Notaris Nabestaandendesk

Nabestaandendesk voor notarissen

Voor het snel afwikkelen van een nalatenschap

Notaris Nabestaandendesk

  • Voor alle bankzaken rondom overlijden
  • Een aanspreekpunt
  • Alle documentatie online verzenden

ABN AMRO Notaris Nabestaandendesk

De Notaris Nabestaandendesk helpt u als notaris met het snel afhandelen van alle financiële zaken na een overlijden. De Notaris Nabestaandendesk is uw eerste aanspreekpunt bij ABN AMRO. Zo kunt u alle zaken rondom de nalatenschap van de overledene snel in orde maken.

Hoe werkt het?

Meer informatie

Wat is de Nabestaandendesk voor notarissen?

Notaris Nabestaandendesk is een team van specialisten dat voor u klaarstaat na een melding van overlijden. Zo kunt u als notaris binnen korte tijd de zaken rondom de nalatenschap van uw cliënt in orde maken.

Voor wie?

Deze service is speciaal voor notarissen die na een overlijden de nalatenschap moeten afwikkelen en snel overzicht nodig hebben van de bankzaken van de overledene.

Melden van overlijden

Is het overlijden nog niet aan ons doorgegeven? Stuur ons de melding via het formulier 'Overlijden melden'. Dan verwerken wij dit zo snel mogelijk.

Identificatie is verplicht

Bij elke opdracht die u aan ons stuurt, moeten wij weten dat u het bent. Wilt u dan de volgende gegevens opsturen?

  • Kopie van uw paspoort of identiteitskaart
    • Gebruik de app KopieID van de Rijksoverheid
    • Scherm uw Burger Service Nummer af en geef aan dat de kopie is voor ABN AMRO ter identificatie
    • Kopieën identificatiebewijs die niet aan deze voorwaarden voldoen, mogen we helaas niet accepteren

  • Uitdraai Ervaringsoverzicht uit het notarisnetwerk met: 
    • uw naam, geboortedatum en -plaats
    • uw lidmaatschapsnummer en de vestigingsgegevens van de actieve loopbaanstap(pen) 
    • de datum waarop de uitdraai is gemaakt
Bent u benoemd tot executeur?

Dan bent u bevoegd om de volledige nalatenschap af te wikkelen. U bepaalt wat er met de bankzaken van de overledene gebeurt. Wij hebben een Verklaring van Executele / Verklaring van Erfrecht nodig. U kunt die aan ons mailen.

Bent u niet benoemd tot executeur?

Als de nabestaanden u hebben gevraagd de nalatenschap af te wikkelen, hebben we de volgende gegevens nodig. U kunt die aan ons mailen.

Welke overzichten kunt u bij ons opvragen?

Overzicht van financiële producten en diensten
Op dit overzicht vindt u u alle bankzaken die de overledene bij ABN AMRO geregeld heeft. Op dit overzicht staan geen saldi. 

Saldo-opgave per datum overlijden 
Op dit overzicht staan de saldi van alle bankproducten van de overledene op de datum van overlijden. 

  • De overzichten van de saldi van de betaal- en spaarrekeningen ontvangt u eerst. 
  • De overzichten van de effecten en hypotheken ontvangt u een paar dagen later.

Financieel Jaaroverzicht
Het Financieel Jaaroverzicht. Goed om te weten: niet alle klanten ontvangen een Financieel Jaaroverzicht omdat niet iedereen er recht op heeft.

Rekeningafschriften
Hierop staan alle bij- en afschrijvingen die op de rekening hebben plaatsgevonden in de periode die u heeft aangegeven.

U ontvangt de overzichten per post binnen uiterlijk 5 werkdagen.

Overige bankzaken wijzigen of stopzetten

Wilt u een aantal bankzaken van de overledene wijzigen of stopzetten? Bijvoorbeeld een betaalrekening of schadeverzekering opzeggen of effecten verkopen? Stuur uw verzoek via het formulier. De wijzigingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

Betalen namens de overledene

Wilt u dat wij een overboeking doen van de rekening van de overledene? Bijvoorbeeld om een openstaande rekening te betalen? 

Vragen?

Vul altijd het unieke referentienummer in bij het onderwerp van de e-mail. Dit nummer krijgt u nadat u het formulier aan ons heeft opgestuurd. Voeg geen tekst toe aan de documenten. Dan kunnen wij de nalatenschap sneller afwikkelen.

