Zorg ervoor dat je je polisnummer, foto's van de schade en aankoopnota's alvast bij de hand hebt.

Schade of diefstal op reis
Wat vergoedt jouw reisverzekering?
Is je bagage gestolen, zijn je koffers achtergebleven op de luchthaven of heb je schade aan jouw spullen gekregen op reis? Daar zit je niet op te wachten als je op vakantie bent. Gelukkig ben je met een reisverzekering van ABN AMRO goed verzekerd voor zulke situaties.
Schade of diefstal op reis: zo meld je je schade
Verzamel jouw gegevens
In behandeling
ABN AMRO Verzekeringen neemt je schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ zie je direct wie je helpt en wat de status is.
Persoonlijke schadeafhandeling
Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al jouw vragen rondom je schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.

Zo helpen we je bij schade of diefstal op reis
Je wilt graag onbezorgd op vakantie. Daarom willen we het je bij schade of diefstal op reis niet moeilijker maken dan het al is.
- Je hebt een vast contactpersoon om jouw vragen aan te stellen
- Je kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
- Is jouw bagage op de heenreis meer dan 8 uur vertraagd? Dan krijg je een vergoeding om nieuwe kleding en verzorgingsproducten te kopen
Wat is wel en niet verzekerd?
Wel verzekerd voor onder andere:
- Verlies of diefstal van bagage
- Langer verblijf door een natuurramp of staking
- Schade aan je tent tijdens je reis
Niet verzekerd voor onder andere:
- Schade door opzet of onder invloed van alcohol, drugs of geneesmiddelen
- Schade door een gevaarlijke sport
- Schade in een land met een negatief reisadvies van Buitenlandse Zaken

Dit vergoeden we ook als je de extra dekking hebt:
- Ongevallen tijdens wintersport met de wintersportdekking
- 24/7 hulp bij pech onderweg binnen Europa met de dekking Pechhulp Europa
- Annulering van een reis met de annuleringsverzekering
- Kosten van een medische behandeling of medicijnen met de dekking Geneeskundige Kosten
- Schade of ongeval tijdens een zakelijke reis met de dekking Zakenreis
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als mijn bagage gestolen is?
Wanneer je slachtoffer bent van diefstal of een overval op reis, is het belangrijk om aangifte te doen. Ook als je in het buitenland bent. Is jouw betaalpas en/of creditcard ook gestolen? Blokkeer deze dan meteen via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Op deze manier heb je een grotere kans om je spullen terug te krijgen en kunnen wij jouw schadeclaim van diefstal behandelen.
- Doorlopende reisverzekering
We vergoeden het bedrag van je gestolen spullen tot een maximum van € 3.500. Worden jouw gestolen spullen binnen 6 weken teruggevonden en hebben we je het bedrag al uitgekeerd? Dan moet je dit bedrag aan ons terugbetalen. - Kortlopende reisverzekering
We vergoeden het bedrag van jouw gestolen spullen tot een maximum van € 1.750 euro of € 3.500 als je de uitgebreide dekking hebt. Worden jouw gestolen spullen binnen 6 weken teruggevonden en hebben we je het bedrag al uitgekeerd? Dan moet je dit bedrag aan ons terugbetalen.
Is mijn contant geld ook verzekerd bij diefstal?
- Doorlopende reisverzekering
Jouw contant geld is tot een maximum van € 250 verzekerd bij diefstal of overval op straat. Het is wel belangrijk dat je niet nalatig bent geweest en bijvoorbeeld je geld niet op je nachtkastje in het hotel hebt laten liggen. Bekijk de voorwaarden van de doorlopende reisverzekering . - Kortlopende reisverzekering
Jouw contant geld is bij de uitgebreide dekking tot een maximum van € 250 verzekerd bij diefstal of overval op straat. Het is wel belangrijk dat je niet nalatig bent geweest en bijvoorbeeld je geld niet op je nachtkastje in het hotel hebt laten liggen. Bekijk de voorwaarden van de kortlopende reisverzekering .
Ben ik verzekerd als mijn koffer niet is aangekomen op de luchthaven?
Het is één van de spannendste momenten van de vliegreis: bij aankomst op je reisbestemming je koffer ophalen bij de bagageband en hopen dat deze goed is aangekomen. Mocht dat niet het geval zijn en is jouw bagage meer dan 8 uur vertraagd, dan wordt dit vergoed tot een maximaal bedrag.
- Doorlopende reisverzekering
Je ontvangt een vergoeding van maximaal € 600 per reisgezelschap, per reis. Dan kun je in ieder geval wat noodzakelijke spullen kopen. - Kortlopende reisverzekering
Je ontvangt een vergoeding van maximaal € 300 bij de standaard dekking en € 600 bij de uitgebreide dekking vergoed per reisgezelschap, per reis. Dan kun je in ieder geval wat noodzakelijke spullen kopen.
Wat wordt er vergoed bij schade aan mijn bagage?
Is je koffer beschadigd, bijvoorbeeld tijdens de vliegreis? Of heb je je camera laten vallen bij het maken van een mooie actiefoto? Dan betalen we de reparatiekosten. Wanneer jouw spullen niet meer te repareren zijn, krijg je van ons de dagwaarde uitgekeerd. Om dit exacte bedrag te bepalen, hebben we de aankoopfactuur nodig.
Ik ben mijn zonnebril verloren op reis. Krijg ik dit vergoed?
- Doorlopende reisverzekering
Je krijgt de dagwaarde van jouw zonnebril vergoed tot een bedrag van € 500. Om het exacte bedrag te bepalen, hebben we de aankoopfactuur van je oude zonnebril nodig. - Kortlopende reisverzekering
Je krijgt de dagwaarde van jouw zonnebril vergoed tot een bedrag van € 250 of € 500 bij de uitgebreide dekking. Om het exacte bedrag te bepalen, hebben we de aankoopfactuur van je oude zonnebril nodig.
Interessant voor u
Goed voorbereid op reis

Wat voor reis je ook op de planning hebt staan, het begint allemaal bij een goede voorbereiding. Dan kun je straks zorgeloos genieten van je reis. We hebben alvast een handige checklist voor je gemaakt.
Eerder naar huis: wat nu?

Wil je eerder naar huis vanwege ziekte of vanwege een ziek familielid thuis? Ontdek wat jouw reisverzekering dekt als je op reis of vakantie ziek wordt.
Tips om schade en diefstal op reis te voorkomen

Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je op reis gaat. We hebben wat tips voor je opgesomd om diefstal en schade aan jouw spullen te voorkomen.