Javascript is required

Welke berichten ontvang je van ons?

Als je klant bij ons bent, sturen wij je productberichten en serviceberichten. Deze berichten ontvang je altijd. Wij sturen je ook graag marketingberichten zoals relevante tips en aanbiedingen. Heb je hier geen behoefte (meer) aan? Dan kun je eenvoudig bij ieder ontvangen tip of aanbieding via een afmeldlink aangeven dat je geen tips en aanbiedingen wilt ontvangen.

Productberichten en Serviceberichten

Als je klant bij de bank bent, ontvang je berichten over het product of de dienst die je hebt afgenomen. Wij sturen je dan informatie zodat wij je op de hoogte kunnen houden over bijvoorbeeld nieuwe productvoorwaarden of een rentewijziging.
 
Ook ontvang je van ons serviceberichten over bijvoorbeeld een nieuwe functionaliteit in de ABN AMRO app, veilig bankieren, storingen en sturen we je berichten als bijvoorbeeld een krediet niet meer aansluit bij je situatie (actualisatie) in het kader van Klant Belang Centraal. Dit moet van de wet en is in lijn met wat van ons wordt verwacht door de toezichthouders. Productberichten en serviceberichten van de bank ontvang je altijd en kun je niet uitzetten.

Tips en aanbiedingen

Wij denken graag met je mee. Dit betekent ook dat wij relevant willen zijn. Je geeft zelf aan of wij je gepersonaliseerde tips en aanbiedingen mogen sturen op basis van individuele transactiegegevens. Dat doen wij alleen met jouw toestemming. Om je tips en aanbiedingen te kunnen sturen, kunnen we gebruik maken van verschillende bronnen:

  1. De persoonsgegevens die wij van je hebben ontvangen in het kader van de overeenkomst zoals jouw contactgegevens, je leeftijd, de gegevens van je lening of hypotheek en persoonsgegevens die je met ons hebt gedeeld, bijvoorbeeld je persoonlijke interesses. 
  2. Als je onze website bezoekt of onze apps, onderzoeken we hoe je die gebruikt. Dit doen wij bijvoorbeeld via jouw IP-adres. Wij kunnen je dan persoonlijke relevante aanbiedingen doen. Je moet dan wel hebben ingestemd met het gebruik van cookies  en vergelijkbare technieken zoals JavaScript. Het gebruik van social media is afhankelijk van jouw privacy-instellingen op de verschillende sociale-mediasites. 
  3. Geaggregeerde transactie data zoals totaalsaldo op de rekening om bijvoorbeeld Preferred Banking aan te bieden als extra service van de bank.
  4. Je individuele betaalgegevens om je gepersonaliseerde tips en aanbiedingen te sturen. Dit wel alleen met jouw toestemming. 
  5. Andere (openbare) informatiebronnen zoals van externe marketingbureaus. Wij zullen altijd vooraf nagaan of het gebruik van een (openbare) informatiebron is toegestaan voor het doel waarvoor wij het willen gebruiken en of de bron betrouwbaar is. 
 
Let op: als je cookies en vergelijkbare technieken op onze website heeft geaccepteerd, kunnen wij jou als bezoeker van onze website gepersonaliseerde banners laten zien op de website en in de ABN AMRO app. Je kunt de toestemming voor cookies altijd intrekken. Zie voor meer informatie Cookie-instellingen.
 
Heb je ons geen toestemming gegeven voor het plaatsen van advertentiecookies en social media cookies? Dan kan het zijn dat je algemene reclame te zien krijgt of gepersonaliseerde banners op de website of in de ABN AMRO app. Deze worden vertoond op basis van de feitelijke informatie die wij over jou hebben, zoals de producten en diensten die je van ons hebt afgenomen. Meer over cookies lees je in ons Cookiestatement.

Voor het versturen van productberichten, serviceberichten, tips en aanbiedingen en nieuwsbrieven kunnen wij gebruik maken van innovatieve technieken om het bereik van verzonden berichten te meten. 
 
Indien wij je berichten sturen over producten of diensten van een andere partij dan de bank, bijvoorbeeld onze business partners, doen wij dat alleen met jouw voorafgaande toestemming.

Social media

Wij gaan via onze eigen communicatiekanalen, zoals onze chatbot en social mediakanalen, in gesprek met klanten en bezoekers van onze websites over onze organisatie, producten en/of diensten. Dit doen wij om nuttige en relevante informatie te bieden en/of vragen te beantwoorden. We gebruiken de social mediakanalen WhatsApp, LinkedIn, X (voorheen Twitter), Snapchat, TikTok en Pinterest. Daarnaast beantwoorden wij individuele, relevante vragen en opmerkingen van andere deelnemers. Wij gebruiken social mediakanalen voor marketingdoeleinden. Voor meer informatie over het gebruik van cookies, vergelijkbare technieken en jouw instellingen kun je ons Cookiestatement raadplegen.

Ook interessant