Naar de navigatie Naar de inhoud

Geld overmaken naar het buitenland

Makkelijk geld overmaken

Geld overmaken naar het buitenland was nog nooit zo makkelijk. In één scherm maakt u geld over naar binnen- en buitenland. Ook met IBAN naar de SEPA-landen. Soms kost uw overboeking geld. Dan ziet u dat direct in een kostenoverzicht. Bekijk de video (02:46) hiernaast om te zien hoe u geld overmaakt naar het buitenland.

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789
Geld overmaken naar het buitenland
 

Hoe boekt u geld over naar het buitenland?

Log in in Internetbankieren en klik op "Nieuwe overboeking". U ziet nu het overboekingsscherm. Hier kiest u de muntsoort en het land waarnaar u geld wilt overmaken.
Let op! Gebruikt u een IBAN ? Dan hoeft u het land niet te kiezen, dit gebeurt vanzelf.
Uw rekening moet geschikt zijn om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen. Pas daarvoor eventueel uw betaalprofiel aan. Hieronder ziet u hoe dat u doet.

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789
Geld overmaken naar het buitenland
 

Betaalprofiel aanpassen

Log in in Internetbankieren en ga naar het tabblad 'Beheer'. Kies onder 'Betaalprofiel' voor 'Instellingen overboeken buitenland'. Kies de juiste rekening(en) en zet deze functie aan.
Let op! Na het wijzigen van uw betaalprofiel duurt het uit veiligheidsoverwegingen 2 uur voor u een overboeking naar het buitenland kunt doen. Wij adviseren u om uw betaalprofiel alleen aan te passen voor de periode waarin u het nodig heeft.

Wijzig voor een buitenlandse overboeking uw betaalprofiel in Internet Bankieren
 

Eén adresboek voor alle contacten

U heeft één adresboek met uw nationale en internationale contacten. Wij hebben uw bestaande internationale contacten toegevoegd aan dit centrale adresboek. Als u wilt, kunt u uw contacten aanpassen, nieuwe toevoegen of verwijderen. 

Uw adresboek in Internet Bankieren
 

Landeninformatie

Wilt u geld overmaken naar de onderstaande landen? Dan zijn er aanvullende eisen waarmee u rekening moet houden.

China (pdf, 1.7MB)Indonesië (pdf, 958kB)
Canada (pdf, 962kB)Thailand (pdf, 715kB)
Hong Kong (pdf, 978kB)Rusland (pdf, 975kB)
India (pdf, 106kB)Verenigde Staten (pdf, 996kB)
 

Wisselkoers

Wilt u geld overmaken naar een buitenlandse rekening in een andere muntsoort dan de euro? Dan gebruikt ABN AMRO een wisselkoers om de euro naar de buitenlandse muntsoort om te zetten. Bekijk de actuele wisselkoersen.

 

Cheque en beschikbaarstelling

U kunt in Internet Bankieren geen geld meer overmaken met een cheque of beschikbaarstelling. Wilt u hier toch gebruik van maken? Ga dan naar een bankkantoor bij u in de buurt.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 0024 (uitleg belkosten)

Bericht als uw salaris komt

Sms of mail bij een bij- of afschrijving

Betaalalerts lezen

Met Betaalalerts krijgt u een berichtje op uw telefoon als er iets wijzigt op uw betaalrekening. U bepaalt zelf wanneer en hoe vaak u alerts ontvangt. Bijvoorbeeld als uw salaris is overgemaakt.

Volg ons via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Volg ons via Google