  • Mail ons via: notaris.nabestaandendesk@nl.abnamro.com
  • U kunt de documenten ook per post versturen. Het duurt dan wel langer voordat we de gegevens hebben verwerkt.

    ABN AMRO Notaris Nabestaandensdesk
    PAC AA8230
    Antwoordnummer 91090
    1000 XA Amsterdam

> Download hier de handleiding voor notarissen bij Nabestaandendesk

Meer informatie

Notaris Nabestaandendesk is een team van specialisten dat voor u klaarstaat na een melding van overlijden. Zo kunt u als notaris binnen korte tijd de zaken rondom de nalatenschap van uw cliënt in orde maken.

Deze service is speciaal voor notarissen die na een overlijden de nalatenschap moeten afwikkelen en snel overzicht nodig hebben van de bankzaken van de overledene.

Is het overlijden nog niet aan ons doorgegeven? Stuur ons de melding via het formulier 'Overlijden melden'. Dan verwerken wij dit zo snel mogelijk.

Bij elke opdracht die u aan ons stuurt, moeten wij weten dat u het bent. Wilt u dan de volgende gegevens opsturen?

  • Kopie van uw paspoort of identiteitskaart
    • Gebruik de app KopieID van de Rijksoverheid
    • Scherm uw Burger Service Nummer af en geef aan dat de kopie is voor ABN AMRO ter identificatie
    • Kopieën identificatiebewijs die niet aan deze voorwaarden voldoen, mogen we helaas niet accepteren

  • Uitdraai Ervaringsoverzicht uit het notarisnetwerk met: 
    • uw naam, geboortedatum en -plaats
    • uw lidmaatschapsnummer en de vestigingsgegevens van de actieve loopbaanstap(pen) 
    • de datum waarop de uitdraai is gemaakt

Dan bent u bevoegd om de volledige nalatenschap af te wikkelen. U bepaalt wat er met de bankzaken van de overledene gebeurt. Wij hebben een Verklaring van Executele / Verklaring van Erfrecht nodig. U kunt die aan ons mailen.

Als de nabestaanden u hebben gevraagd de nalatenschap af te wikkelen, hebben we de volgende gegevens nodig. U kunt die aan ons mailen.

Overzicht van financiële producten en diensten
Op dit overzicht vindt u u alle bankzaken die de overledene bij ABN AMRO geregeld heeft. Op dit overzicht staan geen saldi. 

Saldo-opgave per datum overlijden 
Op dit overzicht staan de saldi van alle bankproducten van de overledene op de datum van overlijden. 

  • De overzichten van de saldi van de betaal- en spaarrekeningen ontvangt u eerst. 
  • De overzichten van de effecten en hypotheken ontvangt u een paar dagen later.

Financieel Jaaroverzicht
Het Financieel Jaaroverzicht. Goed om te weten: niet alle klanten ontvangen een Financieel Jaaroverzicht omdat niet iedereen er recht op heeft.

Rekeningafschriften
Hierop staan alle bij- en afschrijvingen die op de rekening hebben plaatsgevonden in de periode die u heeft aangegeven.

U ontvangt de overzichten per post binnen uiterlijk 5 werkdagen.

Wilt u een aantal bankzaken van de overledene wijzigen of stopzetten? Bijvoorbeeld een betaalrekening of schadeverzekering opzeggen of effecten verkopen? Stuur uw verzoek via het formulier. De wijzigingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

Wilt u dat wij een overboeking doen van de rekening van de overledene? Bijvoorbeeld om een openstaande rekening te betalen? 

Vul altijd het unieke referentienummer in bij het onderwerp van de e-mail. Dit nummer krijgt u nadat u het formulier aan ons heeft opgestuurd. Voeg geen tekst toe aan de documenten. Dan kunnen wij de nalatenschap sneller afwikkelen.

  • Mail ons via: notaris.nabestaandendesk@nl.abnamro.com
  • U kunt de documenten ook per post versturen. Het duurt dan wel langer voordat we de gegevens hebben verwerkt.

    ABN AMRO Notaris Nabestaandensdesk
    PAC AA8230
    Antwoordnummer 91090
    1000 XA Amsterdam

> Download hier de handleiding voor notarissen bij Nabestaandendesk

Tip