul uw nieuwe identificatiecode in
  5. Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging

Als u de ABN AMRO app activeert, kiest u zelf een 5-cijferige identificatiecode. Deze code gebruikt u om in te loggen, geld over te boeken en andere opdrachten te bevestigen. Gebruikt u de ABN AMRO app om in te loggen in Internet Bankieren? Dan gebruikt u deze persoonlijke identificatiecode ook. Belangrijk is dat u uw persoonlijke identificatiecode met niemand anders deelt. 

Logt u liever op een andere manier in? Inloggen en opdrachten bevestigen kan ook met uw Vingerafdruk (Android), Touch ID (iOS) of Face ID (iOS).

Overige vragen

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan past u uw pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op 'nieuw pasnummer instellen' onder 'toegang en gebruik' en verander uw pasnummer  

Zijn er andere cijfers veranderd dan alleen het laatste cijfer van uw pasnummer? Verwijder dan uw toestelregistratie en registreer opnieuw.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Geregistreerde toestellen
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van uw toestel
  4. Bevestig met uw identificatiecode

Hierna activeert u de ABN AMRO app opnieuw. Hier heeft u uw identiteitsbewijs voor nodig.

  • Met de ABN AMRO app: ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen 
  • Met Internet Bankieren:  mobiele toestellen beheren

Hier kunt u bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die u niet meer gebruikt.

Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de ABN AMRO app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat in dat geval alleen de registratie met de laatste datum staan.