Overlijden

Het overlijden van een naaste kan een emotionele gebeurtenis zijn. Daarnaast moeten nabestaanden en erfgenamen veel regelen. We helpen u graag de bankzaken van de overledene met zorg en aandacht af te handelen.

Overlijden melden bij ABN AMRO

Overlijden melden

U kunt een overlijden online aan ons melden. Na een aantal werkdagen krijgt u een e-mail waarin staat wat we nodig hebben om de nalatenschap af te kunnen handelen.

Bankzaken na overlijden

We helpen u met het zorgvuldig afhandelen van de bankzaken van de overledene. Denk aan de hypotheek, verzekeringen of leningen.

Overlijden melden bij instanties

Het is belangrijk dat u het overlijden ook meldt aan andere instanties. Zoals de gemeente, de verzekeraars en de verschillende social media.

Erfenis

Erfenis na een overlijden

Bij het afwikkelen van een erfenis is een aantal zaken van belang. Bijvoorbeeld of de overledene een testament had. En of er een executeur is aangewezen die de afwikkeling van de erfenis op zich neemt.

Meer informatie

Hoe meld ik een overlijden?

U kunt het overlijden online aan ons doorgeven. U krijgt daarna een bevestigingsmail. Wilt u liever persoonlijk contact? U kunt een overlijden ook melden in een bankkantoor

Welke documenten heb ik nodig?

Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, laten we u weten welke documenten we nodig hebben om de nalatenschap af te handelen.

Welke instanties moet ik informeren?

Het is belangrijk dat u het overlijden ook meldt aan andere instanties. Zoals bij de gemeente, de verzekeraars en de verschillende social media.

Welke bankzaken moet ik afhandelen?

Na een melding van overlijden blokkeren we alle (toegang tot) bankzaken van degene die is overleden. Het is nog wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen. Lees wat er gebeurt met de hypotheek, leningen, verzekeringen en overige bankzaken van de overledene.

Hoe betaal ik een rekening van de overledene?

Facturen die op naam staan van de overledene kunnen we waarschijnlijk betalen van de rekening van de overledene. Als er genoeg saldo is, kunnen we het bedrag overboeken. Is er onvoldoende saldo? Dan nemen we contact met u op.

Hoe werkt digitaal ondertekenen?

Met digitaal ondertekenen kunt u documenten die u ons stuurt direct online ondertekenen

Ik ben notaris. Hoe meld ik een overlijden?

Als notaris kunt u een overlijden melden via een meldingsformulier. De Notaris Nabestaandendesk helpt u met het afhandelen van alle financiële zaken na een overlijden en is uw eerste aanspreekpunt bij ABN AMRO.
Heeft u nog vragen?

Bel met de Nabestaandendesk via  020 - 343 45 45 (gebruikelijke belkosten). U kunt ons ook  Vermeld uw referentienummer in het onderwerp van de e-mail. Daaronder in het tekstveld typt u eerst code 00868. Daarna kunt u uw tekst typen. Uw bericht komt dan rechtstreeks in het dossier van de nalatenschap terecht. Mailt u ons over een factuur van de overledene die moet worden betaald? Vul dan code 00870 in.  via servicedesk.nabestaanden@nl.abnamro.com.

Meer informatie

Hoe meld ik een overlijden?

U kunt het overlijden online aan ons doorgeven. U krijgt daarna een bevestigingsmail. Wilt u liever persoonlijk contact? U kunt een overlijden ook melden in een bankkantoor

Welke documenten heb ik nodig?

Nadat u een overlijden bij ons heeft gemeld, laten we u weten welke documenten we nodig hebben om de nalatenschap af te handelen.

Welke instanties moet ik informeren?

Het is belangrijk dat u het overlijden ook meldt aan andere instanties. Zoals bij de gemeente, de verzekeraars en de verschillende social media.

Welke bankzaken moet ik afhandelen?

Na een melding van overlijden blokkeren we alle (toegang tot) bankzaken van degene die is overleden. Het is nog wel mogelijk om geld te storten op de rekeningen. Lees wat er gebeurt met de hypotheek, leningen, verzekeringen en overige bankzaken van de overledene.

Hoe betaal ik een rekening van de overledene?

Facturen die op naam staan van de overledene kunnen we waarschijnlijk betalen van de rekening van de overledene. Als er genoeg saldo is, kunnen we het bedrag overboeken. Is er onvoldoende saldo? Dan nemen we contact met u op.

Hoe werkt digitaal ondertekenen?

Met digitaal ondertekenen kunt u documenten die u ons stuurt direct online ondertekenen

Ik ben notaris. Hoe meld ik een overlijden?

Als notaris kunt u een overlijden melden via een meldingsformulier. De Notaris Nabestaandendesk helpt u met het afhandelen van alle financiële zaken na een overlijden en is uw eerste aanspreekpunt bij ABN AMRO.

Heeft u nog vragen?

Bel met de Nabestaandendesk via  020 - 343 45 45 (gebruikelijke belkosten). U kunt ons ook  Vermeld uw referentienummer in het onderwerp van de e-mail. Daaronder in het tekstveld typt u eerst code 00868. Daarna kunt u uw tekst typen. Uw bericht komt dan rechtstreeks in het dossier van de nalatenschap terecht. Mailt u ons over een factuur van de overledene die moet worden betaald? Vul dan code 00870 in.  via servicedesk.nabestaanden@nl.abnamro.com.