Naar de navigatie Naar de inhoud

De e.dentifier voor Internet Bankieren en Mobiel

Makkelijk uw bankzaken regelen met de e.dentifier

Met de e.dentifier kunt u inloggen in Internet Bankieren. Ook bevestigt u met de e.dentifier uw opdrachten via Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app, bijvoorbeeld een betaalopdracht. Gebruikt u voor het eerst de Mobiel Bankieren app? Dan gebruikt u de e.dentifier om uw toestel eenmalig te registreren. De e.dentifier is gratis voor particuliere klanten.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.

Direct aan de slag

Wilt u voor de eerste keer inloggen via Internet Bankieren? Houd dan uw betaalpas en e.dentifier bij de hand:

  • Klik op 'log in' op een pagina van abnamro.nl

  • Kies voor 'Naar inloggen met e.dentifier'

  • Steek uw betaalpas in de e.dentifier.

  • Volg de instructies in het scherm.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.

Snel en eenvoudig inloggen met code

Heeft u al eerder ingelogd via Internet Bankieren? Dan kunt u daarna ook veilig inloggen en geld overmaken met uw zelfgekozen identificatiecode. Dan heeft u uw e.dentifier niet nodig. Ook handig voor de Mobiel Bankieren app. Want de identificatiecode voor Internet Bankieren is dezelfde als voor Mobiel Bankieren.

E.dentifier aanvragen

Doet uw e.dentifier het niet meer? Uw oude of kapotte e.dentifier kan worden gerecycled. Stuur uw e.dentifier naar: ABN AMRO Bank N.V., PAC AX0000, Antwoordnummer 2523, 1000 PA Amsterdam. Een postzegel is niet nodig. U kunt gratis een extra of vervangende e.dentifier aanvragen.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
e.dentifier

Meldingen op de e.dentifier

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: 'Response is foutief, u hebt een nieuwe code'?

    U heeft waarschijnlijk een verkeerde code ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: BATTERY WARNING?

    Deze melding geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Als u op C of op OK drukt, verschijnt de melding CONTACT BANK. Vraag dan gratis online een vervangende e.dentifier aan. Of geef uw bestelling telefonisch op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U ontvangt de e.dentifier binnen 1 tot 2 werkdagen.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: WARNING - LAST TRY?

    U krijgt deze waarschuwing als u nog één kans heeft om de juiste pincode in te voeren. Als dit niet lukt krijgt u de melding PIN BLOCKED. U kunt de pas deblokkeren bij een ABN AMRO bankkantoor. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: PIN BLOCKED?

    De melding: PIN BLOCKED betekent dat de chip op uw pas is geblokkeerd. U deblokkeert de chip als u gaat pinnen of uw saldo opvraagt bij een geldautomaat. Dit kan ook in het buitenland.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: CARD ERROR?

    Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Er kan ook vuil in de invoergleuf van de e.dentifier zitten. Schoonblazen kan helpen. Wrijf ook de chip van uw betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk defect. Controleer de betaalpas eventueel bij een ABN AMRO bankkantoor of vraag direct een vervangende pas aan.

    • Heeft u een vervangende pas aangevraagd? Dan vervalt de oude betaalpas zodra u de nieuwe (vervangende) betaalpas activeert.

    • Wilt u tijdens de aanvraagperiode voor de nieuwe pas nog over uw oude pas beschikken? Geef dit dan aan bij de aanvraag op het kantoor, of telefonisch via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • Wat moet ik doen als een foutmelding verschijnt die begint met: MESSAGE_SEC of MESSAGE_WEB?

    Foutmeldingen die beginnen met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB' (gevolgd door een nummer) verschijnen als er technische problemen zijn binnen Internet Bankieren. De melding verschijnt meestal bij het inloggen of bij het verzenden van een opdracht. Probeert u op een later tijdstip nogmaals in te loggen. U kunt in uw rekeningoverzicht zien of eventuele betaalopdrachten zijn uitgevoerd.

  • Wat moet ik doen als de melding 'Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer hebt u geen toegang tot Internet Bankieren' verschijnt?

    Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld in het inlogscherm:

    • Hoort het rekeningnummer bij het pasnummer?
    • Heeft u de betaalpas gebruikt van het ingevulde rekeningnummer?

    Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers gaan na waarom uw pas is geblokkeerd.

  • Wat moet ik doen na de melding 'Uw browser en/of smartphone ondersteunt niet usb-gekoppelde e.dentifier2'?

    Deze melding verschijnt als de benodigde plug-in in de browser niet werkt met de e.dentifier2. Het probleem kan zijn:

    • De browser voldoet niet aan de systeemeisen van ABN AMRO Internet Bankieren. Bekijk het overzicht van besturingssystemen en browsers.
    • U gebruikt de laatste update van Google Chrome (v12) waardoor de e.dentifier2 browser-plug-in blokkeert.
    • Er is een probleem met de compatibiliteitsinstellingen in Internet Explorer 9 (Windows-computer). Bekijk het overzicht van besturingssystemen en browsers.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Maak kans op een iPad mini

Meedoen is eenvoudig

Maak kans op 1 van de 100 iPad Mini's!

Download en activeer Mobiel Bankieren uiterlijk 31 december 2016. Of log voor het nieuwe jaar even in, als u de app al heeft. Dan maakt u automatisch kans op 1 van de 100 iPad mini's!

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief