Beginnen met de Mobiel Bankieren app

image not availabale

Volg deze stappen

  1. Houd de e.dentifier en uw betaalpas bij de hand. (e.dentifier bestellen)
  2. Download de app
  3. Open de app en volg de aanwijzingen. Hiermee Als u inlogt in Mobiel Bankieren, herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode, Face ID of vingerafdruk, maar ook aan de telefoon of tablet waarmee u bankiert. Daarom registreert u uw toestel als u de app voor het eerst gebruikt. Uw toestelregistraties bekijken of verwijderen? Ga in de Mobiel Bankieren app naar 'Instellingen' > 'App' > 'Toestelregistraties'. Of ga in Internet Bankieren naar 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Mobiele toestellen beheren'. u ook uw toestel.
pr-authentication-pin5
image not availabale

Daarom is bankieren met de app handig

  • Overal gemakkelijk uw bankzaken regelen
  • Inloggen, overboeken en iDEAL zonder e.dentifier
  • Veel handige functies

Vragen over installeren van de app

Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • U installeert de app op een nieuw toestel.
  • U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
  • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.
  • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

Misschien is uw toestel verouderd of moet u de software van uw telefoon updaten. In te oude versies van Android of iOS zijn de beveiligingen verouderd. En nieuwe functies in Mobiel Bankieren doen het dan niet. Die passen we namelijk aan op de nieuwste functies van Android en iOS. Daarom werkt de app niet meer met verouderde versies. Helaas ook niet als uw telefoon of tablet nog in prima staat is.

Wilt u samen met iemand anders hetzelfde toestel gebruiken, bijvoorbeeld een tablet? Dan moet u zich allebei apart op dit toestel registreren. Zo gebruikt u de app op het toestel ieder met uw eigen profiel. Dit gaat als volgt: 

  • Open de app
  • Tik rechtsboven op het groene icoon met de pasfoto
  • Kies 'Gebruiker toevoegen'
  • Volg de stappen om uw profiel in te stellen en het toestel te registreren
  • Bevestig de instellingen met uw e.dentifier

Let op: Als u uw toestel deelt met iemand anders, kunt u vingerafdruk niet gebruiken.

  • Met Mobiel Bankieren: ga naar 'Instellingen' > 'App' > 'Toestelregistraties' 
  • Met Internet Bankieren: ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Mobiele toestellen beheren'

Hier kunt u bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die u niet meer gebruikt.

Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de Mobiel Bankieren app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat alleen de registratie met de laatste datum staan.

Vragen over inloggen

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan wijzigt u uw pasnummer eenvoudig via de Mobiel Bankieren app. Kies 'Instellingen'> 'Inloggen en bevestigen'> 'Pasnummer'. Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw registratie en registreer u opnieuw met uw nieuwe pasnummer. U heeft hiervoor de e.dentifier nodig.

Dan moet u zich opnieuw registreren in de app. Dit gaat automatisch. U volgt dan de stappen, zoals bij de eerste keer. U kiest dan opnieuw een identificatiecode en registreert opnieuw uw toestel. Let op: u heeft hiervoor uw betaalpas en e.dentifier nodig.

  • Ga in de app naar 'Instellingen > Inloggen en bevestigen > Identificatiecode'
  • Voer uw huidige identificatiecode in
  • Voer uw nieuwe identificatiecode in
  • Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging