Na 5 jaar verloopt uw betaalpas. Uw huidige pas werkt nog tot de laatste werkdag van de maand die op uw betaalpas staat. Geen zorgen, 2 maanden voordat het zover is, ontvangt u een nieuwe betaalpas van ons. Heeft u de nieuwe betaalpas ontvangen? Lees hieronder wat u moet doen.
Activeer uw nieuwe betaalpas voordat uw huidige betaalpas verloopt. Zo voorkomt u dat u straks geen geld meer kunt opnemen of overmaken. Dit kan op 3 manieren:
Heeft u uw nieuwe betaalpas geactiveerd? Wijzig dan uw pasnummer in de ABN AMRO app. Zo werkt het:
Wilt u inloggen in Internet Bankieren met e.dentifier? Voer dan het pasnummer van uw nieuwe betaalpas in bij het inloggen.
Goede vraag! Maar helaas is dit (nog) niet mogelijk.
Als uw oude betaalpas al is verlopen, kunt u geen geld overmaken. Activeer daarom meteen uw nieuwe betaalpas. Dit kan simpel op 3 manieren.
Tip: een nieuwe pas heeft een ander pasnummer. Let erop dat u dit nieuwe pasnummer gebruikt als u inlogt in Internet Bankieren of de ABN AMRO app gebruikt.
Geen probleem, ook bij de geldautomaat van een andere bank kunt u uw betaalpas activeren. Gewoon door geld op te nemen. Handig, ook in het buitenland kunt u uw betaalpas activeren door contant geld op te nemen.
Nee, helaas. Wel kunt u uw betaalpas activeren door te betalen in een winkel. Of door uw saldo te checken bij een geldautomaat.
Als uw pas binnenkort verloopt, heeft u een brief ontvangen met meer informatie. Uw betaalpas wordt binnen een maand na ontvangst van deze brief verstuurd. Als u daarna nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen heeft, kan het zijn dat deze naar uw oude adres is verstuurd als u recent verhuisd bent. Controleer uw adres dan eerst. Klopt het adres niet? Geef dan het juiste adres aan ons door. U kunt eventueel opnieuw een nieuwe betaalpas aanvragen op het juiste adres.
Klopt het adres dat we van u hebben wel, maar heeft u na een maand nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen? Neem dan contact met ons op .
Knip uw oude betaalpas door en gooi deze weg. Let op: knip de goudkleurige chip aan de voorkant ook door. Zo weet u zeker dat niemand er misbruik van kan maken.
Als uw nieuwe betaalpas nog niet werkt, is de betaalpas waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Activeren doet u zo:
Heeft u uw betaalpas al geactiveerd op een van de drie manieren, maar werkt deze toch niet? Neem dan contact met ons op .