Naar de navigatie Naar de inhoud

Zo betaalt u met iDEAL

Met iDEAL betaalt u uw online aankopen met uw bankpas en e.dentifier. Uw betaling wordt direct verwerkt. Binnen enkele seconden krijgt u een bevestiging van uw betaling. Daarmee is de betaling gedaan.

Betalen met iDEAL

Logo iDeal
  • Kies bij een bestelling op internet voor iDEAL als die mogelijkheid er is.

  • Kies daarna voor ABN AMRO. De betaalopdracht staat al klaar voor verzending.

  • Bevestig de betaling met uw betaalpas en e.dentifier.

  • Klik op de knop 'bestelling afronden'. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier krijgt een bevestiging van de betaling.

IBAN

iDEAL is over op IBAN. Dit betekent dat het rekeningnummer van de webwinkelier is veranderd van een 9-cijferig rekeningnummer in een IBAN. U ziet dit terug in het laatste scherm van iDEAL en in uw afschrijving.

Demo iDEAL

Bent u benieuwd hoe betalen met iDEAL eigenlijk werkt? Met deze demo laten we u stap voor stap zien hoe de betaling plaatsvindt. Van winkelwagentje tot en met de betaalbevestiging.

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?

    Na elke betaling met iDEAL ziet u een bevestiging die u kunt uitprinten of mailen naar een e-mailadres. De afschrijving is direct zichtbaar in uw bij- en afschrijvingenoverzicht.

    De webwinkelier krijgt altijd een bevestiging van de betaling, zodat hij kan zien of de bestelling gelukt is.

  • Is het bedrag wel bij u afgeschreven, maar heeft de verkoper het geld niet ontvangen?

    In dat geval moet de verkoper contact opnemen met zijn bank. Die heeft daarbij het 16-cijferig nummer van de bestelling, de datum en het tijdstip van betaling nodig. Deze informatie vindt u op uw rekeningoverzicht.

  • Heeft u de bestelling niet ontvangen?

    ABN AMRO is geen partij in overeenkomsten tussen koper en verkoper. Handel dit daarom rechtstreeks af met de webwinkelier.

    Lukt het u niet om dit zelf op te lossen met de webwinkelier? Gebruik dan het klachtenformulier op de website van Thuiswinkel.org. Als de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org, krijgt deze het verzoek de klacht op een goede wijze af te handelen. Als de verkoper geen lid is, kan Thuiswinkel.org voor u bemiddelen. Op de website van Thuiswinkel.org vindt u een overzicht van de leden.

  • Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?

    U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht akkoord te geven voor een betaling. Wanneer u dit akkoord geeft, kan de handeling niet ongedaan gemaakt worden.

  • Moet ik mij aanmelden voor iDEAL?

    U hoeft zich niet aan te melden voor iDEAL. Als u kunt internetbankieren, kunt u ook met iDEAL betalen. Voor veilig gebruik van iDEAL en Internet Bankieren adviseert ABN AMRO uw computer goed te beveiligen en een van de besturingssystemen en browsers uit het overzicht te gebruiken.

    U doet de betaling in uw vertrouwde omgeving van Internet Bankieren. Dit gebeurt op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van ABN AMRO. 

  • Wat is de limiet voor iDEAL-betalingen?

    U kunt met iDEAL maximaal € 10.000,- per dag betalen. Dit maximumbedrag geldt per rekening waarmee u met iDEAL kunt betalen.

  • Waar moet ik op letten als ik mobiel betaal met iDEAL?

    Controleer of het internetadres begint met https://ideal.abnamro.nl/...... Sommige mobiele browsers tonen dan een hangslotje in het browservenster.
    Zorg dat er bij het uitvoeren van de betaling niemand mee kan kijken op uw scherm.

  • Hoe houd ik mijn mobiel apparaat veilig?

    • Gebruik uw mobiele apparaat alleen volgens de handleiding van de leverancier. Hack uw mobiele apparaat niet, bijvoorbeeld door het te 'jailbreaken' of te 'rooten'. U ondermijnt hiermee de beveiliging van uw mobiele apparaat waardoor het kwetsbaar wordt voor aanvallen door cybercriminelen.

    • Activeer de functie 'wissen op afstand' op uw mobiele apparaat als het besturingssysteem of de geïnstalleerde software dit ondersteunt. Hiermee voorkomt u dat uw persoonlijke informatie in handen van kwaadwillenden komt bij verlies of diefstal. De leverancier van uw mobiele apparaat kan u meer informatie over deze functie geven.

    • Installeer uitsluitend applicaties (apps) uit de officiële app-winkel voor uw mobiele apparaat. Wees alert op apps van niet officieel erkende leveranciers.

    • Gebruik nooit apps die niet van ABN AMRO zijn om transacties mee te doen, of uw bankrekening in te zien. Voer uw beveiligings codes alleen in op officiële ABN AMRO apps en op de websites van ABN AMRO en/of iDEAL.

    • Installeer zo snel mogelijk de laatste officiële updates en upgrades van alle software op uw mobiele apparaat. Volg daarbij de officiële procedure die de oorspronkelijke fabrikant van het mobiele apparaat daarvoor heeft bedacht. De laatste updates en upgrades bevatten meestal ook verbeteringen voor de beveiliging van uw mobiele apparaat en apps.

    • Geef apps niet méér toegangsrechten tot uw gegevens en tot de functies van uw mobiele apparaat dan strikt noodzakelijk is om de app te gebruiken. Installeer ook geen apps die toegang vragen tot diensten en gegevens bij derden.


     

Hulp nodig? Bel met een van onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (uitleg tarieven)

Paraplu cadeau bij aanvraag Credit Card

Onbezorgd erop uit gaan

Stel onder een paraplu gratis bij de Credit Card

Een weekend shoppen in Londen? Of een paar dagen uitwaaien op Texel? Vraag nu een creditcard aan en u ontvangt deze ijzersterke paraplu cadeau. Weer of geen weer, jullie weekendje weg kan niet meer stuk.

Volg ons via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Volg ons via Google