Javascript is required Inzage in je persoonsgegevens - ABN AMRO
Vrouw in keuken

Inzage in je persoonsgegevens

Wil je je persoonsgegevens bij ons inzien? We helpen je graag. Op deze pagina lees je hoe het werkt.

Je persoonsgegevens inzien

Wil je je gegevens bekijken of aanpassen? Doe het eenvoudig in de app of in Internet Bankieren.  

Inzage in je persoonsgegevens aanvragen

Voordat je aan de slag gaat

Sommige gegevens zijn niet zichtbaar. Vraag deze op met een inzageverzoek persoonsgegevens als: 

  1. je een particuliere klant bent of (nog) geen klant bij ons
  2. je een eenmanszaak of vennootschap onder firma (VOF) hebt of deel uitmaakt van een maatschap

 

Gegevens van organisaties, rechtspersonen of verenigingen zijn geen persoonsgegevens. Deze kun je niet opvragen.  

Zo vraag je inzage aan

Ben je klant bij ons? Gebruik de knop hieronder om inzage in je persoonsgegevens aan te vragen. Ben je geen klant (meer), maar wil je toch een inzageverzoek indienen? 

Vul dan dit online formulier in. 

Na het insturen van het formulier krijg je een ontvangstbevestiging. 

Na je inzageverzoek

We verwerken je verzoek binnen een maand. Dit doen we volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Soms verlengen we die termijn. Meer hierover lees je hier

Voordat je aan de slag gaat

Sommige gegevens zijn niet zichtbaar. Vraag deze op met een inzageverzoek persoonsgegevens als: 

  1. je een particuliere klant bent of (nog) geen klant bij ons
  2. je een eenmanszaak of vennootschap onder firma (VOF) hebt of deel uitmaakt van een maatschap

 

Gegevens van organisaties, rechtspersonen of verenigingen zijn geen persoonsgegevens. Deze kun je niet opvragen.  

Zo vraag je inzage aan

Ben je klant bij ons? Gebruik de knop hieronder om inzage in je persoonsgegevens aan te vragen. Ben je geen klant (meer), maar wil je toch een inzageverzoek indienen? 

Vul dan dit online formulier in. 

Na het insturen van het formulier krijg je een ontvangstbevestiging. 

Na je inzageverzoek

We verwerken je verzoek binnen een maand. Dit doen we volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Soms verlengen we die termijn. Meer hierover lees je hier

Veelgestelde vragen

Tot welke gegevens heb ik toegang?

In de app of in Internet Bankieren vind je je afschriften, bankproducten en persoonsgegevens. Daar vind je ook alles over je hypotheek, als je een hypotheek bij ons hebt.

Wat betekent recht van inzage?

Dat betekent dat je op elk moment het recht hebt om je gegevens bij ons in te zien. We helpen je graag om controle en transparantie te krijgen over je persoonsgegevens.

Wat zijn mijn rechten als klant als het gaat om persoonsgegevens?

We gaan zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om. Jij hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien maar je hebt ook andere rechten. Bekijk wat jouw klantrechten zijn. 

Wil je je gebruik maken van je klantrechten? Gebruik hiervoor het formulier in Internet Bankieren of het online formulier.

Hoe leveren jullie mijn persoonsgegevens aan?

Heb je inzage in je persoonsgegevens gevraagd? Dan ontvang je dit van ons: 

  • een overzicht van de persoonsgegevens die we van je verwerken 
  • kopieën van documenten waarin je persoonsgegevens staan 

Ik heb een inzageverzoek gedaan. Wanneer krijg ik een reactie?

We verwerken je verzoek binnen een maand. Hebben we meer tijd nodig, bijvoorbeeld voor extra controles? Dan laten we dat binnen een maand weten. De regels van Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verhinderen soms het inzien van bepaalde gegevens. Ook dan krijg je binnen een maand bericht.

Hoe krijg ik inzage of wijzig ik persoonsgegevens van een overleden klant?

Een overlijden kun je online doorgeven aan ons. Heb je informatie nodig om de bankzaken van een overlijden af te handelen? Of wil je een wijziging doorgeven na een overlijden? Lees hoe we je helpen bij het afhandelen van een overlijden

 

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geldt niet voor overleden personen.

 

Ook interessant