Naar de navigatie Naar de inhoud

Alles over het blokkeren van uw bankpas

Bent u uw betaalpas kwijt? Blokkeer uw pas dan via onze app of Internet Bankieren, bevestig met uw identificatiecode en ga rustig zoeken. Uw geblokkeerde pas kan niet meer worden gebruikt. Vindt u later uw pas terug? U deblokkeert 'm net zo makkelijk. Kunt u de pas echt niet meer terugvinden of is deze gestolen? Dan kunt u direct een nieuwe aanvragen.

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app.

Pas blokkeren via Mobiel Bankieren

  • Tik in de app op de tab 'Beheer' 
  • Tik op 'Betaalpassen' 
  • Tik op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'. 
  • U verlaat de app en wordt doorgestuurd naar de browser. 
  • Blokkeer uw pas en bevestig met uw identificatiecode.
Bekijk het stappenplan
Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren.

Pas blokkeren via Internet Bankieren

  • Log in in Internet Bankieren met uw identificatiecode 
  • Ga naar de tab 'Beheer'
  • Ga naar 'Betaalprofiel' 
  • Selecteer 'Betaalpas blokkeren/vervangen' 
  • Blokkeer uw pas en bevestig met uw identificatiecode.
Bekijk het stappenplan

Geen pas, wel geld nodig?

Als u geen andere bankpas heeft, wilt u natuurlijk wel kunnen betalen. Dit kan op verschillende manieren. U kunt:
  • met de Wallet betalen via uw Android-toestel
  • met uw creditcard pinnen in winkels of geld opnemen bij een geldautomaat
  • contant geld opnemen bij een van onze bankkantoren. We willen dan uw legitimatiebewijs zien.

Pas gedeblokkeerd? Met uw legitimatiebewijs kunt u contant geld opnemen bij een bankkantoor.
Pas kwijt op vakantie? Blokkeer 'm via de app of Internet Bankieren

Pas kwijt in het buitenland?

Het is altijd vervelend om uw pas kwijt te raken, maar tijdens de vakantie is dat extra onhandig. Gelukkig kunt u ook dan zelf uw pas blokkeren. Heeft u geen Internet Bankieren, Mobiel Bankieren of identificatiecode? Of weet u uw rekeningnummer of pasnummer niet? Bel dan onze collega's om uw pas te blokkeren.

Het pasnummer staat vermeld op uw ABN AMRO Betaalpas. Dit nummer staat achter uw rekeningnummer en bestaat uit 3 cijfers.

Vragen over uw betaalpas

  • Hoe blokkeer ik mijn pas zonder Internet Bankieren, app, identificatiecode, pas- of rekeningnummer?

    Bel onze collega's via 0900 - 0024, vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20. Geef door dat uw pas geblokkeerd moet worden. Dit kan 24 uur per dag.

  • Wat moet ik doen ik als ik mijn verloren pas terugvind?

    • Heeft u geen nieuwe pas aangevraagd? Dan kunt u uw geblokkeerde pas deblokkeren en meteen weer gebruiken.
    • Heeft u een nieuwe pas aangevraagd en heeft u die
      - wel ontvangen? Activeer dan uw nieuwe pas. Knip uw oude pas doormidden en gooi die weg.
      - nog niet ontvangen? Dan kunt u tijdelijk uw oude pas deblokkeren en gebruiken. Nadat u uw nieuwe pas heeft ontvangen en geactiveerd, kunt u uw oude pas doorknippen en weggooien.

  • Hoe controleer ik of er geld van mijn rekening is afgeschreven?

    Check direct uw saldo via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Is er zonder uw toestemming geld van uw rekening gehaald? Als u zich aan de 5 veiligheidsregels houdt, krijgt u altijd uw geld terug.

  • Wat moet ik doen als mijn pincode is geblokkeerd?

    Uw pas wordt geblokkeerd als u 3 keer een verkeerde pincode heeft ingetoetst. Wel zo veilig! U kunt de pas dan niet meer zelf deblokkeren. Bel onze collega's via 0900 - 0024 (gebruikelijke belkosten) om uw pas te laten deblokkeren.

  • Wat moet ik doen als mijn pas kapot is?

    Als uw pas niet goed werkt of als er een scheurtje in uw pas zit, kunt u gratis een vervangende pas aanvragen. Dat gaat het makkelijkst via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Log in met uw identificatiecode en kies voor 'Vervangen'. U heeft uw nieuw pas binnen 5 werkdagen in huis. De pincode van uw pas blijft ongewijzigd.

  • Wat doe ik als mijn nieuwe pas niet is aangekomen of ik een andere naam op mijn pas wil?

    Heeft u uw aangevraagde bankpas na 5 werkdagen nog niet in huis? Of wilt u een andere achternaam op uw pas? Op deze vragen krijgt u het snelst antwoord als u een van onze medewerkers belt via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Pas kwijt op vakantie?

U kunt 'm eenvoudig zelf blokkeren

Pas kwijt op vakantie? Blokkeer 'm via de app of Internet Bankieren

Als u tijdens uw vakantie uw pas kwijtraakt, hoeft u ons daarvoor niet meer te bellen. Want u blokkeert ‘m dan zelf via de app of Internet Bankieren. Vindt u de pas later terug? Deblokkeren gaat net zo snel.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief