Naar de navigatie Naar de inhoud

Etentje voorgeschoten? Uw geld terugvragen is nu heel eenvoudig. Met de gratis Tikkie app verstuurt u betaalverzoekjes via WhatsApp. Het maakt niet uit waar u of uw vrienden bankieren.

Tikkie

Eenvoudig geld terugvragen nadat u de drankjes voorgeschoten heeft.

Eenvoudig geld terugvragen

Regel het via WhatsApp met Tikkie

Etentje voorgeschoten? Uw geld terugvragen is nu heel eenvoudig. Met de gratis Tikkie app verstuurt u betaalverzoekjes via WhatsApp. Het maakt niet uit waar u of uw vrienden bankieren.

Wat is Tikkie?

Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android. Hiermee stuurt u eenvoudig betaalverzoekjes naar familie of vrienden via WhatsApp. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen vertrouwde bank. Want Tikkie is dan wel een initiatief van ABN AMRO, de app is door klanten van alle banken te gebruiken.

 

Tikkie is er voor iedereen

Iedereen kan Tikkie gebruiken. Het enige wat u nodig heeft, is een Nederlandse betaalrekening en een smartphone. U kunt naar iedereen uit uw contactenlijst een betaalverzoek sturen. De ontvanger van het betaalverzoek hoeft de Tikkie app niet te hebben. En de ontvanger hoeft ook niet bij dezelfde bank als u te bankieren.

Tikkie is voor iedereen, het maakt niet uit bij welke bank u zit
 
Terugbetalen via Tikkie doet u met iDEAL en uw eigen bank.

Betalen gaat gewoon via iDEAL

Iedereen die een betaalverzoek van u krijgt, betaalt terug via iDEAL. Het geld komt daardoor gewoon op uw betaalrekening. Het is dus niet nodig om in Tikkie een tegoed te hebben. Bovendien worden er geen transactiekosten berekend.

 

Tikkie in het kort

In Tikkie maakt u een betaalverzoekje met daarin het bedrag en de omschrijving. Dit verzoekje stuurt u via WhatsApp. U heeft dus alleen maar mobiele telefoonnummers nodig, geen IBAN's. De ontvanger klikt in het bericht op de link om via iDEAL te betalen. U ziet in Tikkie wie er al betaald heeft. En wie u misschien een herinnering moet sturen.

Geld terugvragen was nog nooit zo makkelijk
 

Uw gegevens zijn veilig

Tikkie is een start-up initiatief van ABN AMRO. De app voldoet aan de richtlijnen en veiligheidseisen van ABN AMRO. Uw gegevens zijn dus goed beschermd en worden niet gedeeld met andere bedrijven. Tijdens de ontwikkeling is er vaak getest met gebruikers. Heeft u nog verbeterpunten? Neem contact met ons op via WhatsApp: 06 - 836 543 43. Dan gaan wij ermee aan de slag.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik het betaalverzoek intrekken?

    Ja, dat is mogelijk. In de app kun je een verzoekje verwijderen. De betaallink kan dan niet meer gebruikt worden.

  • Op welke telefoons kan ik Tikkie gebruiken?

    De Tikkie app is beschikbaar voor iPhone (vanaf iOS versie 8.0) en Android (vanaf versie 4.1).

  • Is het versturen van betaalverzoekjes via WhatsApp veilig?

    Tikkie gebruikt WhatsApp, zodat jij met je vrienden een linkje kan delen. Dit linkje leidt naar een iDEAL-betaling. De daadwerkelijke betaling gaat via iDEAL en beveiligde bankkanalen.

  • Kan ik Tikkie ook gebruiken met een zakelijke rekening?

    Nee helaas, Tikkie is alleen bestemd voor gebruikers met een particuliere betaalrekening.

Maak kans op een iPad mini

Meedoen is eenvoudig

Maak kans op 1 van de 100 iPad Mini's!

Download en activeer Mobiel Bankieren uiterlijk 31 december 2016. Of log voor het nieuwe jaar even in, als u de app al heeft. Dan maakt u automatisch kans op 1 van de 100 iPad mini's!

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief