Naar de navigatie Naar de inhoud

Persoonsgegevens

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn gegevens die iets zeggen over u. Uw naam bijvoorbeeld. Of het IP-adres van uw computer. ABN AMRO kan ook vragen om uw persoonsgegevens. Bijvoorbeeld als u een formulier invult op onze website om een product aan te vragen of als u gebruikmaakt van Internet Bankieren.

 

Zorgvuldig gebruik

ABN AMRO bewaart en gebruikt persoonsgegevens voor zorgvuldig vastgestelde doelen. Deze kunt u lezen in de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen. Hieronder vindt u een samenvatting van deze doelen:

  • Om na te gaan of ABN AMRO iemand wel of niet als klant kan accepteren.

  • Om contracten te sluiten met u en met andere klanten.

  • Om ervoor te zorgen dat geld kan worden betaald en ontvangen (betalingsverkeer). 

  • Om analyses te maken van persoonsgegevens voor onderzoek.

  • Om informatie te geven over diensten en producten (marketing) van ABN AMRO. 

  • Om veiligheidsredenen.

  • Om te voldoen aan de wetgeving of wat een rechter van ABN AMRO vraagt.

  • Voor het onderhouden van contacten met u of andere klanten.


 

Internationale uitwisseling persoonsgegevens

ABN AMRO kent interne regels voor de internationale uitwisseling van persoonsgegevens binnen het concern. Deze regels heten Binding Corporate Rules.

Belangrijk voor u om te weten

  • Hoe kan ik mijn persoonsgegevens inzien?

    Wij kunnen u een overzicht sturen met de gegevens die wij van u hebben. Stuur uw verzoek aan: 

    ABN AMRO Bank N.V.
    Afdeling Uitleveringen (HQ1116) 
    Postbus 283
    1000 EA Amsterdam

    Onderteken uw verzoek en zend een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs etc.) mee.

  • Kan ik mijn persoonsgegevens corrigeren?

    Als uw persoonsgegevens niet kloppen, kunt u ABN AMRO vragen de gegevens aan te passen. Neem daarvoor contact op met ons Advies en Service Centrum, 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • Hoe meld ik mij af voor de persoonlijke aanbiedingen van ABN AMRO?

    Als u geen persoonlijke aanbiedingen meer wilt ontvangen van ABN AMRO, kunt u dit aangeven:

    • via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

    • online.

    • per post:
      ABN AMRO Bank N.V.
      Postbus 283 (AA2823)
      1000 EA Amsterdam
      Nederland

  • Het waarschuwingssysteem van de bankensector

    Om de veiligheid van ABN AMRO en de bankensector te bevorderen, hebben de banken in Nederland een waarschuwingssysteem ontwikkeld. Hiermee kunnen zij toetsen of iemand

    • ooit fraudeerde,

    • probeerde te frauderen, of

    • op een andere manier een bedreiging vormt voor de veiligheid van de bankensector.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Overal en altijd kunnen inloggen

Geen e.dentifier? Toch inloggen!

Snel Bankieren

Soms heeft u geen e.dentifier bij de hand maar wilt u toch uw saldo weten. Met Internet Bankieren logt u dan in met een 5-cijferige identificatiecode. Deze code kunt u ook gebruiken voor de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief