Documenten adviesgesprek

Goed voorbereid naar uw gesprek

Heeft u binnenkort een adviesgesprek met een adviseur? Bereid u dan alvast goed voor en verzamel de juiste documenten. Onderstaand vindt u de benodigde documenten per onderwerp.

Bent u klant bij ABN AMRO MeesPierson? Lees dan hoe u zich optimaal kunt voorbereiden op deze afspraak.

Documenten per onderwerp

Dagelijkse bankzaken

Voor het het openen van een bankrekening, een gezamenlijke rekening of het opvoeren van een gemachtigde heeft u onderstaand document nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs).
    Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heeft u naast uw identiteitsbewijs ook nog andere documenten nodig, zoals uw inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten op een rij gezet. 

Verzekering aanvragen

Wilt u een verzekering aanvragen? Of uw bestaande verzekering wijzigen? Dan heeft u onderstaande documenten nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs). Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Heeft u al een verzekering? Neem dan het overzicht polis(sen) van uw huidige verzekeraar(s) mee.
Hypotheek-oriëntatiegesprek

In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten die u nodig heeft voor uw hypotheek-oriëntatiegesprek op een rij gezet.

Hypotheek-adviesgesprek

In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten die u nodig heeft voor uw hypotheek-adviesgesprek op een rij gezet. 

Hypotheek zonder advies

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft voor een hypotheek zonder advies op een rij gezet. 

Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heeft u onderstaande documenten nodig:
  • geldig legitimatiebewijs
  • ABN AMRO bankpas
  • DigiD
Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:
  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand
Financieel inzicht of pensioenadvies

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft voor uw financieel inzicht of pensioenadvies op een rij gezet. Wij geven u per document een korte toelichting en waar u het document gemakkelijk vindt.

Inzichtrapport

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft op een rij gezet.

Persoonlijk Financieel Plan

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft op een rij gezet.

Vermogensbeheer

Voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer heeft u de volgende documenten nodig:

Particulier

  • Legitimatiebewijs 
  • (indien van toepassing) Notariële Volmacht of Levenstestament

Om een goed advies te geven is het belangrijk om uw inkomens- en vermogenspositie in beeld te hebben. U kunt dit zelf voorbereiden aan de hand van uw aangifte inkomstenbelasting. De aangifte inkomstenbelasting is het jaarlijkse overzicht voor de belastingdienst van uw inkomsten, verplichtingen, bezittingen en schulden. Uw adviseur verwerkt deze informatie in uw advies.

Zakelijk

  • Legitimatiebewijs 
  • Statuten 
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jr) 

Wij vragen zelf vóór de afspraak uw Uittreksel KvK op.

*Bent u nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.

Documenten per onderwerp

Dagelijkse bankzaken

Voor het het openen van een bankrekening, een gezamenlijke rekening of het opvoeren van een gemachtigde heeft u onderstaand document nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs).
    Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.

Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heeft u naast uw identiteitsbewijs ook nog andere documenten nodig, zoals uw inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten op een rij gezet. 

Verzekering aanvragen

Wilt u een verzekering aanvragen? Of uw bestaande verzekering wijzigen? Dan heeft u onderstaande documenten nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs). Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Heeft u al een verzekering? Neem dan het overzicht polis(sen) van uw huidige verzekeraar(s) mee.

Hypotheek-oriëntatiegesprek

In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten die u nodig heeft voor uw hypotheek-oriëntatiegesprek op een rij gezet.

Hypotheek-adviesgesprek

In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten die u nodig heeft voor uw hypotheek-adviesgesprek op een rij gezet. 

Hypotheek zonder advies

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft voor een hypotheek zonder advies op een rij gezet. 

Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heeft u onderstaande documenten nodig:
  • geldig legitimatiebewijs
  • ABN AMRO bankpas
  • DigiD
Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:
  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand

Financieel inzicht of pensioenadvies

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft voor uw financieel inzicht of pensioenadvies op een rij gezet. Wij geven u per document een korte toelichting en waar u het document gemakkelijk vindt.

Inzichtrapport

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft op een rij gezet.

Persoonlijk Financieel Plan

In onze handige checklist hebben wij de documenten die u nodig heeft op een rij gezet.

Vermogensbeheer

Voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer heeft u de volgende documenten nodig:

Particulier

  • Legitimatiebewijs 
  • (indien van toepassing) Notariële Volmacht of Levenstestament

Om een goed advies te geven is het belangrijk om uw inkomens- en vermogenspositie in beeld te hebben. U kunt dit zelf voorbereiden aan de hand van uw aangifte inkomstenbelasting. De aangifte inkomstenbelasting is het jaarlijkse overzicht voor de belastingdienst van uw inkomsten, verplichtingen, bezittingen en schulden. Uw adviseur verwerkt deze informatie in uw advies.

Zakelijk

  • Legitimatiebewijs 
  • Statuten 
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jr) 

Wij vragen zelf vóór de afspraak uw Uittreksel KvK op.

*Bent u nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.