Naar de navigatie Naar de inhoud

Overstapservice

Internet Bankieren met laptop

13 maanden lang gratis service

  • Overstappen zonder zorgen
  • Omzetten bijschrijvingen en incasso's
  • Machtigingen automatisch omgezet

 

Direct overstappen?

Wilt u overstappen naar ABN AMRO? Met de gratis Overstapservice is dat zo gedaan. Geef tijdens de aanvraag van uw BetaalGemak betaalpakket aan dat u gebruik wilt maken van de Overstapservice. Uw betalingsverkeer wordt gratis omgezet. Wij geven uw nieuwe rekeningnummer door aan al uw incassanten. Handig: bij ABN AMRO kiest u zelf een pincode. U kunt dus gewoon dezelfde pincode blijven gebruiken.

Heeft u al een rekening bij ABN AMRO?

Wilt u al uw betalingen via één rekeningnummer laten verlopen? De Overstapservice maakt de verhuizing van betalingen heel eenvoudig. U vult het formulier online in. Wij sturen het door u ingevulde formulier per post naar u toe om te ondertekenen. Daarna kunt u het naar ons terugsturen.

 

Overstappen in zes stappen

  • Heeft u al een rekening bij ons? Vul het formulier in en stuur het ondertekend naar ons toe. Nog geen rekening bij ABN AMRO? Open online een betaalrekening en geef aan dat u de Overstapservice wil gebruiken.
  • Kies de datum waarop u de service wilt laten ingaan. Op die datum gaan de dertien maanden Overstapservice in.
  • U ontvangt binnen zeven werkdagen een overzicht met periodieke overboekingen die zijn stopgezet.
  • Zeg uw oude betaalrekening en andere producten op tijd op. Zo voorkomt u dubbele kosten.
  • Twaalf maanden: u ontvangt een herinnering. Controleer of alles via uw nieuwe betaalrekening loopt.
  • Dertien maanden: de Overstapservice stopt automatisch.

Overstappen zonder zorgen
 

Wat doen wij voor u?

  • Wij zetten alle bijschrijvingen dertien maanden door naar uw nieuwe rekeningnummer.
  • Wij informeren al uw incassanten. Incasso's worden automatisch afgeschreven van uw nieuwe betaalrekening. 
  • Op uw rekeningoverzicht ziet u terug welke bij- en afschrijvingen zijn verwerkt via de Overstapservice.
  • U ontvangt een overzicht met geplande periodieke overboekingen.
  • Heeft u bij uw oude bank een hypotheek of een verzekering? Wij schrijven deze automatisch van uw nieuwe rekening af.

Wat u zelf kunt doen

  • Geef met de overstapkaart uw nieuwe rekeningnummer door aan bijvoorbeeld de belastingdienst of uw werkgever.
  • Heeft u een creditcard bij uw oude bank? Vraag deze dan aan bij ABN AMRO.
  • Heeft u een hypotheek bij uw oude bank? Informeer dan naar de mogelijke gevolgen bij een overstap.
  • Stel uw periodieke overboekingen opnieuw in (u ontvangt een overzicht van uw oude bank).
  • Download de afschriften van uw oude rekening. U heeft geen toegang meer tot online bankieren als de oude bankrekening is opgezegd.

 

Daarom kiezen miljoenen Nederlanders voor bankieren bij ABN AMRO

Of u nu wilt sparen, betalen, lenen of een hypotheek of verzekering wilt afsluiten. U heeft alles onder een dak bij ABN AMRO. Zo heeft u al een compleet betaalpakket vanaf € 1,40 per maand. Ander pakket? Omzetten kan altijd. Uw rekeningnummer blijft hetzelfde. Als klant krijgt u korting op uw hypotheekrente en hypotheekadvies. Regel al uw bankzaken 24/7 via de Mobiel Bankieren app, met Internet Bankieren, telefonisch of via een bankkantoor.

 

5 overstap-tips

  • Ontvangt u een acceptgiro met het oude rekeningnummer? U past dit eenvoudig met een pen aan naar het nieuwe rekeningnummer.
  • Op het rekeningoverzicht ziet u staan: 'Overstapservice via (rekeningnummer oude betaalrekening)'. Zo weet u direct welke bij- en afschrijvingen al zijn verwerkt via de Overstapservice.
  • Bij sommige instanties kunt u uw nieuwe rekeningnummer online doorgeven. Is dat niet mogelijk, gebruik dan de overstapkaart (pdf, 63kB).
  • Heeft u nog geld op uw oude rekening staan? Schrijf dit dan over naar uw nieuwe rekening. Doe dit vóór de Overstapservice ingaat.
  • Heeft u een blokkade ingesteld voor een bepaalde incassant? Stel deze dan opnieuw in.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas deblokkeren? Gebruik de app

U kunt uw pas meteen weer gebruiken

Pas weer gevonden? Deblokkeer 'm direct via de app.

Heeft u uw geblokkeerde pas teruggevonden? Dat is fijn, want dan hoeft u geen nieuwe pas aan te vragen. U deblokkeert de pas zelf via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Daarna kunt u de pas meteen weer gebruiken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief