Welke berichten ontvangt u van ons?

Als u klant bij ons bent, sturen wij u productberichten en serviceberichten. Deze berichten ontvangt u altijd. Wij sturen u ook graag relevante tips en aanbiedingen. Heeft u hier geen behoefte aan? U kunt eenvoudig aangeven dat u geen tips en aanbiedingen wilt ontvangen. 

 

Productberichten en Serviceberichten

Als u klant bij de bank bent, ontvangt u berichten over het product of de dienst die u heeft afgenomen. Wij sturen u dan informatie zodat wij u op de hoogte kunnen houden over bijvoorbeeld nieuwe productvoorwaarden of een rentewijziging.
 
Ook ontvangt u van ons serviceberichten over bijvoorbeeld veilig bankieren, storingen en sturen we u berichten als bijvoorbeeld een krediet niet meer aansluit bij uw situatie (actualisatie) in het kader van Klant Belang Centraal. Dit moet van de wet en is in lijn met wat van ons wordt verwacht door de toezichthouders. Productberichten en serviceberichten van de bank ontvangt u altijd en kunt u niet uitzetten.

Tips en aanbiedingen

Wij denken graag met u mee. Dit betekent ook dat wij relevant willen zijn. U geeft zelf aan of wij u gepersonaliseerde tips en aanbiedingen mogen sturen op basis uw individuele transactiegegevens. Dat doen wij alleen met uw toestemming. Om u tips en aanbiedingen te kunnen sturen, kunnen we gebruik maken van verschillende bronnen:

  1. De persoonsgegevens die wij van u hebben ontvangen in het kader van de overeenkomst zoals uw contactgegevens, de gegevens van uw lening of hypotheek. 
  2. Als u onze website bezoekt, onderzoeken we hoe u die gebruikt. Dit doen wij bijvoorbeeld via uw IP-adres. Wij kunnen u dan persoonlijke relevante aanbiedingen doen. U moet dan wel hebben ingestemd met het gebruik van cookies en vergelijkbare technieken zoals javascripts. Het gebruik van social media is afhankelijk van uw privacy-instellingen op de verschillende sociale-mediasites. Meer over cookies leest u in ons Cookiestatement. Lees ook meer over profilering
  3. Uw individuele transactiegegevens om u gepersonaliseerde tips en aanbiedingen te sturen alleen met uw toestemming. 
  4. Andere (openbare) informatiebronnen zoals van externe marketingbureaus. Wij zullen altijd vooraf nagaan of het gebruik van een (openbare) informatiebron betrouwbaar is. 
Let op: als bezoeker van onze website kunnen wij u gepersonaliseerde banners laten zien als u cookies en vergelijkbare technieken heeft geaccepteerd. Dus als u geen tips en aanbiedingen wilt ontvangen kunt u nog steeds op basis van uw cookietoestemming banners en advertenties te zien krijgen op onze website en websites van derden. 
 
Heeft u ons geen toestemming gegeven voor het plaatsen van advertentiecookies en social media cookies? Dan kan het zijn dat u nog algemene reclame te zien krijgt. Deze banners worden dan generiek getoond, niet op basis van uw gegevens. Meer over cookies leest u in ons Cookiestatement.
 
Als bezoeker van de website kunt u zich inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. U kunt zich bij ieder bericht uitschrijven. Indien wij u berichten sturen over producten of diensten van een andere partij dan de bank, doen wij dat alleen met uw voorafgaande toestemming. 

Social Media

Wij gaan via onze eigen communicatiekanalen, zoals onze chatbot en social mediakanalen, in gesprek met klanten en bezoekers van onze websites over onze organisatie, producten en/of diensten. Dit doen wij om nuttige en relevante informatie te bieden en/of vragen te beantwoorden. Wij gebruiken social mediakanalen zoals WhatsApp, Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. 

Daarnaast beantwoorden we individuele, relevante vragen en opmerkingen van andere deelnemers. Wij gebruiken ook social mediakanalen voor marketingdoeleinden. Voor meer informatie over het gebruik van cookies, vergelijkbare technieken en uw instellingen kunt u ons Cookiestatement raadplegen.