Betaalpas deblokkeren via Internet Bankieren

Heeft u uw geblokkeerde betaalpas teruggevonden? Dan kunt u deze betaalpas eenvoudig deblokkeren en daarna gewoon weer gebruiken.

 
  • Voor deblokkeren via Internet Bankieren heeft u een andere pas nodig (bijvoorbeeld van een gezamenlijke rekening) die gekoppeld is aan uw betaalrekening. 
  • Heeft u geen extra betaalpas? Deblokkeer uw pas dan in de ABN AMRO app. 
  • Heeft u geen ABN AMRO app? Ga dan naar een bankkantoor. Neem wel uw legitimatiebewijs mee. Vanwege fraudegevoeligheid kunt u de pas niet telefonisch deblokkeren.
 
-

Stap 1: Log in

Ga naar www.abnamro.nl en log in met met een andere betaalpas en e.dentifier of met de QR-code via uw mobiel als u de ABN AMRO app heeft.

-

Stap 2: Klik op 'Zelf regelen' in het menu

 
-

Stap 3: Klik op Betaalpas (de)blokkeren

-

Stap 4: Controleer het rekeningnummer en het pasnummer

Zo voorkomt u dat u de verkeerde pas blokkeert. Vul uw telefoonnummer in om een bevestiging via sms te ontvangen (optioneel).

 
-

Stap 5: Klik op Deblokkeren

-

Stap 6: Bevestig de opdracht

Bevestig met de Een code in de vorm van een vierkant plaatje, opgebouwd uit kleine blokjes. U scant deze code met de QR-scanner op de inlogpagina van de Mobiel Bankieren app. van uw mobiel of met uw andere betaalpas en e.dentifier.

 
-

Stap 7: Uw pas is gedeblokkeerd

Stap 8: Bent u klaar met Internet Bankieren? Log dan altijd uit.

Stap 8: Bent u klaar met Internet Bankieren? Log dan altijd uit