Naar de navigatie Naar de inhoud

Overstapservice

Zo werkt de Overstapservice

Snel en eenvoudig overstappen van uw huidige bank naar ABN AMRO? Met de Overstapservice wordt uw betalingsverkeer gratis overgezet. U krijgt een uitgebreide service. Wij geven uw nieuwe rekeningnummer door aan al uw incassanten. En u krijgt handige overstapkaarten. Helemaal gratis. U vraagt de Overstapservice aan en wij nemen u zoveel mogelijk uit handen. Wat we precies voor u regelen, leest u op deze pagina.

 

Zo werkt de Overstapservice

Zet u uw betalingsverkeer over naar een nieuwe rekening? De Overstapservice maakt de verhuizing van uw betaalrekening heel eenvoudig. Al uw bij- en afschrijvingen worden 13 maanden lang doorgeleid naar uw betaalrekening bij ABN AMRO. In die tijd kunt u dan uw nieuwe rekeningnummer doorgeven aan uw werkgever en andere instanties waarvan u geld ontvangt. Op uw rekeningafschriften leest u precies welke bij- en afschrijvingen door de Overstapservice zijn doorgeleid. U hoeft dus niets te doen. De Overstapservice is een initiatief van alle Nederlandse banken samen.

Hoe vraagt u de Overstapservice aan?

Heeft u al een rekening bij ons? Dan vult u het formulier in en stuurt het ondertekend naar ons toe. Daarmee geeft u ons opdracht om de Overstapservice uit te voeren. Heeft u nog geen betaalrekening bij ABN AMRO? U kunt online een betaalrekening aanvragen.

Heeft u een zakelijke betaalrekening bij ons? Vul dan de aanvraag voor de overstapservice in onder 'zakelijk'.

 

Hoe lang duurt het?

De Overstapservice duurt ruim een jaar. Ongeveer een maand voordat de Overstapservice eindigt, ontvangt u van ons een brief met een herinnering aan de einddatum van de Overstapservice. Misschien vervalt uw vorige betaalrekening. Controleer dus tijdig of er nog bij- en afschrijvingen via uw vorige betaalrekening lopen.

 

Voor u geregeld

  • Bijschrijvingen op uw vorige betaalrekening boeken wij 13 maanden lang automatisch om naar uw betaalrekening bij ABN AMRO.

  • Uw automatische incasso's worden rechtstreeks van uw ABN AMRO betaalrekening afgeschreven. Wij geven door aan de incassanten dat uw rekeningnummer is gewijzigd. Zij moeten het rekeningnummer vervolgens zelf aanpassen in hun systeem.

  • Heeft u meerdere producten bij uw vorige bank, zoals een hypotheek of een verzekering? Dan worden rente, aflossingen en premies automatisch van uw ABN AMRO rekening afgeschreven.

  • Op onze rekeningafschriften ziet u precies welke bij- en afschrijvingen via de Overstapservice zijn doorgeleid. Op uw rekeningafschrift ziet u dan staan: 'Overstapservice via [nummer van uw vorige betaalrekening]'.

  • Op acceptgiro's verandert u met een pen uw vorige rekeningnummer in uw ABN AMRO rekeningnummer.

  • U ontvangt van uw vorige bank een overzicht van de opdrachten die u heeft gegeven voor periodieke overboekingen en die nu eindigen. Dit overzicht kunt u gebruiken om deze periodieke overboekingen opnieuw in te stellen via uw nieuwe rekening.

Zelf regelen

  • Passen, creditcards, internetbankieren en dergelijke producten zijn bankgebonden. De producten van uw vorige bank gebruikt u tot de ingangsdatum van de Overstapservice.

  • Officiële instanties waarvan u geld ontvangt, zoals uw salaris of uitkering, informeert u zelf over uw nieuwe rekeningnummer bij ABN AMRO. Wij bieden u hiervoor handige kaarten én een overzicht met adressen en formulieren van belangrijke instanties.

  • Periodieke overboekingen die niet op het overzicht staan van uw vorige bank, moet u zelf stopzetten en opnieuw regelen voor uw nieuwe bankrekening. Dit geldt voor periodieke overboekingen die u zelf via internetbankieren heeft ingevoerd.

  • Afspraken met uw vorige bank over bijvoorbeeld kredietfaciliteiten of incassoblokkades worden niet meegenomen in de Overstapservice.

  • Aan de bedrijven van wie u rekeningen en documenten in uw FiNBOX ontvangt, geeft u uw nieuwe rekeningnummer door. Nieuwe rekeningen en documenten komen vanzelf in uw FiNBOX bij ABN AMRO.

Vragen?

  • Is mijn geld bij de ABN AMRO veiliger dan bij een andere bank?

    Wilt u met een medewerker van ons overleggen over de veiligheid van uw bankrekening bij ABN AMRO? Neemt u dan met ons contact op via 0900 - 00 24 om een afspraak te maken.

  • Waar vind ik alle formulieren voor particuliere klanten?

    Op de pagina's met productinformatie en services vindt u alle informatie en online formulieren.

  • Ik sta rood op mijn oude rekening. Kan ik dan overstappen?

    Als u rood staat, zorg er dan voor dat u het tekort aanvult vóórdat de Overstapservice ingaat. Doet u dat erna? Dan kan het bedrag gewoon nog via uw nieuwe rekening bij ABN AMRO overgemaakt worden naar uw oude rekening.
    U kunt ook het tekort aanvullen door naar een kantoor van uw vorige bank te gaan en geld te storten op uw oude rekening.

Hulp nodig? Bel met een van onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (uitleg tarieven)

Paraplu cadeau bij aanvraag Credit Card

Onbezorgd erop uit gaan

De paraplu met wolkendesign die u krijgt bij een creditcardaanvraag

Een weekend shoppen in Londen? Of een paar dagen uitwaaien op Texel? Vraag nu een creditcard aan en u ontvangt deze ijzersterke paraplu cadeau. Weer of geen weer, jullie weekendje weg kan niet meer stuk.

Volg ons via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Volg ons via Google