Uw spaarpas is per 1 oktober 2022 vervallen

Uw spaarpas is komen te vervallen. Heeft u nog geen betaalrekening of betaalpas, dan heeft het vervallen van de spaarpas mogelijk vervelende gevolgen voor u. Het is sinds 1 oktober 2022 niet meer mogelijk om direct contant geld op te nemen vanaf een spaarrekening. Daarnaast kan de spaarpas niet meer gebruikt worden om in te loggen op Internet Bankieren.

 

Uw spaarpas is vervallen. Wat moet u doen?

Het is belangrijk dat u actie onderneemt. Welke actie dit is, hangt af van de manier waarop u de spaarpas gebruikte en of u al een BasisPakket Betalen, of in geval van een minderjarige een Jongerengroeirekening heeft.

Hieronder vindt u het schema ‘Mijn spaarpas is vervallen. Wat moet ik doen?’. Door de vragen te beantwoorden, wordt duidelijk wat u moet doen.

Mijn spaarpas is vervallen. Wat moet ik doen?

Veelgestelde vragen

Deze informatie is alleen voor meerderjarige rekeninghouders.

De basis van onze dienstverlening is het Basispakket Betalen. In dit pakket zitten een betaalrekening, een betaalpas en toegang tot Internet Bankieren. En met deze producten heeft u ook eenvoudig toegang tot de ABN AMRO App. De kosten van het pakket zijn € 2,95 per maand voor 1 rekeninghouder. Meer informatie over onze tarieven leest u hier.

Het is verplicht om een ABN AMRO betaalrekening te hebben als tegenrekening bij een spaarrekening.

U vraagt online gemakkelijk zelf een betaalrekening aan. De kosten voor een Basis Pakket Betalen zijn € 2,95 per maand (voor 1 rekeninghouder), dit is inclusief een betaalpas en Internet Bankieren en gebruik van onze handige ABN AMRO App.

Klik hier om een BasisPakket Betalen te openen

Wanneer u bovenstaande link gebruikt voor het aanvragen van een betaalrekening, merkt u dat in de aanvraag geen rekening wordt gehouden met het feit dat u al klant van ABN AMRO bent. Na uw aanvraag krijgt u bezoek van een medewerker van het bedrijf AMP die langskomt voor ondertekening van de overeenkomst voor uw betaalpakket, identificatie en verificatie. Na dit bezoek wordt het betaalpakket geopend en worden de betaalpas en Internet Bankieren aangevraagd. We begrijpen dat dit voor u omslachtig is. Maar op deze wijze kunt u uw aanvraag toch volledig online doen en hoeft u geen kantoor te bezoeken.

Om geld te kunnen opnemen vanaf een spaarrekening op naam van een minderjarige, is een Jongerengroeirekening nodig. De Jongerengroeirekening is een gratis betaalrekening voor minderjarigen. Op deze rekening kan een betaalpas aangevraagd worden. Binnen Internet Bankieren kunt u de bevoegdheden voor uw kind instellen. Hiermee bepaalt u wat uw kind wel en niet mag doen.

Neem contact met ons op via 0900 – 0024 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland +31 10 241 17 20.

  • Maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.30 uur
  • Op zaterdag, zondag en feestdagen gesloten

Heeft u al wel een betaalpas, maar kunt u hier nog niet mee inloggen op Internet Bankieren? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0900 – 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Ook is het mogelijk om een extra betaalpas aan te vragen wanneer u het fijn vindt een aparte pas voor Internet Bankieren te hebben.

Wij willen u nog graag wijzen op informatie over Veilig Bankieren. Op abnamro.nl/fraudevoorkomen leest u hier meer over. 

Het is mogelijk dat u niet bereid bent om een BasisPakket Betalen bij ABN AMRO te openen. U kunt dan ook kiezen voor het opheffen van uw spaarrekening(en). Wij zouden dat natuurlijk jammer vinden omdat we u graag als klant behouden.

Wij maken dan uw saldo (en eventueel  opgebouwde rente) naar u over. Wanneer u kunt inloggen op Internet Bankieren, kunt u de rekening zelf opzeggen via abnamro.nl/opzeggenrekening. Kunt u niet inloggen op Internet Bankieren, neem dan telefonisch contact met ons op via 0900 – 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Op de spaarpas staat het rekeningnummer van uw spaarrekening. Op de betaalpas het rekeningnummer van de betaalrekening.

Uw spaarpas is op 1 oktober 2022 vervallen. U kunt de spaarpas niet meer gebruiken om in te loggen op Internet Bankieren of om contant geld op te nemen. Uw spaarrekening blijft uiteraard bestaan.

Hebben wij niet al uw vragen kunnen beantwoorden? Neem dan contact met ons op.

Klik hier voor de contactmogelijkheden