Naar de navigatie Naar de inhoud

Geld opnemen in Indonesië

Geen opname mogelijk bij geldautomaten van 4 banken

24-07-2013

Momenteel kunt u met uw betaalpas (Maestro) of uw creditcard (MasterCard) in Indonesië geen geld opnemen bij de geldautomaten van:

  • Bank Central Asia (BCA)

  • Commonwealth Bank of Australia (CBA)

  • Bank Negara Indonesia

  • Bank Permata.

 

Waarom kan ik daar geen geld pinnen?

De chip op betaalpassen en creditcards is ingevoerd om betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten in sommige niet-Europese landen ondersteunen deze technologie niet altijd en zijn daarom nog gevoelig voor frauduleuze transacties. Aanbieders van geldautomaten in Indonesië hebben extra maatregelen genomen tegen frauduleuze transacties. Daarom kunt u tijdelijk geen geld opnemen bij de vier genoemde banken.

 

Bij welke banken kan ik wel pinnen?

Bij deze banken kunt u bij geldautomaten geld opnemen: Bank Mandiri, Bank Rakyat Indonesia, Bank Internasional Indonesia, Bank CIMB Niaga, Bank Danamon Indonesia, Pan Indonesia Bank (Bank Panin), Citishare Corporation, HSBC - The Hongkong and Shanghai, Banking Corporation Limited en Bank anz Indonesia.

Kan ik wel betalen in winkels?

U kunt met uw betaalpas en creditcard betalen in winkels en restaurants met het Maestro of MasterCard logo op de deur of aan de kassa.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief