
Je betaalpas verloopt binnenkort
Na 5 jaar verloopt je betaalpas. Je huidige pas werkt nog tot de laatste dag van de maand die op je betaalpas staat. Geen zorgen, 2 maanden voordat het zover is, ontvang je een nieuwe betaalpas van ons. Heb je de nieuwe betaalpas ontvangen? Lees hieronder wat je moet doen.

Activeer je nieuwe betaalpas
Activeer je nieuwe betaalpas voordat je huidige betaalpas verloopt. Zo voorkom je dat je straks geen geld meer kunt opnemen of overmaken. Dit kan op 3 manieren:
- Betaal in een winkel mét pincode
- Check je saldo bij een geldautomaat
- Neem contant geld op bij een geldautomaat
Heb je een activatiecode ontvangen? Volg dan de instructies in de brief

Wijzig je pasnummer
Heb je de nieuwe betaalpas geactiveerd? Wijzig dan je pasnummer in de ABN AMRO app. Zo werkt het:
- Open de ABN AMRO app en log in met je identificatiecode
- Tik in het menu op 'Profiel'
- Scroll naar beneden en tik vervolgens op 'Nieuw pasnummer instellen' onder 'Toegang en gebruik'
- Voer je nieuwe pasnummer in en tik op 'Opslaan'
Wil je inloggen in Internet Bankieren met e.dentifier? Voer dan het pasnummer van je nieuwe betaalpas in bij het inloggen.
Veelgestelde vragen
Kan ik mijn betaalpas activeren via de ABN AMRO app of Internet Bankieren?
Goede vraag! Maar helaas is dit (nog) niet mogelijk.
Waarom kan ik geen geld overboeken?
Als je oude betaalpas al is verlopen, kun je geen geld overmaken. Activeer daarom meteen je nieuwe betaalpas. Dit kan simpel op 3 manieren.
- Betaal in een winkel mét pincode
- Check je saldo bij een geldautomaat
- Neem contant geld op bij een geldautomaat
Tip: een nieuwe pas heeft een ander pasnummer. Let erop dat je dit nieuwe pasnummer gebruikt als je inlogt in Internet Bankieren of de ABN AMRO app gebruikt.
Ik ben in het buitenland, hoe activeer ik mijn nieuwe betaalpas?
- Betaal in een winkel mét pincode
- Neem contant geld op bij een geldautomaat
Kan ik mijn betaalpas ook activeren bij een geldautomaat van een andere bank?
Geen probleem, ook bij de geldautomaat van een andere bank kun je de betaalpas activeren. Gewoon door geld op te nemen. Handig, ook in het buitenland kun je de betaalpas activeren door contant geld op te nemen.
Kan ik mijn betaalpas ook activeren door contactloos te betalen?
Nee, helaas. Wel kun je de betaalpas activeren door te betalen in een winkel. Of door je saldo te checken bij een geldautomaat.
Ik heb nog geen nieuwe pas ontvangen, wat nu?
Als je pas binnenkort verloopt, heb je een brief ontvangen met meer informatie. Je betaalpas wordt binnen een maand na ontvangst van deze brief verstuurd. Als je daarna nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen hebt, kan het zijn dat deze naar je oude adres is verstuurd als je recent verhuisd bent. Controleer je adres dan eerst. Klopt het adres niet? Geef dan het juiste adres aan ons door. Je kunt eventueel opnieuw een nieuwe betaalpas aanvragen op het juiste adres.
Klopt het adres wel, maar heb je na een maand nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Wat doe ik met mijn oude betaalpas?
Knip je oude betaalpas door en gooi deze weg. Let op: knip de goudkleurige chip aan de voorkant ook door. Zo weet je zeker dat niemand er misbruik van kan maken.
Mijn nieuwe betaalpas werkt niet, wat moet ik nu doen?
Als je nieuwe betaalpas nog niet werkt, is de betaalpas waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Activeren doe je zo:
- Betaal in een winkel mét pincode
- Check je saldo bij een geldautomaat
- Neem contant geld op bij een geldautomaat
Heb je de betaalpas al geactiveerd op één van de drie manieren, maar werkt deze toch niet? Neem dan contact met ons op.
Ik maak gebruik van Apple Pay of Google Pay. Hoe kan ik dit van mijn oude betaalpas verwijderen?
Maak je gebruik van Apple Pay? Lees op deze pagina hoe je Apple Pay kunt verwijderen en opnieuw kunt activeren op je nieuwe betaalpas.
Maak je gebruik van Google Pay? Lees op deze pagina hoe je Google Pay kunt verwijderen en opnieuw kunt activeren op je nieuwe betaalpas.