Het overlijden van een naaste kan een emotionele gebeurtenis zijn. Daarnaast moeten nabestaanden en erfgenamen veel regelen. We helpen u graag de bankzaken van de overledene met zorg en aandacht af te handelen.
Door COVID-19 duurt de verwerking van een nalatenschap langer. Onze excuses hiervoor.
U kunt het overlijden online aan ons doorgeven. U krijgt daarna een bevestigingsmail. Wilt u liever persoonlijk contact? U kunt een overlijden ook melden in een bankkantoor
Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, laten we u weten welke documenten we nodig hebben om de nalatenschap af te handelen.
Het is belangrijk dat u het overlijden ook meldt aan andere instanties. Zoals bij de gemeente, de verzekeraars en de verschillende social media.
Na een melding van overlijden blokkeren we alle (toegang tot) bankzaken van degene die is overleden. Het is nog wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen. Lees wat er gebeurt met de hypotheek, leningen, verzekeringen en overige bankzaken van de overledene.
Facturen die op naam staan van de overledene kunnen we waarschijnlijk betalen van de rekening van de overledene. Als er genoeg saldo is, kunnen we het bedrag overboeken. Is er onvoldoende saldo? Dan nemen we contact met u op.
Met digitaal ondertekenen kunt u documenten die u ons stuurt direct online ondertekenen
Bel met de Nabestaandendesk via
020 - 343 45 45 (gebruikelijke belkosten)
. U kunt ons ook
Zodra wij alle documenten van u hebben ontvangen, kunnen wij de nalatenschap afhandelen. Door COVID-19 duurt onze verwerking van een nalatenschap nu wat langer. Onze excuses hiervoor.