Naar de navigatie Naar de inhoud

Alles over het blokkeren van uw bankpas

Als u uw bankpas kwijtraakt, kunt u 'm direct blokkeren via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren met uw identificatiecode. Bekijk hieronder hoe makkelijk dat gaat. Lees ook wat u kunt doen als u zonder pas wilt betalen. Of hoe u uw vervangende pas zo snel mogelijk kunt aanvragen en gebruiken.

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app.

Pas blokkeren via Mobiel Bankieren

- Tik in de app op de tab 'Beheer'
- Tik op 'Betaalpassen'
- Tik op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'.
- U verlaat de app en wordt doorgestuurd naar de browser.
- Blokkeer uw pas.

Bekijk het stappenplan
Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren.

Pas blokkeren via Internet Bankieren

- Log in in Internet Bankieren met uw identificatiecode
- Ga naar de tab 'Beheer'
- Ga naar 'Betaalprofiel'
- Selecteer 'Betaalpas blokkeren/vervangen'
- Blokkeer uw pas.

Bekijk het stappenplan

Geen pas, wel geld nodig?

Als u geen andere bankpas heeft, wilt u natuurlijk wel kunnen betalen. Dit kan op verschillende manieren. U kunt:
  • met de Wallet betalen via uw Android-toestel
  • met uw creditcard pinnen in winkels of geld opnemen bij een geldautomaat
  • contant geld opnemen bij een van onze bankkantoren. We willen dan uw legitimatiebewijs zien.

Pas gedeblokkeerd? Met uw legitimatiebewijs kunt u contant geld opnemen bij een bankkantoor.
Uw vervangende betaalpas kunt u activeren door te pinnen in een winkel.

Nieuwe pas aanvragen kan direct

Nadat u uw pas heeft geblokkeerd, kunt u direct een vervangende pas aanvragen. Uw nieuwe pas heeft u binnen 5 werkdagen in huis. Daarna wilt u 'm natuurlijk snel gebruiken. U moet hem dan eerst activeren. Maar dat kan op 3 eenvoudige manieren:  door met de pas uw saldo te checken of geld op te nemen bij een geldautomaat of door een keer te pinnen in een winkel.

Vragen over uw betaalpas

  • Hoe blokkeer ik mijn pas als ik geen Internet Bankieren, identificatiecode of Mobiel Bankieren app heb?

    Bel onze collega's via 0900 - 0024, vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20. Geef door dat uw pas geblokkeerd moet worden. Dit kan 24 uur per dag.

  • Wat moet ik doen ik als ik mijn verloren pas terugvind?

    • Heeft u een vervangende bankpas ontvangen en gebruikt u die al? Dan kunt u de teruggevonden pas doormidden knippen. 
    • Heeft u uw pas zelf geblokkeerd en nog geen nieuwe aangevraagd? Dan kunt u uw geblokkeerde pas deblokkeren.

  • Hoe controleer ik of er geld van mijn rekening is afgeschreven?

    Check direct uw saldo via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Is er zonder uw toestemming geld van uw rekening gehaald? Als u zich aan de 5 veiligheidsregels houdt, krijgt u altijd uw geld terug.

  • Wat moet ik doen als mijn pincode is geblokkeerd?

    Uw pas wordt geblokkeerd als u 3 keer een verkeerde pincode heeft ingetoetst. Wel zo veilig! U kunt de pas dan niet meer zelf deblokkeren. Bel onze collega's via 0900 - 0024 (gebruikelijke belkosten) om uw pas te laten deblokkeren.

  • Wat moet ik doen als mijn pas kapot is?

    Als uw pas niet goed werkt of als er een scheurtje in uw pas zit, kunt u gratis een vervangende pas aanvragen. Dat gaat het makkelijkst via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Log in met uw identificatiecode en kies voor 'Vervangen'. U heeft uw nieuw pas binnen 5 werkdagen in huis. De pincode van uw pas blijft ongewijzigd.

  • Wat doe ik als mijn nieuwe pas niet is aangekomen of ik een andere naam op mijn pas wil?

    Heeft u uw aangevraagde bankpas na 5 werkdagen nog niet in huis? Of wilt u een andere achternaam op uw pas? Op deze vragen krijgt u het snelst antwoord als u een van onze medewerkers belt via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Weet waar uw geld blijft

Met de Grip-app meer grip op uw geld

Weet waar uw geld blijft

Met Grip weet u precies waar u uw geld aan uitgeeft. Deze app zet al uw inkomsten en uitgaven in categorieën. Handig, zo ziet u meteen wat er elke maand opgaat aan bijvoorbeeld boodschappen.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief