Naar de navigatie Naar de inhoud

Storingen en beschikbaarheid

Storing op 27 december 2017

Op 27 december 2017 is er een storing geweest in betalingen via Mobiel Bankieren, Internet Bankieren en iDEAL. Heeft u toen een betaling opnieuw verstuurd? Dan is het helaas mogelijk dat deze dubbel is afgeschreven. Ziet u zo’n dubbele betaling in uw bij- en afschrijvingen staan? Controleer eerst of deze inmiddels al aan u is teruggestort. Heeft u op 12 januari uw dubbele betaling nog niet terug? Neem dan alstublieft contact met ons op via Service en Contact. Lees ook de veelgestelde vragen hieronder.

Veelgestelde vragen

  • Wat moet ik doen als mijn dubbele betaling op 12 januari nog niet is teruggestort?

    • Probeer eerst het bedrijf of de persoon aan wie u betaald heeft, te bereiken. Vraag of zij het het teveel ontvangen bedrag aan u terug kunnen storten. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op via Service en Contact. Wij schieten het bedrag voor en schrijven het de volgende werkdag bij op uw rekening.
    • Had u geld opgenomen van uw spaarrekening en is dit nu dubbel gebeurd? Helaas kunnen wij deze betalingen en uw bonusrente niet automatisch corrigeren. Neem hiervoor alstublieft contact met ons op.

  • Wat moet ik doen als mijn betaling 2 keer gecorrigeerd is?

    Hebben wij uw dubbele betaling voorgeschoten en bijgeschreven, maar is de betaling nu ook aan u teruggestort door het bedrijf of de persoon aan wie u had betaald? U heeft dan het bedrag 1 keer teveel ontvangen. U hoeft hiervoor niets te doen of ons te bellen. Wij corrigeren dit automatisch en boeken dit bedrag binnenkort van uw rekening af.

Beschikbaarheid

Online bankieren via bijvoorbeeld Internet Bankieren of Mobiel Bankieren biedt u veel gemak. Het is dan ook extra vervelend als er een storing is. We doen daarom ons uiterste best om alle diensten altijd beschikbaar te laten zijn. Wilt u weten hoe het er voor staat wat betreft de beschikbaarheid bij ABN AMRO? Klik hieronder op een online bankdienst en bekijk de statistieken over het afgelopen jaar.

Andere bankdiensten

ABN AMRO op Facebook en Twitter

Wilt u op de hoogte blijven van eventuele storingen, het laatste nieuws en tips? Volg ons dan ook op Facebook en Twitter.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.