Javascript is required

Documenten na overlijden

Nadat je een overlijden bij ons hebt gemeld, laten we je weten welke documenten we nodig hebben om de nalatenschap te verwerken. Hieronder geven we meer uitleg over de documenten waar we je als nabestaande(n) om kunnen vragen.

, dan kunnen we de nalatenschap sneller afwikkelen.

Om deze documenten kunnen wij je vragen

Wie mag de bankzaken afhandelen?

In de verklaring van erfrecht, verklaring van executele, of in het testament staat wie bevoegd is om de nalatenschap af te handelen. Deze bevoegde of wettelijk vertegenwoordiger mag na een overlijden namens de overledene handelen.

Zijn er twee of meer personen bevoegd om de nalatenschap te regelen? Dan zijn er meerdere bevoegden.

  • Als zij zijn, moeten alle wettelijke vertegenwoordigers de opdrachten en formulieren voor de nalatenschap ondertekenen.
  • Als zij zowel gezamenlijk als zelfstandig bevoegd zijn, kan iedere wettelijk vertegenwoordiger apart handelen. Dit betekent dat de handtekening van één wettelijk vertegenwoordiger voldoende is.

Heb je vragen? Bel de Nabestaandendesk of kijk op de pagina Service & Contact

Na het overlijden