Chat met chatbot Anna. Zo werkt het.
Dit moet je weten over Vermogensbeheer
Praktische informatie voor nieuwe klanten van Vermogensbeheer

Bij Vermogensbeheer staat ons team van gecertificeerde vermogensbeheerders klaar om je te ondersteunen. Hieronder lees je meer over klant worden van Vermogensbeheer.
Klant worden bij Vermogensbeheer? Deze stappen kun je verwachten
We maken een afspraak
Als je belt met 088 388 9779 of als je je gegevens achterlaat, maken we een afspraak voor een gesprek met een vermogensbeheerder. Dat gesprek kan via Beeldbankieren of telefonisch.
We houden een intakegesprek
Je bespreekt samen met de vermogensbeheerder jouw doelen en mogelijkheden. De vermogensbeheerder stelt op basis van dit gesprek jouw persoonlijk beleggersprofiel op. Het gesprek is natuurlijk geheel vrijblijvend: je kunt ook samen tot de conclusie komen dat Vermogensbeheer niet bij je past.
Er staat op de pagina Documenten adviesgesprek onder het kopje 'Vermogensbeheer' een lijstje met documenten die we graag samen met je willen bekijken tijdens dat gesprek.
Je ontvangt een persoonlijk beleggersprofiel
In je persoonlijk beleggersprofiel lees je hoe we jouw doelen willen gaan bereiken en hoe haalbaar die doelen zijn. Ook vind je hier het gekozen risicoprofiel en beleggingsmandaat.
De vermogensbeheerder schrijft ook een persoonlijke toelichting met wat jullie samen hebben besproken. Daaronder valt ook een overzicht van een mogelijke vermogensontwikkeling.
Je krijgt een overzicht van jouw mogelijke vermogensontwikkeling
Het overzicht van jouw mogelijke vermogensontwikkeling is gebaseerd op je inleg en je gekozen risicoprofiel en is uitgesplitst in een goede markt, een verwachte markt en een slechte markt.
We starten met Vermogensbeheer voor jou
Wanneer je akkoord bent met jouw persoonlijk beleggersprofiel, tekenen we het contract. Je kunt direct het afgestemde bedrag op je Vermogensbeheerrekening zetten. De beleggingsexperts gaan dan voor je aan de slag.
Je krijgt ieder kwartaal een rapportage
In je kwartaalrapportage zie je een overzicht van jouw beleggingen en je resultaten. Ook zie je hoe jouw beleggingen hebben bijgedragen aan duurzame doelen.
We houden een jaarlijkse bespreking over je beleggingsportefeuille
Jaarlijks bespreek je met één van de vermogensbeheerders uit ons team je behaalde resultaten en de verwachtingen in de markt. Je bekijkt dan ook of het gekozen risicoprofiel en mandaat nog bij je passen, of dat het wenselijk is om hierin een wijziging te maken.
Je hebt contactmomenten wanneer je dat nodig vindt
In een jaar kan er veel veranderen in je privésituatie. Heb je tussentijds behoefte aan contact met een vermogensbeheerder? Dat kan gewoon. Een van onze vermogensbeheerders maakt tijd voor jou.
Hoe ziet dat gesprek eruit?
Vermogensbeheerder Koen Poppelaars vertelt in een interview hoe een eerste gesprek met hem eruitziet en hoe het contact daarna is.

Contact opnemen
Je kunt rechtstreeks contact opnemen met een vermogensbeheerder of je kunt de servicedesk bellen via 088 388 9779. Zij kunnen je helpen met vragen over Vermogensbeheer of een afspraak voor je inplannen met een vermogensbeheerder.
De antwoorden op al je vragen
Als je eenmaal klant bent bij Vermogensbeheer, hoe kun je dan jouw portefeuille en resultaten inzien? En hoe kun je geld opnemen van je Vermogensbeheerrekening? De antwoorden op deze en andere vragen vind je in ons overzicht van veelgestelde vragen.
Beleggen kent risico's
Beleggen doe je met geld dat je over hebt, naast je buffer voor onvoorziene uitgaven. Beleggen brengt risico’s met zich mee. Je kunt (een deel van) je inleg verliezen. Het is goed om je hiervan bewust te zijn.