Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas blokkeren/vervangen

Uw betaalpas gestolen, kwijt of werkt deze niet meer goed?

Als uw betaalpas gestolen of kwijt is, is het belangrijk dat u die direct laat blokkeren. Dan kan niemand er misbruik van maken. Blokkeer uw pas via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app of bel met een van onze medewerkers. Ook kunt u een vervangende pas via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app aanvragen.

Online (de)blokkeren

Via de Mobiel Bankieren app

  • Open de app en ga naar de tab Beheer, dan naar 'Instellingen Betaalpas' en tik op 'Betaalpas blokkeren/vervangen'.  
Uw betaalpas wordt direct geblokkeerd. U krijgt op uw scherm een bevestiging hiervan. U kunt ook een bevestiging per sms krijgen.

Via Internet Bankieren

  • Blokkeren: log in met uw identificatiecode en Blokkeer uw pas. Uw betaalpas wordt direct geblokkeerd.
  • Deblokkeren: heeft u uw betaalpas zelf online geblokkeerd? Dan kunt u deze ook online deblokkeren.


Online vervangen

Werkt uw betaalpas niet goed? De snelste manier om een vervangende betaalpas aan te vragen is via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Bent u uw pincode vergeten of is uw nieuwe pas niet aangekomen? Of wilt u de naam op uw pas wijzigen? Bel dan met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Via Internet Bankieren

Via de Mobiel Bankieren app

  • Open de app en ga naar de tab Beheer, dan naar 'Instellingen Betaalpas' en tik op 'Betaalpas blokkeren/vervangen'.  
Uw nieuwe betaalpas wordt direct aangevraagd. U krijgt op uw scherm een bevestiging hiervan. U kunt ook een bevestiging per sms krijgen. Binnen 5 werkdagen heeft u uw nieuwe betaalpas in huis.

Telefonisch (de)blokkeren

U kunt uw betaalpas telefonisch blokkeren. Welk nummer u belt is ervan afhankelijk of u wel of geen Stand-By Service heeft.

Heeft u de Stand-By Service? Bel dan:

  • vanuit Nederland: 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben).

  • vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

En geef aan dat uw betaalpas geblokkeerd moet worden. Laat meteen ook uw andere geregistreerde passen blokkeren, ook als die niet van ABN AMRO zijn.

Heeft u geen Stand-By Service? Bel dan:

  • vanuit Nederland: 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20.

En geef aan dat uw betaalpas geblokkeerd moet worden.

Online (de)blokkeren
Heeft u uw betaalpas zelf online geblokkeerd? Dan kunt u deze ook online deblokkeren.

Verkeerde pincode ingetoetst
Is uw pas geblokkeerd doordat u 3 keer een foute pincode heeft ingetoetst op een betaalautomaat of op uw e.dentifier? Met de juiste pincode kunt u uw pas zelf deblokkeren bij elke geldautomaat in binnen- en buitenland. U deblokkeert uw pas door met uw Betaalpas geld op te nemen of door uw saldo te controleren bij een geldautomaat. De deblokkade wordt vanzelf uitgevoerd.

Vervangende pas telefonisch aanvragen

U kunt ook telefonisch een vervangende pas aanvragen. Bel dan met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20.

Vragen?

  • Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn vervangende betaalpas?

    In Nederland heeft u de vervangende pas binnen 5 werkdagen in huis.

  • Wat moet ik doen als ik mijn verloren betaalpas weer terugvind?

    Heeft u een vervangende betaalpas ontvangen en gebruikt u die al? Dan kunt u de teruggevonden betaalpas doormidden knippen. Heeft u uw pas zelf geblokkeerd en nog geen nieuwe aangevraagd? Dan kunt u uw geblokkeerde pas nog deblokkeren.  Is uw pas geblokkeerd omdat deze gestolen is? Dan kan de pas niet gedeblokkeerd worden. Deblokkeren van een betaalpas doen we niet, behalve in hele speciale gevallen. Wilt u meer weten? Belt u dan met onze klantenservice op 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • Hoe kom ik aan geld als mijn betaalpas is gestolen in het buitenland?

    Als u een creditcard bij u heeft, kunt u met uw creditcard betalen. Ook kunt u met uw creditcard geld opnemen bij een geldautomaat. Als u de Stand-By Service heeft, kunnen wij u maximaal € 1.000,- lenen. Dit bedrag schrijven wij van uw rekening af.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief