Naar de navigatie Naar de inhoud

Geld opnemen in Indonesië

Geen opname mogelijk bij geldautomaten van 4 banken

24-07-2013

Momenteel kunt u met uw betaalpas (Maestro) of uw creditcard (MasterCard) in Indonesië geen geld opnemen bij de geldautomaten van:

  • Bank Central Asia (BCA)

  • Commonwealth Bank of Australia (CBA)

  • Bank Negara Indonesia

  • Bank Permata.

 

Waarom kan ik daar geen geld pinnen?

De chip op betaalpassen en creditcards is ingevoerd om betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten in sommige niet-Europese landen ondersteunen deze technologie niet altijd en zijn daarom nog gevoelig voor frauduleuze transacties. Aanbieders van geldautomaten in Indonesië hebben extra maatregelen genomen tegen frauduleuze transacties. Daarom kunt u tijdelijk geen geld opnemen bij de vier genoemde banken.

 

Bij welke banken kan ik wel pinnen?

Bij deze banken kunt u bij geldautomaten geld opnemen: Bank Mandiri, Bank Rakyat Indonesia, Bank Internasional Indonesia, Bank CIMB Niaga, Bank Danamon Indonesia, Pan Indonesia Bank (Bank Panin), Citishare Corporation, HSBC - The Hongkong and Shanghai, Banking Corporation Limited en Bank anz Indonesia.

Kan ik wel betalen in winkels?

U kunt met uw betaalpas en creditcard betalen in winkels en restaurants met het Maestro of MasterCard logo op de deur of aan de kassa.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief