Zorg ervoor dat je je polisnummer, eventuele foto's van de schade en eventuele aankoopnota's alvast bij de hand hebt.

Schade tijdens jouw vakantie
Zo helpt ABN AMRO je bij schades
Schade tijdens je vakantie, zoals door diefstal, ziekte of een geannuleerde vlucht, is al vervelend genoeg. Met een reisverzekering van ABN AMRO maken we het graag wat makkelijker voor je, door in zulke situaties goed verzekerd te zijn.

Nu 10% korting op de doorlopende reisverzekering
Zonnebril kwijt, vakantie geannuleerd of tijdens je reis naar de dokter? Met onze doorlopende reisverzekering ben je goed voorbereid op allerlei tegenvallers. Je kiest zelf de dekkingen die bij jouw reisbehoeften passen. Daarna is elke reis verzekerd, van stedentrip tot verre vakantie!

Goed voorbereid op reis
Wat voor reis je ook op de planning hebt staan, het begint allemaal bij een goede voorbereiding. Dan kun je straks zorgeloos genieten van je reis. We hebben alvast een handige checklist voor je gemaakt.

Tips om schade en diefstal op reis te voorkomen
Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je op reis gaat. We hebben wat tips voor je opgesomd om diefstal en schade aan jouw spullen te voorkomen.
Noodsituatie?
Met een verzekering van ABN AMRO staat de 24/7 hulpdienst altijd voor jou klaar. In binnen- én buitenland. Sla het noodnummer +31 26 400 23 45 alvast op in je telefoon.
Schade op reis: zo meld je schade
Verzamel je gegevens
In behandeling
ABN AMRO Verzekeringen neemt jouw schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ zie je direct wie je helpt en wat de status is.
Persoonlijke schadeafhandeling
Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al jouw vragen rondom je schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.
Veelgestelde vragen
Welke documenten heb ik nodig om de schade te melden?
Om schade op je doorlopende reisverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig. Deze kun je uploaden na het melden van de schade. Hieronder zie je per type schade wat je nodig hebt.
Bagage
- Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies
- Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van jouw bank
- Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade
- Bevestiging van de boeking van jouw reis
Annulering
- Bewijs van annulering
- Bevestiging van de boeking van jouw reis
Ongeval of geneeskundige kosten
- Overzicht van declaratie bij jouw zorgverzekeraar. Deze hoef je niet tijdens het schade melden al op te sturen. Maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen.
Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaim te melden.
Wat gebeurt er als ik een claim indien?
Als je een claim aan ons doorgeeft, dan stellen we vast wat er is gebeurd en of de claim is gedekt. Je geeft ons de informatie die we nodig hebben.
Is er sprake van vermissing van bagage of een misdrijf? Dan stuur je ons een bewijs van aangifte bij de politie, hoteldirectie of vervoersonderneming. Soms vragen we een expert om vast te stellen wat er is gebeurd.
Tot welk bedrag vergoedt mijn annuleringsverzekering?
Je kiest zelf voor welk bedrag jouw annuleringsverzekering is verzekerd. Voor de kortlopende reisverzekering kan dit tot een bedrag van € 20.000 per reis. Voor de doorlopende reisverzekering kan dit voor € 1500 of € 3000 per persoon per reis.
Heb je nog geen reisverzekering? Dan kun je bij ons een reisverzekering afsluiten.
Waar kan ik de status van mijn schademelding zien?
Je kunt de status van jouw melding eenvoudig inzien in Internet Bankieren.