
Deblokkeren betaalpas
Kies hieronder de situatie die voor jou geldt
Hoe je een betaalpas deblokkeert is afhankelijk van je situatie. In de meeste gevallen kun je zelf je pas deblokkeren in Internet Bankieren of de app. Kies hieronder de situatie die voor jou geldt. En je hebt meteen een antwoord.
Zo kun je je pas deblokkeren
Ik weet mijn pincode niet meer
Ik weet mijn pincode niet meer
Je kunt je pincode per brief opvragen in de ABN AMRO App. Je ontvangt tussen 3 en 5 werkdagen je pincode per post. Zo vraag je de pincode op:
- Log in en selecteer 'Profiel' rechtsonder in je scherm
- Selecteer 'Betaalpassen en wearables'
- Tik op Instellingen betaalpas
- Selecteer de betaalpas waarvan je de pincode wilt opvragen
- Tik op 'PIN Aanvragen'
- Tik op 'Pincode verzenden' Binnen 3 tot 5 werkdagen ontvang je de pincode per post.
- Pincode ontvangen? Dan kun je inloggen in Internet Bankieren om je pas te deblokkeren.
Let op: Heb je zelf je pincode gewijzigd? Deze kunt u niet per brief via de app opvragen. Neem dan contact met ons op.
Ik weet mijn pincode niet meer
Je kunt je pincode per brief opvragen in de ABN AMRO App. Je ontvangt tussen 3 en 5 werkdagen je pincode per post. Zo vraag je de pincode op:
- Tik op de knop hieronder en log in in de app. Je ziet een overzicht van je betaalpassen.
- Selecteer de betaalpas waarvan je de pincode wilt opvragen
- Tik op 'PIN Aanvragen'
- Tik op 'Pincode verzenden' Binnen 3 tot 5 werkdagen ontvang je de pincode per post.
- Pincode ontvangen? Dan kun je inloggen in Internet Bankieren om je pas te deblokkeren.
Let op: Heb je zelf je pincode gewijzigd? Deze kunt u niet per brief via de app opvragen. Neem dan contact met ons op.

Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas?
Deze hoef je niet te deblokkeren. Een nieuwe betaalpas activeer je via de telefoon met de code in de brief. Een vervangende betaalpas activeer je door te pinnen bij een geldautomaat of in een winkel. Je pincode blijft hetzelfde.
Veelgestelde vragen
Hoe snel wordt mijn pas gedeblokkeerd?
Als je je betaalpas deblokkeert via de app of Internet Bankieren, kun je hem meteen weer gebruiken. Er is geen wachttijd. Als een medewerker je pas deblokkeert, werkt hij ook meteen. Soms moet je na het deblokkeren in de app of Internet Bankieren je saldo controleren bij een Geldmaat-automaat om het helemaal af te ronden. Daarna kun je de betaalpas direct gebruiken.
Kost het geld om mijn pas te deblokkeren?
Nee. Een pas blokkeren of deblokkeren kost niets.
Waarom moet ik deblokkeren bij een geldautomaat in plaats van in de app of Internet Bankieren?
In sommige gevallen kun je de betaalpas alleen deblokkeren bij een geldautomaat. Bijvoorbeeld als je meerdere keren een verkeerde pincode invoert op de e.dentifier. Dan is voor de veiligheid de chip op de pas geblokkeerd. Maar staat de pas niet als geblokkeerd in de app of Internet Bankieren. Wanneer je bij een geldautomaat de juiste pincode invoert wordt de blokkade van de chip opgeheven. Je pas is direct weer te gebruiken.
Ben je in het buitenland? Dan kun je ook je pas deblokkeren bij een andere geldautomaat.
Hoe deblokkeer ik mijn betaalpas in het buitenland?
Ook in het buitenland kun je de betaalpas deblokkeren via Internet Bankieren of de app. Dit is mogelijk als je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt.
Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst op de e.dentifier? Dan is de chip op je betaalpas geblokkeerd. Ga in dit geval naar een geldautomaat. Toets de juiste pincode in, check je saldo of neem geld op. Je pas is nu gedeblokkeerd. In het buitenland kun je dit doen bij elke geldautomaat.
Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst tijdens betalen of geld opnemen? Deblokkeer dan eerst je pas via de app of Internet Bankieren. Ga dan naar een geldautomaat en check je saldo of neem geld op. Je pas is nu gedeblokkeerd.
Heb je geen toegang meer tot de app of Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op +31 88 - 22 62 630.