Veelgestelde vragen over vermogensbeheer

Alle vragen die u heeft over Vermogensbeheer, en de antwoorden

  1. Waarom staat er nog geld op mijn Vermogensbeheerrekening? Wordt dat niet belegd?

    De Vermogensbeheerder laat altijd een deel van uw geld in contanten op uw Vermogensbeheerrekening staan. Dit is het liquide deel van uw portefeuille. Met dit liquide deel kan de Vermogensbeheerder inspelen op eventuele marktomstandigheden, bijvoorbeeld op momenten dat aankopen gunstig is. De verhouding tussen het belegde deel en het liquide deel verschilt per profiel en beleid.
  2. Ik heb een vermogensbeheerrekening geopend maar zie nog niks op het overzicht in internetbankieren. Hoe kan dit?

    Wij hebben een vermogensbeheerrekening voor u geopend. Zo'n rekening bestaat uit een effectenrekening en een geldrekening. Deze rekeningen kunt u zelf 'aan' zetten in Internet Bankieren. Als u daar naar Instellingen gaat, kunt u via de optie Rekeningoverzicht Internet Bankieren instellen uw effecten- en geldrekening naar het veld 'Wel zichtbaar in overzicht' slepen om die terug te zien in het overzicht in Internet Bankieren.
  3. Wanneer krijg ik een Rapportage?

    U krijgt ieder kwartaal een rapport met resultaten, verwachtingen en een toelichting. U krijgt dat rapport per post of digitaal.
  4. Hoe kan ik mijn profiel of mandaat wijzigen?

    Er kunnen altijd redenen zijn dat u uw profiel of mandaat aan wil passen. Als dat het geval is, neem dan contact met ons op via 088 388 9779. We zullen dan samen met u kijken welk profiel of mandaat beter bij u past.
  5. Wanneer hebben we een gesprek over mijn situatie?

    We nemen elk jaar contact met u op voor een gesprek. We bespreken dan hoe het ervoor staat met het vermogen dat we voor u beheren, en we kijken of uw profiel nog bij u past. Dat gesprek kunnen we houden via Beeldbankieren op een moment dat het u goed uitkomt of op één van onze kantoren, binnen onze openingstijden. 

    Buiten het jaarlijkse gesprek om kunt u altijd contact opnemen met uw eigen Specialist Vermogensadvies. 

  6. Hoe kunnen mijn Specialist Vermogensadvies en zijn team inspelen op veranderingen in de wereld?

    De Specialist Vermogensadvies heeft een groot team van maar liefst 200 experts achter zich staan. Dit is een team van experts die in Nederland en het buitenland werken. Zij kijken altijd naar de veranderingen in de wereld. Hierdoor kunnen ze op tijd inspelen op de actualiteit.
  7. Samen bepalen we mijn persoonlijke doelen, maar wat als mijn doelen veranderen?

    Elk jaar kijkt u met uw Specialist Vermogensadvies terug op het afgelopen jaar en u kijkt vooruit op de ontwikkelingen op de markt. Hierin staat uw situatie centraal. Als er veranderingen in uw situatie zijn, weet uw Specialist Vermogensadvies of hij iets aan moet passen in uw profiel of mandaat. Verandert er iets bij u in de tussentijd? Dan kunt u dat altijd met uw Specialist Vermogensadvies delen.
  8. Kan ik geld bijstorten op mijn Vermogensbeheerrekening?

    U kunt op elk moment zelf bijstorten in uw Vermogensbeheer. Het bedrag kunt u zelf boeken naar uw Vermogensbeheerrekening. Het wordt dan volgens uw vastgelegde profiel belegd. U kunt ook periodiek bijstorten, bijvoorbeeld een vast bedrag per maand.
  9. Kan ik onverhoopt geld opnemen van mijn Vermogensbeheerrekening?

    Wilt u een eenmalige opname doen van uw Vermogensbeheerrekening? Dan kunt u dat doen via onze afdeling Vermogensbeheer. Wilt u met een bepaalde regelmaat geld opnemen? Dan kunnen we dat voor u regelen met een periodieke opdracht. Zelf overboeken van de Vermogensbeheer rekening is helaas niet mogelijk.
  10. Hoe kan ik stoppen met Vermogensbeheer?

    Wilt u stoppen met Vermogensbeheer? Neem dan contact op met onze afdeling Vermogensbeheer via 088 388 9779. U krijgt dan een formulier opgestuurd. Voor een opzegging hebben we namelijk altijd uw handtekening nodig. 

    Als uw Vermogensbeheerrekening een En/of rekening is, dus een gezamenlijke rekening van u en uw partner, dan hebben we van beide partners een handtekening nodig.

    De verwerking van het stopzetten kan enige tijd duren. Als we het stopzetten hebben afgehandeld, passen we de rekening aan in een rekening waar u zelf uw geld van op kunt nemen.

Komt u er niet uit?

Bellen

U belt ons

Op werkdagen tussen 8.00 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Tegen lokaal tarief.
 
Bel 088 388 9779
Wordt teruggebeld

Wij bellen u

Laat uw nummer achter en u wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.
Maak een afspraak

Maak een afspraak

Laat uw gegevens achter en u wordt gebeld om een afspraak in te plannen.

Komt u er niet uit?

Bellen

U belt ons

Op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur. Tegen lokaal tarief.
 
Bel 088 388 9779
Wordt teruggebeld

Wij bellen u

Laat uw nummer achter en u wordt zo spoedig mogelijk opgebeld.
Maak een afspraak

Maak een afspraak

Laat uw gegevens achter en u wordt gebeld om een afspraak in te plannen.